Noua generație Renault Megane
22 Martie 2016
Țin minte exact momentul apariției primei generații Renault Megane. Atunci, în anul 1995, Megane chiar m-a cucerit prin formele sale fluide, capota expresivă „a la Laguna” și stopurile originale, mai ales ale versiunii coupe care, de fapt, era un hatchback cu trei uși. Următoarele generații nu au mai avut un impact vizual similar. A doua generație Megane a fost, probabil, cea mai excentrică dintre toate, cu un
design care nu a plăcut tuturor, deși break-ul, la noi în țară, și acum este extrem de popular pe piața mașinilor la mâna a doua datorită prețului redus și motorizărilor eficiente 1.5 dCi. A treia generație nu a adus prea multe inovații și a trecut aproape nevăzută, ca o fantomă, dar cu siguranță, această „fantomă” va repeta succesul predecesorului pe piața mașinilor second-hand.
Și iată că au și trecut 20 de ani de la lansarea familiei Megane, iar în acest răstimp aceasta a cucerit peste 6.6 milioane de clienți. O cifră impunătoare care promite să crească și mai mult datorită noii generații Megane, care a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2015.
Megane este cel mai
important model din gama celor de la Renault, iar pentru noua generație francezii au pregătit mai multe inovații. Pentru a le descoperi pe toate, noi am pornit spre România unde a avut loc test drive-ul regional al celei de-a patra
generaţii Renault Megane care ne-a fost prezentată în două motorizări – una diesel 1.6 dCi, de 130 CP, și versiunea GT cu propulsor pe benzină 1.6 tCe
cu 205 CP la activ! Aceste motorizări mi-au trezit un interes enorm, mai ales atunci când aflasem că le vom putea încerca pe un circuit de curse!
Cum arată?

În sfârșit Megane a readus
acel fior, pe care l-am
simțit acum 20 de ani!
Mașina arată excepțional
de bine! Francezii nu au
mai aplicat idei excentrice
și au optat pentru o rețetă
mult mai consistentă, cu
care le pot da o lecție și
modelelor din segmentul
compactelor premium.
Proporțiile corecte, silueta
dinamică și formele atletice
ale aripilor scot la iveală o
nouă identitate Renault, mai
modernă, mai ambițioasă și
mai frumoasă! Pot spune
ferm că noul Megane este
cel mai frumos model
Renault creat vreodată!
Doar priviți aceste blocuri optice cu LED-uri de zi integrate în forma literei „C” care conferă părții frontale o prezență impunătoare și chiar o alură
de concept car, alură care este fortificată și mai mult de blocurile optice full LED opționale – o premieră în acest segment.
Posteriorul vine cu o „talie” îngustă în regiunea hayonului și coapse voluptoase, în timp ce stopurile se extind practic pe toată lățimea mașinii
accentuând-o cu LED-uri moderne care sunt standarde pe toate versiunile.

Pentru prima zi de teste am ales versiunea Megane GT, pentru că se
aștepta să o testăm și pe circuitul de curse Prejmer! Versiunea GT arată spectaculos pe viu! Oricine vede această față agresivă accentuată de LED-urile de Predator și bara de protecție cu prize de aer mari în
oglinda retrovizoare, tinde să se ferească din calea noului Megane GT! Versiunea GT mai vine și cu jante de 17 inch Decaro (18 inch Magny Cours sunt opționale), inscripții Renault Sport pe aripile față și ușa portbagajului și un
difuzor spate. Unicul lucru care nu mi-a plăcut sunt finalele de evacuare rectangulare care sunt de fapt false – cea din dreapta este astupată, iar prin
cea din stânga se zărește țeava de evacuare de dimensiuni modeste… Arată jenant ideea la o examinare minuțioasă, deși de la distanță emană un caracter sportiv pronunțat. Culoarea albastră Blue Iron i se potrivește
perfect, având un luciu extraordinar la soare, tabloul fiind completat de elemente gri, printre care prizele laterale ale barei de protecție față, corpurile oglinzilor retrovizoare, care vin cu LED-uri de direcție și difuzorul spate.
Cum este interiorul?

