Suzuki SX4 S-Cross facelift
12 Septembrie 2016
Au trecut deja 3 ani din momentul apariţiei lui Suzuki SX4 S-Cross, model pe care redacţia PiataAuto.md l-a testat în noiembrie 2013, şi uite că acum a venit timpul unei actualizări importante
de mijloc de carieră – unui facelift cum i se mai spune în lumea auto. Doar că şi facelift-urile sunt diferite – unele modele primesc mici actualizări estetice pentru o uşoară împrospătare, în timp ce altele îşi trag o faţă absolut nouă, de zici că ai un cu totul alt model în faţă. Este şi cazul lui Suzuki SX4 S-Cross, care a primit un design absolut nou al părţii frontale odată cu facelift-ul, dar şi foarte multe actualizări tehnice. Şi când spunem actualizări tehnice – avem în
vedere în primul rând motoarele, care au migrat în totalitate spre turboaspirare! Da, Suzuki SX4 S-Cross nu mai are deja nici un motor aspirat natural în gamă, cumpărătorii putând alege între un BoosterJet turboaspirat de 1.0 litri cu 3 cilindri (pe care noi l-am condus pe noul Suzuki Baleno), de 112 CP, şi un BoosterJet turboaspirat
de 1.4 litri, prezent şi pe Vitara S, în aceeaşi putere de 140 CP. Dacă e de bine sau de rău, vedem mai jos, însă e cert că tentaculele turboaspirării se întind tot mai mult în lumea auto, marginalizând motoarele aspirate natural. Dar să vedem cum se simte noul Suzuki SX4 S-Cross facelift în condus!
Noul design

În imaginea de mai jos puteţi vedea schimbarea majoră la faţă a lui Suzuki SX4 S-Cross de dinainte şi după facelift. O schimbare majoră, menită să-i schimbe întreaga personalitate a modelului. Probabil designerii Suzuki au considerat că modelul pre-facelift nu are suficientă agresivitate în el şi profil
de SUV rugos, aşa că i-au desenat o faţă mai profilată, cu un calandru masiv şi înălţat noului model, ajutat şi de profilări mai agresive la bara de protecţie, noi forme a blocurilor optice şi un profil mai înalt al capotei. Părerile despre reuşita acestui design sunt împărţite până şi în redacţia noastră – dacă unii dintre noi zic că grila aia masivă şi lucioasă nu se prea potriveşte restului designului maşinii, atunci alţii
zic că e exact ce-i trebuia modelului şi că acesta arată acum extraordinar de bine. E cert, însă, că modelul are un aspect mai agresiv, accentuat şi de jantele bicolore ale maşinii din test. Iar componentele practice au rămas prezente, Suzuki SX4 S-Cross având întregul perimetru al caroseriei protejat de zone de plastic în partea inferioară. Modificări de design au survenit şi la posterior, dar aici ele sunt mai discrete şi ţin de blocurile optice mai ales.
Ambianţă interioară

Interiorul a primit mult mai puţine modificări, deoarece a fost mai puţină nevoie de ele. Şi până la
facelift Suzuki SX4 S-Cross avea
o planşă de bord realizată din
polimer moale în partea
superioară, plăcută la
atingere. Designul şi
materialele nu s-au schimbat, dar până şi astăzi, la 3 ani distanţă de la lansarea generaţiei, habitaclul modelului emană un aer veritabil de calitate demnă. Mai mult ca atât, noi testăm astăzi dotarea de top GLX+, care vine şi cu tapiserie de piele, calitatea căreia e de asemenea demnă, cu mici cute în unele zone cheie. Pe dotarea noastră avem şi sistemul multimedia de top, cu funcţie CarPlay integrată, pe care l-am cunoscut şi la Vitara S.
Întrebarea frecventă care ni se dă două, mai ales după SUV Maratonul din astă vară în care am alergat şi un Suzuki Vitara S, e dacă SX4 S-Cross este mai mare decât Vitara sau nu. Vizual, din exterior, acest model pare mai mare, dar preţul de start identic şi foarte apropiat în dotări mai avansate îi nedumiresc pe unii din cei interesaţi de aceste modele. Adevărul e că Suzuki s-a specializat întotdeauna pe maşini de
dimensiuni compacte şi
medii, iar ierarhizarea
acestor SUV-uri nu
s-a făcut neapărat
pe separarea
dimensională clară,
ci pe concept de
spaţiu şi nivel de
rafinament. Astfel,
SX4 S-Cross este
mai spaţios decât
Vitara mai ales pe
locurile spate, unde
există un pic mai
mult loc pentru
genunchi, un pic mai
mult loc pe lăţime şi
simţitor mai mult spaţiu
pe înălţime, dar modelul
încă rămâne în
segmentul compact.
Ceea ce-l diferenţiază
şi mai mult pe SX4
S-Cross de Vitara
este nivelul de
rafinament la interior,
care este simţitor
mai mare. Asta se
referă şi la nivelul
materialelor şi a izolării
fonice, or, la maşina
de astăzi ele fiind de asemenea mai
pronunţate. Prin urmare, da, SX4
S-Cross este un model ierarhic
superior faţă de Vitara în gama Suzuki, doar că producătorul
nu şi-a dorit o distanţare prea mare, dorindu-şi mai degrabă o separare conceptuală între cele două modele.
Cum se conduce noul Suzuki SX4 S-Cross

