Mercedes-Benz GLE Coupe
19 Octombrie 2016
Recent, am testat proaspătul Mercedes-Benz GLC Coupe, abia poposit în Moldova. Dar acest test drive nu este despre el, ci despre fratele mai mare, GLE Coupe, apărut acum un pic mai mult de un an pe piaţa noastră. Pentru că ar fi fost păcat să vă spunem totul despre noul GLC Coupe, înainte de a
vă spune despre GLE Coupe, testul drive al căruia l-am realizat ceva mai de demult, dar uită că prin fluxul imens de teste din redacţia noastră n-a ajuns să vadă lumina monitoarelor Dvs. decât acum. Deci, astăzi vorbim despre GLE Coupe – modelul mai mare, creat să
concureze cu BMW X6, iar în testul următor vorbim şi despre proaspăt-proaspătul Mercedes-Benz GLC Coupe, testat în premieră naţională de redacţia PiataAuto.md.
Inspiraţie din belşug

Uneori şi marii producători o dau cu inspirarea unul de la celălalt de nu mai ştiu când să se oprească. Mercedes-Benz pare să fi făcut la fel cu acest GLE Coupe, care e într-atât de vădit o replică pentru BMW X6, încât poţi spune asta văzându-l de la o poştă şi nefiind un mare profesionist în ale designului. Ba mai mult ca atât, se
simte cumva că această creaţie de design a fost concepută ceva mai demult şi a zăbovit vreme bună prin sertarele şefilor de la Daimler, fără a primi ştampila „aprobat”, întrucât silueta
sa imită cu fidelitate anume formele generaţiei precedente a lui X6, nu formele modelului actual. X6-ele precedent era mai agresiv, mai obraznic în design, în timp ce actuala generaţie
a devenit mai atletică. Iar acest Mercedes-Benz GLE Coupe vine să-i dea o replică acelei generaţii, mai agresive. Şi colac peste pupăză, creaţia finală arată nebuneşte de bine, bestial de bine! E plină de agresivitate, e lată şi dezinvoltă, e chiar un pic perversă în aspect, mai ales cu kitul AMG al modelului din testul nostru, dar cu toate astea arată nemaipomenit de bine. Nici
măcar silueta sa absolut replicată după cea a redutabilului său concurent nu-i taie din acest luciu, ba chiar toate elementele de design specifice mărcii Mercedes-Benz par să-i vină ideal. Până şi blocurile alea optice spate, în stilul tuturor coupe-urilor noi ale mărcii, după formele lui S-Class Coupe, se încadrează perfect în tabloul final! Uite aşa un paradox de design!...
Habitaclu