Nici o generație Renault Megane nu impresiona cu interiorul. Nu este și cazul celei de-a patra generații Megane, interiorul căreia, precum și exteriorul, a evoluat enorm! Bordul este executat dintr-un polimer moale, precum și partea de sus ale
panourilor portierelor.
Doar plasticul dur și rugos din partea de jos și materialul din jurul sistemului multimedia de pe consola centrală pe care rămân urme de degete pot deranja. În rest, interiorul este extrem de plăcut! Și din punct de vedere al designului totul este perfect desenat, cu mici replici la aceeași consolă centrală, care aduce asocieri cu tehnica de uz casnic… Totuși, este o părere subiectivă și acest design ar putea plăcea peste un timp.
Elementele caracteristice pentru Megane GT sunt scaunele sport, care au un design plăcut şi suport lateral proeminent, dar nu sunt prea comode la drum lung, în schimb volanul sport este foarte plăcut în mâinile tale, pedalele din aluminiu sunt poziționate corect, iar levierul transmisiei EDC ne-a surprins prin inserția din aluminiu. Padelele de după volan, pentru schimbul treptelor, sunt de asemenea executate din aluminiu – un lucru și mai surprinzător pentru această clasă! Totuși, nu mi-a plăcut faptul că padelele sunt staționare și nu se rotesc împreună cu volanul, iar poziționarea lor în partea de sus face utilizarea acestora și mai incomodă,
atunci când ții mâinile corect pe volan (ora 3 și ora 9), apărând necesitatea de a întinde degetele arătătoare în
sus pentru a schimba treptele.
Probabil, această poziționare este dictată și de blocul de control arhaic al sistemului audio care este lipit după volan în partea din dreapta. Cei care anterior au exploatat un Renault pot fi obișnuiți cu acest bloc de control al sistemului audio, după mine însă, acesta ar trebui să dispară în favoarea unor butoane convenționale amplasate pe volan. Cum poate un asemenea arhaism să stea alături de un sistem multimedia avansat precum este R-Link 2 regăsit în noul Megane?!
Sistemul multimedia chiar este foarte comod, deși la început sperie cu multitudinea meniurilor și sub-meniurilor, relatarea cărora ar lua
câteva pagini în parte. Eu însă, mă voi concentra la cel mai important. La tehnologia Multi-Sense care poate fi accesată de pe ecranul tactil de 7 inch
poziționat pe orizontală (opțional de 8.8 inch poziționat pe verticală) sau prin intermediul butonului dedicat amplasat lângă frâna de mână.
Butonul cu pictogramă în forma unei flori cu cinci petale este și cel mai comod instrument pentru accesarea sistemului Multi-Sense, care oferă 5 regimuri de condus care schimbă
caracterul mașinii – Neutral, Comfort, Eco, Sport și Perso cu setări personalizabile. Megane GT este lipsit de regimul Eco, având un total de patru regimuri la dispoziție.
Fiecare regim schimbă caracteristicile suspensiei, propulsorului, direcției și chiar a funcției de masaj pentru ocupanții scaunelor față!
Totodată se schimbă afişajul planșei de bord digitale și culoarea luminilor ambientale de pe uși și tunelul central. Pentru Megane GT planșa de bord în regimul Perso are un aspect inspirat
din mașinile de curse cu un turometru specific care vine spre centru din dreapta și stânga. Mai există două bare care indică câți cai putere și Newton metri livrează motorul la
moment! Cu sistemul multimedia
și cu tehnologia Multi-Sense veți avea nevoie de o zi întreagă ca să le cunoașteți în cele mai mici detalii!
Dar cum se simt pasagerii spate? Confortabil. Spațiul este suficient chiar și pentru persoane mai înalte. Cu ai mei 190 cm eu mai am spațiu pentru cap și genunchi, însă nu şi în versiunea Megane GT cu scaunele sport, al căror reglaj pe înălțime în cea mai coborâtă poziție nu-mi permite să pun picioarele sub scaun în calitate de pasager spate, un lucru care nu îl întâmpini în versiunile obișnuite ale lui Megane.
Per general interiorul
este practic și dispune
de mai multe locuri de depozitare.
Având între 434 şi 1,247 litri volum, în funcţie de poziţia banchetei spate, portbagajul este încăpător, însă odată rabatate, scaunele spate nu oferă o suprafață dreaptă a portbagajului,
ci o treapta înclinată.
Cum se conduce?