Comparările noastre cu Vitara nu se opresc aici, ele fiind accentuate şi de motorul pe care-l avem astăzi sub capotă – 1.4 BoosterJet, acelaşi de pe Vitara S, iar noi am alergat vreme de 1,500 km o Vitara S prin cele mai dure drumuri ale Moldovei la marele SUV Maraton din iulie 2016. Prin urmare, astăzi avem pe de o parte senzaţii similare de dinamism, iar pe de altă parte putem simţi mult mai bine
diferenţele dintre cele două modele motorizate de acelaşi propulsor.

În primul rând, se simte că SX4 S-Cross are o suspensie ceva mai bine izolată fonic decât Vitara S, or la Vitara S ea e mai rigidă decât la o Vitara obişnuită din considerente de accentuare a sportivităţii. La modelul de astăzi suspensia e plăcut de fermă pentru a-i asigura o ţinută de drum
bună, dar în acelaşi timp înghite mai silenţios şocurile de asfalt şi de prundiş, denotând din nou un nivel mai mare de rafinament simţit în habitaclu.
Volanul maşinii nu e foarte sportiv, dar în acelaşi timp se simte destul de direct conectat cu roţile încât să fie plăcut şi relaxant de condus. În viraje maşină intră cu traiectorie destul de precisă,
are un pic de ruliu al caroseriei, dar acest ruliu poate fi uşor stăpânit de o uşoară apăsare a pedalei de acceleraţie, pentru un vector de ieşire din viraj.
Motorul turboaspirat răspunde la fel de bine ca şi la Vitara S, doar că izolarea fonică mai bună a modelului face ca acceleraţiile să pară mai puţin dramatice. Există un mic turbolag la
turaţii mai joase, dar dacă apăsaţi pedala mai tare, el va fi repede anulat de o retrogradare a cutiei de viteze automate. Există şi padele pentru ca să nu mai aşteptaţi această retrogradare, ci s-o faceţi imediat chiar Dvs. Odată suflată presiunea în turbină, cei 140 CP şi 220 Nm ai propulsorului sunt suficienţi
pentru a vă împinge plăcut în scaun, iar explicaţia fizică e simplă – atât Vitara S, cât şi SX4 S-Cross sunt modele relativ uşoare, cu vreo 1,235-1,260 kg masă proprie la gol. Prin urmare, 220 Nm împinşi într-o asemenea greutate înseamnă că, la dorinţă, puteţi avea un ritm de condus super dinamic, iar în combinaţie cu ampatamentul maşinii şi agilitatea ei, vă veţi strecura ca o
săgeată prin traficul urban sau extraurban. E un motor ce ne place foarte mult, chiar dacă e primul motor turboaspirat pus de Suzuki pe un model european în epoca lor modernă. Cât ţine de consum, noi am obţinut cu acest propulsor o medie real calculată de 8.4 litri/100 km la SUV Maraton, acolo unde l-am chinuit extrem vreme de 5 zile şi 1,500 km. Având aceeaşi cutie de viteze
automată şi pe SX4 S-Cross-ul de astăzi şi o greutate aproape identică, putem deduce şi o cifră reală de consum aproape identică. La condusul în oraş fără excese, veţi putea obţine o cifră de 8.5-9.2 litri/100 km.