Mercedes-Benz GLE Coupe a apărut odată cu faceliftul lui Mercedes-Benz ML, redenumit şi el în acel moment în GLE. Prin urmare, e firesc să descoperim în interiorul lui GLE Coupe o planşă de bord similară celei de pe GLE-ul SUV, dacă ne gândim la legătura de rudenie dintre cele două modele, dar nu şi dacă ne gândim
că GLE Coupe este, totuşi, un model
proaspăt lansat. Dar aici ne vine, în
rol de explicaţie, aceeaşi idee a
dosarelor prăfuite prin sertarele şefilor
Daimler – maşina asta a fost
concepută de designeri să apară la
scurt timp după actuala generaţie ML,
şi atunci ea se încadra perfect în
evoluţia interioarelor şi formelor
mărcii. Astăzi, după mai multe modele cu o altă factură de interior – începând cu S-Class, C-Class şi toate variaţiile de caroserie ale acestora, interiorul lui GLE Coupe pare un pic atemporal. Şi totuşi,
asta nu-l face mai puţin ergonomic şi nu face nici ambianţa de la bord să sufere în vreun fel, decât dacă-ţi stau în cap ultimele interioare Mercedes-Benz.
Calitatea materialelor e ireproşabilă
ca şi-n orice alt interior al mărcii, doar
că pe consola centrală e mult mai
puţin piano-black, zonele plane fiind
înlocuite de un plastic binecunoscut
şi calitativ. Inserţiile de pe zonele
laterale ale planşei, însă, pot lua
forma de piano black, aşa cum se
întâmplă şi în dotarea noastră.
Display-ul central nu a putut fi fixat absolut vertical, ca în
habitaclele mai noi
ale mărcii, aşa că a fost niţel cocoţat pe centrul de sus al consolei, fiind şi un pic înclinat unghiular. Iar ca să nu genereze reflecţii nedorite de la lumina solară,
ecranul e acoperit cu o folie în rol de filtru, care-i şi îngălbeneşte un pic culorile. Afişajul de pe el e la fel de calitativ ca la orice alt model actual şi proaspăt al mărcii germane.
Poziţia la volan e extrem de confortabilă, sportivă şi dominantă în acelaşi timp. Maşina asta te predispune la dominaţie în condus. Marea întrebare pe care o aveţi, probabil, este despre
spaţiul oferit pe
bancheta spate.
Ei bine, să ştiţi că
acesta nu e deloc
insuficient – GLE
Coupe e o maşină
mare, de talie generoasă,
foarte lată şi destul de
lungă, iar asta
garantează spaţiu
generos pentru genunchi
şi pe lăţime. Spaţiul pe
înălţime este rezolvat
cu ajutorul formei
interioare a plafonului,
adâncită în sus în zona
capului, astfel încât
chiar şi pasagerii
adulţi să nu aibă
probleme la nivelul
podoabei capilare
şi coafurii lor.

Şi portbagajul e
neaşteptat de generos,
mai ales în zona de
până la linia
geamurilor. E
pătrăţos şi
practic configurat, aşa că va fi destul de practic pentru depozitarea valizelor şi genţilor de călătorie. Partea de deasupra liniei geamurilor are de suferit
din cauza liniei de SUV coupe, dar oricum spaţiul util rămas e mai mare decât la un hatchback sau sedan.
Dulceaţa de sub capotă

He-he, dragii noştri! Adevărata noutate intrigantă a acestui test este ceea ce se ascunde sub capota maşinii testate de noi! Avem în mâinile noastre versiunea Mercedes-Benz GLE 400 Coupe, iar asta înseamnă că astăzi conducem noul motor V6 biturbo de 3.0 litri al germanilor, care şi-a făcut loc
recent sub capota mai multor modele ale mărcii! Pe versiunea GLE 400 Coupe acesta livrează 333 CP între 5,250 şi 6,000 rpm, iar valoarea cuplului maxim constituie 480 Nm, livraţi între 1,600 şi 4,000 rpm. Cu asemenea
parametri, SUV-ul ăsta coupe promite să prindă prima sută după numai 5.9 secunde din momentul startului!