Noua generație Renault Megane m-a surprins cu un design frumos și cu o ambianță plăcută, cel mai mult însă, Megane excelează la capitolul ținută de
drum. Poziția perfectă la volan o găsești din prima și în Megane GT această poziție este mai aproape de o mașină de curse cu spătarul aproape vertical. Atunci îți dai seama că logourile GT nu sunt aici de frumusețe.
Pentru prima dată asupra versiunii GT au lucrat inginerii diviziei sportive Renault Sport care și-au pus sufletul în această mașină pe care au elaborat-o timp de 2 ani de zile, iar acest lucru se simte chiar din primii kilometri parcurși.
Bucureștiul ne-a întâmpinat cu un trafic intens din cauza drumarilor, care executau reparații în mai multe zone. Aici am și simțit lucrul perfect al suspensiei, care s-a adeverit a fi foarte confortabilă, deși are setări sportive. M-am convins și de impactul pe care îl are sistemul 4Control asupra comportamentului. Sistemul 4Control este o premieră pentru segmentul C, oferind o manevrabilitate de invidiat datorită roților spate care virează! Da! La viteze de până la 80 km/h roțile spate virează în direcția opusă roților față la un unghi de până la 2.7 grade, în timp ce la viteze mai mari acestea virează în aceeași direcție la un unghi de 1 grad. Noul Megane GT cu
sistemul 4Control se simte ca un pește în apă care își ondulează corpul pentru a se strecura prin trafic mișcând „coada” la fiecare rotire al volanului! Este extrem de agil! Conform celor de la Renault, datorită sistemului 4Control conducătorul trebuie să aplice cu 40% mai puțin efort pentru manevrarea volanului față de un sistem de direcție convențional. Efectul este unul surprinzător în trafic! Te ajută foarte mult și te face să te simți într-o mașină mai mică și mai agilă. Interesant este și sistemul în sine care este diferit de sistemul de direcție al punții față, având la bază un piston hidraulic atașat sub bara de torsiune
spate, care și este cel ce dirijează cu roțile spate.

La ieșire din oraș, exact la intrarea pe autostradă am fost oprit de poliția rutieră... Nu am încălcat regulile de circulație. Doar au dorit să vadă noul Megane mai îndeaproape fiind surprinși de design, calitatea interiorului, cei 205 CP pe care îi livrează propulsorul lui Megane GT, dar și de sistemele Multi-Sense și 4Control, concluzionând - “E tare, frate!” Chiar e tare!
Ieșind pe autostradă, unde se poate circula cu 130 km/h, am apăsat-o mai bine în regimul Sport. Sub pedală avem 205 CP și 280 Nm storși dintr-un benzinar turboaspirat de 1.6 litri tCe, cuplat la transmisia EDC cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Rulând în regimul Neutral, care mi se pare cel mai optim regim din punct de vedere al confortului și dinamismului, este de ajuns să apăs pe butonul R.S. Drive de pe consola centrală pentru a acționa instant regimul Sport. Iar atunci începe mica nebunie! Megane GT se trezește la viață! Accelerația vine cu un pic de ezitare de la început, ca mai apoi să răbufnească cu putere și să împingă mașina peste limitele legale ale vitezei!…
La turații înalte propulsorul își schimbă „glasul” în unul mai răgușit și combinat cu un vuiet specific motoarelor turbo. Un acompaniament care te face să dai muzica mai încet pentru a asculta micul propulsor fioros! Surprinzătoare este și stabilitatea mașinii la viteze de peste 200 km/h. Chiar dacă autostrada merge într-o curbă relativ pronunțată, mașina stă lipită de raza curbei fără un pic de tensiune pentru cel de la volan. La aceste viteze șic onfortul acustic de
la bord este surprinzător de bun – nici măcar curenții de aer nu deranjează!

Ajunși pe serpentinele montane după un galop intens pe autostradă, am întâlnit un rival dur care ne-a provocat la un condus și mai agresiv. Acesta era un Volkswagen Golf GTI Mk7, şoferul căruia era prea obsedat în a învinge cursa făcând depășiri periculoase în curbă… Am pierdut cursa, dar prin intermediul acesteia am simțit cu adevărat lucrul sistemului 4Control, care a oferit un plus de încredere la abordarea virajelor la viteze mari.
Direcția este extrem de precisă, iar cel mai bine se simte efectul sistemului 4Control la o schimbare rapidă stânga-dreapta, care se execută instant, fără întârzieri! Ruliul caroseriei este insesizabil în regimul Sport, iar stabilitatea este impecabilă în mare parte și datorită noii platforme CMF care vine cu ecartamente mărite cu 45 mm și, respectiv, 39 mm (față/spate).
Cum se comportă pe circuit?