Spunem, deci, că motorul de 1.4 litri turboaspirat ne place mult. Dar cât priveşte motorul de 1.0 litri cu 3 cilindri
în linie – noi l-am probat pe Baleno şi ne-a plăcut şi acolo, dar fireşte, din cauza arhitecturii de 3 cilindri doza de plăcere şi frumuseţea sunetului e mult mai mică decât a motorului mare. După noi, era poate mai logic să se lase motorul aspirat natural de 1.6 litri şi 120 CP în gama de motorizări în rol de motorizare incipientă, pentru cei ce-şi doresc eficienţa reală a aspirării naturale şi simpleţe în construcţie şi exploatare, dar producătorul a decis,
totuşi, să migreze modelul decisiv spre tabăra turboaspirării. Acum acel motor nou livrează 112 CP şi 170 Nm şi prinde suta în 12 secunde cu tracţiune integrală dacă-l turaţi la maxim, maşina fiind cu doar vreo 40 de kg mai uşoară în combinaţie cu tracţiunea integrală. Prin urmare, motorul va fi ceva mai mult stors de putere întotdeauna, iar asta înseamnă că eficienţa reală din cilindree mai mică va fi aproape neglijabilă în raport cu BoosterJet-ul de 1.4 litri. Prin urmare, dacă vă doriţi un SX4 S-Cross
cu tracţiune integrală, e recomandabil să optaţi pentru motorul de 4 cilindri şi 1.4 litri cilindree. Motorul 1.0 BoosterJet are mult mai mult sens doar în combinaţie cu tracţiune faţă şi eventual cu cutie manuală, unde întreaga maşină cântăreşte cu aproape 200 de kg mai puţin decât un 1.4 4x4, iar o asemenea diferenţă de greutate îl face deja mult mai compatibil şi logic. În combinaţie cu tracţiunea faţă şi cutia automată, diferenţa va fi de aproape 100 kg, fiind de asemenea notabilă.
Preţuri Suzuki SX4 S-Cross facelift în Moldova

Noul model porneşte de la un preţ extrem de atractiv în ţara noastră: 11,500 euro. Iar în aceşti bani primiţi versiunea cu motor 1.0 litri, tracţiune faţă şi cutie manuală, echipată deja cu sisteme ESC şi tocmai 7 airbag-uri! Pentru că suntem în anul 2016, nu? Şi tot aceeaşi versiune de bază are deja sistem de aer condiţionat, sistem multimedia cu Bluetooth, volan reglabil pe adâncime, banchetă spate rabatabilă şi multe alte opţiuni care o fac extrem de potrivită pentru o ambianţă modernă şi sigură la bord. Versiunea cu cutie automată vine cu şi mai multe dotări şi
costă 15,480 euro, iar cea cu cutie manuală şi tracţiune integrală costă 14,880 euro.

În cazul motorizării de 1.4 litri, aceasta porneşte de la 14,880 euro cu cutie manuală şi tracţiune faţă, ajunge la 15,880 euro în combinaţie cu tracţiunea integrală şi cutie manuală şi porneşte
de la 17,180 euro pentru combinaţia cutiei automate şi tracţiunii integrale. Noi testăm astăzi o asemenea combinaţie, în echipări de top, care costă 18,500 euro, la care se adaugă 350 euro pentru vopseaua metalizată, acesta fiind şi cel mai mare preţ pentru vreo combinaţie a lui Suzuki SX4 S-Cross.
Verdict

Îşi merită banii? Da, cu siguranţă, şi mai ales îşi merită banii în dotările incipiente, unde preţul e absolut imbatabil, iar producătorul nu trişează la dotări de siguranţă, oferind tocmai 7
airbag-uri şi sisteme ESC, EBS, ABS,în timp ce alţi producători încă ne mai bagă în regiunile CSI-ste şi au tupeul să vândă maşini cu doar două airbag-uri în dotările de bază, ca-n anii ’90, iar unii din ei şi fără sistem ESC. Deci, Suzuki SX4 S-Cross îşi merită banii, iar siguranţa e oferită standard!
Un model extrem de practic, dar şi ceva mai rafinat decât fratele său de gamă, Vitara. Este, deci, soluţia perfectă pentru cei care se simt atraşi de Vitara, dar ar dori un pic mai mult spaţiu, un pic mai mult confort la interior, un pic mai mult rafinament şi un pic mai multă izolare fonică. Voila! Aici le aveţi pe toate, aproape la acelaşi preţ în unele combinaţii, iar în altele la o diferenţă foarte rezonabilă!
PiataAuto.mdIlie Toma
6
30,050
GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!