Gustul deserturirilor se simte uneori încă prin mirosul ce adie îmbietor. Se
întâmplă aşa şi cu acest motor, care-ţi lasă gură apă încă de la primul sunet scos la pornire. E un sunet magnific de V6, şi nu e un V6 din ăla echilibrat şi aplatizat, ci unul echilibrat şi fioros, ritmic dar înfricoşător atunci când îl
turezi un pic. Ce sunet! Ăştia de la
Mercedes-Benz ştiu să scoată melodii
frumoase din motoarele lor V6, iar cu
un sistem de eşapament bun ca ăsta
se mai şi accentuează acestei delicii
acustice! Şi dacă mai sus v-am
spus că poziţia de la volan de inspiră
la condus dominant, acum
imaginaţi-vă tot tabloul cu un nou
ingredient adăugat în reţetă – sunetul
pătrunzător de V6 de huruie dulce
de sub capotă. Cum să nu-ţi fie
poftă să apeşi pedala
acceleraţiei şi să pleci din
loc cu dinamism? Cum să
nu te bucuri din plin de
condusul acestui SUV Coupe?
Motorul împinge cu poftă şi are rezerve uriaşe de dinamism. Reacţionează la cea mai mică apăsare a pedalei, cutia automată cu 9 trepte retrogradează de îndată ce are cea mai mică idee că ar putea surveni un turbolag, iar tu, de la volan, ai doar dinamismul perfect, oferit fără întârziere. Cei, care s-ar putea gândi că un motor pe benzină pe
această maşină ar putea avea prea puţin cuplu în comparaţie cu un diesel, luaţi-vă gândul de la asemenea nerozii – aici vorbim de un motor biturbo, care se dezlănţuie cu o uşurinţă fascinantă şi te împinge imediat în scaun, fie că porneşti de pe loc, fie că te angajezi într-o depăşire la 80 km/h. Motorul cu cutia şi cu toţi creierii electronici fac o
echipă ideală, nu mai trebuie să gestionezi tu nimic, doar apeşi pedala, ţii volanul şi maşina te împinge cu forţe superbe înainte. Maxima dictare pe care poţi să i-o faci maşinii este s-o pui în regim Sport, dacă-ţi doreşti rigidizarea suspensiei şi acutizarea unor reacţii şi aşa excelente ale cutiei de viteze şi motorului. Dar în mod normal n-ai nevoie de acest regim – nu e una din acele maşini care să fie legumă în regim confort şi să se trezească la viaţă în
regim sport. E î
ntotdeauna vie, întotdeauna
pofticioasă, n-o doare niciodată capul... Ştii la ce mă refer... Şi consumă multişor dacă o vei pune serios la treabă – vreo 13-14 litri la sută îi vei atinge cu uşurinţă în condus urban sau mixt, iar vreo 9-10 litri i-ai putea
atinge doar atunci când... te doare pe tine capul şi vrei linişte... Dar e păcat să ţii maşina asta în letargie, cu un asemenea potenţial. Ia o aspirină, să-ţi treacă durerea de cap, şi dă-i bice, scoate sucul din V6-ele de sub capotă, că nu în zadar ţi-ai luat la casă o bijuterie de motor!
Maşina asta e plăcută şi-n senzaţiile simţite în volan şi-n capacitatea foarte bună a suspensiei de a înghiţi denivelări, şi-n manevrabilitatea absolut exemplară în cele mai strânse viraje, dar tot motorul e cel care iese frumos în evidenţă din tot peisajul. Şi acum imaginează-ţi, cu sunetul ăsta delicios
vei trăi toţi anii de exploatare a unui
asemenea GLE 400 Coupe. Şi partea
şi mai frumoasă pe care poţi să o şi
auzi deja în urechi e că motorul ăsta
sună bine la orice interval de
turaţii – de la ralanti când stai
într-un ambuteiaj, până la turaţiile
în care tu alergi în extaz!

Cum se descurcă un GLE Coupe în
offroad? Ei bine, cam la fel ca şi
un GLE în caroserie obişnuită. Un
sistem de tracţiune integrală excelent, o gardă la sol înaltă, iar geometria maşinii pare să-i asigure chiar unghiuri de atac şi degajare mai bune. Nici o grijă la capitolul ăsta, deci.
Cât costă un Mercedes-Benz GLE 400 Coupe? Porneşte de la 54,770 euro în echipare de bază şi trebuie să mai iei în calcul opţionale de minim vreo 12-16 mii de euro, deci ajungi la vreo 66-70 mii de euro pentru o maşină precum cea testată de noi. Despre raţionamentele de achiziţie nici nu face să mai vorbim – nimeni nu cumpără SUV-uri Coupe ca o achiziţie raţională, ci ca una de suflet, de imagine, de atracţie de design – orice vreţi. Cert e că la toate aceste ultime capitole Mercedes-Benz GLE Coupe stă fantastic de bine! Iar noi
chiar v-am recomanda să optaţi
pentru benzinarul V6 biturbo în
favoarea unui diesel. Apropo,
versiunea GLE 450 AMG
Coupe are sub capotă
acelaşi motor, dar
adus la o putere
de 367 CP. Aşa
că deliciile
noului V6 pe benzină sunt oferite chiar în câteva ipostaze, nu doar într-una! Şi toate savuroase!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
12,318
GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!