Pentru a înțelege mai bine diferența dintr-un Megane simplu și Megane GT dotat cu sistemul 4Control, organizatorii au direcționat ruta testului nostru spre circuitul Prejmer. Este un circuit compact destinat curselor de
karting, dar este destul de mare pentru curse de Drifting sau Time Attack, care se petrec aici periodic cu mașini convenționale. Aici am avut o surpriză în persoana lui Sebastian Barbu – un pilot de raliuri. Alături de Sebi, avea să aflăm cum se comportă sistemul 4Control față de o direcție convențională.
Pentru aceasta a fost amenajat un traseu care cuprindea un simplu slalom printre jaloane la sfârșitul căruia trebuia de accelerat puternic și de virat în stânga sau în dreapta unui semafor cu două luminițe pe care le aprindea Sebi cu ajutorul unei telecomenzi. Deci, dacă o aprindea pe cea din stânga aveai doar jumătate de
secundă să reacționezi și să virezi în direcția corectă. Un exercițiu simplu, dar informativ. Întâi am urcat la volanul versiunii Megane dCi 130 cu direcție obișnuită, ca mai apoi să urcăm pe Megane GT cu 4Control. Jaloanele erau la distanță foarte mică dintre ele și volanul Megane-ului simplu trebuia
rotit mai mult pentru a încadra mașina între jaloane, în timp ce volanul lui Megane GT necesita rotiri la un unghi mult mai mic pentru a executa același slalom, iar la finiș manevra bruscă în direcția luminii semaforului se executa mult mai prompt datorită sistemului 4Control.
Am avut ocazia și să gonim pe
circuitul Prejmer unde am încercat alte funcții exclusive pentru Megane GT,
care sunt Launch Control și Multi Change Down. Funcția Launch Control destinată demarajelor rapide este activată prin acționarea simultană al padelelor de după volan, frânei și acceleratorului. După ce rotațiile motorului ajung pe la 2,500 rpm,
pe bord apar trei lumini de start de culoare verde, atunci trebuie luat piciorul stâng de pe pedala de frână pentru ca Megane GT să accelereze rapid cu un pic de derapaj al roților față.
Nu am apucat să testez cum se cuvine funcția Multi Change Down care permite retrogradarea rapidă a mai multor trepte în timpul frânării intensive
pentru a intra cu treapta corectă în curbă. Pentru aceasta trebuie activată și menținută padela destinată retrogradărilor, ceea ce este un pic incomod atunci când gonești intens pe un circuit, din cauza amplasării
padelelor despre care am vorbit
mai sus.
În regim dinamic padele sunt departe de a fi informative având și mici ezitări la schimbarea treptelor, iar să prind lucrul funcției Multi Change Down așa și nu am reușit, neavând la dispoziție prea mult timp pentru a mă adapta la poziția incomodă a padelelor în timpul mersului agresiv pe circuit. Probabil din cauza neactivării acestei funcții cutia EDC 7 nu includea treapta
corectă la ieșirea din curbele cu unghi de 180 de grade al circuitului, iar atunci se simțea o ezitare care nu permitea catapultarea din curbe, ceea ce știrbea din experiența plăcută pe care am avut-o la volanul lui Megane GT pe circuit, pe care goneam într-un ritm de peste limitele aderenței. În schimb, sistemul 4Control își făcea treaba extrem de bine, mai ales în acele curbe de 180 de grade!
Nici nu simțeam că această mașină cântărește o tonă și jumătate! Iar subvirarea caracteristică automobilelor cu puntea față motrică este eliminată complet de sistemul 4Control! Atunci când treci o curbă cu viteză mai mare, nu apare subvirarea, ci supravirarea, iar pentru acest efect contribuie roțile spate viratorii care intră și într-un derapaj al punții spate la viteze ceva mai mari care poate fi stăpânit prin apăsarea în forță a acceleratorului.
Dar cât de direct este volanul! Dacă greșești cu unghiul de întoarcere la intrarea în curbă, trebuie doar să mărești sau să diminuezi unghiul de rotire al volanului și mașina ascultă instantaneu bucurând cu o greutate plăcută în volan specifică direcțiilor asistate hidraulic! Pentru ca Megane GT să ofere aceste senzații cei de
la Renault Sport au optat pentru o direcție mecanică, în defavoarea unei pur electrice!

Și frânele sunt extrem de bune atât pe drumurile publice, cât și pe circuit. Apropo, discurile de frână sunt preluate de la modelul Espace, fiind mai generoase în dimensiuni!
Mi-a plăcut cât de bine se simte pedala de frână care are o progresivitate lineară. Am avut câteva frânări la limită care au demonstrat cât de eficiente sunt frânele și câtă încredere oferă acestea. Un plus mare la acest capitol, deci. Cu excepția acelor ezitări ale transmisiei la ieșirea din curbele strânse, care nu vor fi resimțite pe drumurile publice, Megane GT mi-a oferit o plăcere enormă pe circuit! Păcat că plăcerea nu a durat prea mult…
Și dieselul dCi 130?

