Bonus hi-tech nr.2: Faruri Full-LED de înaltă rezoluţie
A apărut relativ recent în lumea auto, dar tehnologia farurilor full LED adaptive inteligente şi-a câştigat repede un statut ce a trecut din tabăra confortului unei lumini bune, clare şi eficiente, în cea a siguranţei, or vizibilitatea bună e un factor esenţial de siguranţă. Chiar noi, în redacţie, experimentăm farurile full LED Mercedes-Benz pe C-Class-ul redacţional şi, pe fiecare nou model pe care îl testăm, indiferent de marcă, vă sfătuim să optaţi pentru acest tip de faruri, întrucât vă ajută enorm să conduceţi sigur în condiţii de noapte!
Dar tehnologia farurilor full LED a evoluat şi mai mult pe noul E-Class, chiar şi în compraţie cu proaspătul C-Class. La C-Class sunt folosite actuatoare mecanice, care dirijează unghiul lentilelor, iar LED-urile parţial stinse sau aprinse, în combinaţie cu actuatoarele, formează şi dirijează acele celule de umbră. La E-Class nu mai există actuatoare, în schimb LED-urile sunt tocmai 84 la număr, toate proiectate prin lentila principală, de unde şi denumirea de înaltă rezoluţie. Fiind atât de multe la număr, se pot stinge şi aprinde într-o lungă succesivitate, fără a fi nevoie de mişcarea vreunei lentile, obţinând un efect cel puţin la fel de bun.
Din nou, farurile inteligente primesc informaţii de la sistemul de navigare, dar şi de la senzorii maşinii şi-şi adaptează logica în dependenţă de unde şi cum conduceţi. Dacă sunteţi în oraş, lumina va fi răspândită mai mult pe lăţime. Dacă sunteţi în afara lui, fasciculele vor avea o logică adaptată, luminându-vă şi zona laterală dreapta, spre exemplu, dacă mergeţi pe un drum extraurban împădurit, ca să vă asiguraţi că vedeţi din timp eventuale animale. Dacă aveţi în faţa Dvs. un indicator rutier, pe care farurile cu faza lungă l-ar putea lumina prea tare pentru a fi citeţ, maşina va reduce un pic intensitatea în zona indicatorului, exact cât să devină mai clar şi mai citeţ pentru Dvs! Mai mult ca atât, dacă plouă şi aveţi o
maşină în întâmpinare, chiar şi luminile fazei scurte ce bat în jos, într-o zonă udă, spre exemplu, pot genera reflecţii orbitoare pentru acel şofer, iar E-Class-ul ştie acum să calculeze aceste situaţii şi să reducă, dacă e nevoie, intensitatea luminii în zona de reflecţie!
Doamne, câte tehnologii şi câtă integrare între ele! Dacă germanii se pricep cu adevărat la ceva, e la crearea unor sisteme organizate, iar inginerii Mercedes-Benz au creat probabil cel mai integru sistem de tehnologii avansate de la bordul unei maşini!