Primind desertul în prima zi de teste în calitate de Megane GT, a doua zi, la întoarcerea în București din locul pitoresc Covasna, am ales versiunea diesel cu propulsor dCi 130 de 1.6 litri, pentru un ritm mai relaxant de condus.
Nu mi-am imaginat că „ritmul relaxant” nu i se va asocia acestei motorizări! Având 130 CP și 320 Nm la activ, aceasta te poate provoca la un ritm extrem de dinamic! Deși producătorul indică 1,750 rpm drept punct de reper
pentru cei 320 Nm, propulsorul împinge în forță exact sub 2,000 rpm, undeva pe la 1,900 rpm și împinge fără a se stinge până aproape de zona roșie! Într-un trafic moderat dCi 130 poate menține ritmul unui Megane GT! Impresionant!
Dezamăgesc doar curenții de aer, care sunt mult mai intrusivi la interior față de modelul Megane GT, dar și cursele lungi al levierului cutiei de viteze manuale în 6 trepte, care mai este și foarte înalt. Treptele, însă, se includ direct, dar cu un sunet specific de plastic.
Diferența dintre treapta 5-a și a 6-a
nu este una foarte mare, la aceeași
viteză constituind în jur de 300 rpm.
În schimb, treapta a 6-a poate fi
inclusă la drum lung, propulsorul fiind
capabil să tragă bine chiar și de la
1,500 rpm, atunci când vitezele scad
sub 80 km/h fără a exista nevoia
retrogradărilor. Un propulsor
foarte elastic, deci.
La viteza de 135 km/h pe turometru
avem doar 2,500 rpm, atunci sunetul
motorului este absolut neintrusiv la
interior. Dar, odată ce trece de 3,000 rpm, acesta devine mai sonor. La
aceleași viteze se simt mici vibrații pe pedala acceleratorului, transmise, cel mai probabil, de propulsor.
Cursa ambreiajului este lungă, ceea ce nu știrbește din informativitatea acestuia. Totuși, la porniri poți rata momentul când prinde ambreiajul, dar acest moment stângaci este remediat aproape instant prin repornirea motorului la apăsarea ambreiajului.
Am pățit-o de două ori în traficul intens din București. Tot atunci am simțit și lucrul perfect al sistemului Start/Stop, ce repornește motorul fără ezitări la cea mai mică apăsare al ambreiajului. Evident, direcția și suspensia au alte setări pe motorizarea dCi 130 orientate mai mult spre confort, resimțindu-se și ruliul în curbe, dar per general noul Renault Megane se conduce foarte plăcut în ambele ipostaze,
versiunea diesel excelând la capitolul denivelărilor generoase care pot fi abordate în viteză, în timp ce cu Megane GT viteza trebuie redusă drastic. Atunci când va ajunge timpul
pentru frână, pedala aici nu este prea lineară și nici la fel de informativă, fiind moale la început, ca mai apoi să dea de un prag ce îi sporește intensitatea rezultând în bruscarea mașinii. Dar este o chestie de obişnuinţă.
Și în versiune obișnuită Renault Megane reușește să mențină o mare parte din caracterul dinamic, care este fortificat de versiunea GT, având o alură un pic mai elegantă datorită prizelor de aer și calandrului cu
elemente cromate, dar și difuzorului de culoare neagră, care adăpostește o finală de evacuare adevărată. La interior elementele țipătoare ale GT-ului sunt înlocuite cu altele, mai modeste. Altele sunt și scaunele, care dispun de
un suport lateral demn, dar fiind mult mai confortabile. Acestea pot dezamăgi doar prin tapiseria pur franțuzească, care strânge praful precum un aspirator. În locul butonului R.S. Drive de pe consola centrală, versiunea Megane dCi 130 are butonul ECO, care transformă habitaclul prin luminile ambientale și planșa de bord de culoare verde.
Ce consum am obținut?

Pentru versiunea Megane GT cei de la Renault promit un consum mixt de 6 l/100 km și este o cifră reală, pe care am și obținut-o pe o perioadă scurtă de timp, până când am putut să mă stăpânesc să nu o apăs prea mult.
Dar această mașină cere dinamism, iar într-un regim agresiv consumul poate urca aproape de cifra de 13 l/100 km. Spre finalul testului, condimentat de un condus dinamic în raport de 80 la sută, Megane GT a indicat un consum decent de 8.4 l/100 km. Cât despre versiunea diesel
dCi 130, aceasta, la un moment dat a indicat cifra de 3.8 l/100 km pentru consumul mediu, care corespunde cifrei indicate de către producător! Condusul dinamic însă, a rotunjit consumul mediu la 6 l/100 km. Totuși, ambele versiuni au demonstrat că se pot mulțumi cu un consum mediu ca la carte.
Ce tehnologii are?

Noul Renault Megane este un model extrem de tehnologizat. Cu indicatorul de schimbare a treptelor pentru versiunile cu cutie manuală, parcarea semi-automată, monitorizarea unghiurilor moarte, atenționarea la intersectarea marcajului rutier fără acționarea indicatoarelor de direcție nu mai impresionezi pe nimeni.
Toate acestea și multe altele le are și noul Renault Megane. Dar mi-a captat atenția un sistem pe cât de simplu pe atât de ingenios, care indică distanța până la mașina din față în secunde. Atunci când distanța este de două secunde indicațiile sunt de culoare verde, sub două secunde indicațiile
sunt de culoare oranj, iar sub o secundă indicațiile sunt de culoare roșie. Foarte utilă chestie la drum lung, care te învață să păstrezi o distanță sigură până la mașina din față. Nu pot să nu menționez încă odată sistemele 4Control și Multi-Sense care nu au analogi în segment.
Cât costă?

Cel mai costisitor este Megane GT care începe în Moldova de la 19,200 euro, îndată sub el poziționându-se și
motorizarea dCi 130 în dotarea INTENS care pornește de la 18,600 euro. Pentru cei ce se orientează către versiunile incipiente, să știți că cea mai accesibilă va fi motorizarea pe
benzină de 115 CP, în dotarea LIFE care costă 12,800 euro. Cea mai accesibilă motorizare diesel în dotarea LIFE este dCi 90 cu propulsor de 1.5 litri, care pornește de la 14,000 euro în Moldova.
Care este verdictul?

Noua generație Renault Megane s-a maturizat, transformându-se dintr-un model modest privit doar ca un mijloc de transport din punctul A în punctul B, într-un model elevat, frumos și bine dotat, cu un exterior ce te cucerește din prima și o ambianță plăcută pentru toți cei aflați la bord. Fiind inima brandului Renault, modelul Megane nu a avut de ales decât să pună standarde mari în clasa din care face parte pentru a juca la egal cu liderii segmentului. Iar tehnologiile, pe care, de obicei, le găsești pe mașini din segmente mai mari, își spun cuvântul.

Dacă e să aleg dintre aceste două motorizări, dCi 130 și Megane GT, o parte din mine ar spune că cea mai bună alegere este motorizarea diesel, care oferă un dinamism surprinzător de bun, dar și un consum extrem de mic! Cealaltă parte tinde să aleagă versiunea GT, care are o prezență mult mai dinamică şi un caracter exploziv, ținut sub control de sistemul 4Control.
Până la urmă și versiunea GT într-un regim de condus moderat va scoate un consum foarte bun transformându-se într-un model polivalent, care le poate face pe toate – să vă ducă liniștit la serviciu și să vă satisfacă pe un circuit de curse în week-end.

Cert este faptul că versiunile din test aveau dotări generoase, în timp ce o bună parte din vânzări o vor face versiunile incipiente care nu vor fi la fel de dotate, dar își vor păstra prezența
exterioară, confortul de la bord, plăcerea condusului, dar și criteriile primordiale care au consacrat modelul Megane și anume, practicismul, accesibilitatea și consumul redus de combustibil. În cele din urmă, proaspătul Renault Megane excelează din nou, fiind condimentat acum cu un design sofisticat, interior confortabil, tehnologii moderne și cu o plăcere naturală a condusului. Cu certitudine se poate spune că Renault Megane a pășit
într-o nouă eră ajungând la un cu totul alt nivel, de unde poate intimida concurența. Și mai important este că noua generație Renault Megane va fi aleasă nu doar cu rațiunea, pentru prețul său corect și consumul redus, dar și cu inima, pentru prezența sa și plăcerea pe care o oferă atunci când îl conduci. Acum Renault Megane poate transforma călătoriile din punctul A în punctul B într-o adevărată plăcere!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
7,457
GALERIE FOTO (122 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!