Design şi prezenţă
Toate trei arată extraordinar de bine, n-ai cum să negi asta. Şi chiar dacă GLC are aproape doi ani de când s-a lansat pe piaţă, pare la fel de proaspăt în aspect ca şi ceilalţi doi concurenţi. Audi Q5 are un aspect mai rectangular şi prin urmare niţel mai agresiv, datorat multiplelor linii şi colţuri din prezenţa sa frontală, în timp ce Volvo are o prezenţă mai graţioasă şi mai fină, dar şi un pic mai hi-tech, dacă vreţi.
În acelaşi timp, trebuie să remarcăm şi faptul că cele 3 modele pot avea variaţii de design şi prezenţă în funcţie de interpretarea pe care o alegeţi. Mercedes-Benz GLC, spre exemplu, e cel mai polivant la acest capitol, beneficiind de intepretări precum Exclusive, care să-i accentueze eleganţa, Offroad care să-l facă mai dur şi mai potrivit abordărilor frecvente de offroad, sau AMG Line, care să-l facă agresiv şi incisiv, iar pentru amatorii de şi mai multe condimente
sportive există GLC 43 AMG şi chiar GLC 63.
Audi Q5 are câteva interpretări, care-i pun accentele potrivite, dar diferenţele de aspect între ele sunt mai mici. Totuşi, amatorii de sportivitate pură pot opta şi aici pentru versiunea SQ5, care vine cu valenţe sportive mult mai evidente.
Volvo nu se aventurează acolo unde cumpărătorii săi nu-l vor căuta şi nu oferă deocamdată versiuni cu accent puritan sportiv, deşi suedezii ştiu să pună accenteze vizuale potrivite prin ediţiile R-Design. Variantele de dotări Inscription sau Momentum ajustează şi ele un pic aspectul şi percepţia vizuală.
Dacă privim cele trei modele din posterior, remarcăm diferenţe mai interesante în profilul lor. Mercedes-Benz GLC pare a fi, brusc, mai îngust decât celelalte de la mijloc în sus, în timp ce campionul lăţimii pare a fi Audi Q5. Şi Volvo XC60 e destul de lat, dar
percepţia vizuală nu e la fel de accentuată ca în cazul lui Audi, ultimul fiind avantajat de liniile orizontale de design.
Silueta laterală a maşinilor e foarte apropiat gândită, pentru a oferi mai mult spaţiu ocupanţilor banchetei spate, dar în acelaşi timp şi pentru a părea dinamice în aspect. Astfel, Q5 şi GLC recurg la coborârea mai timpurie a linie geamurilor în partea superioară, în timp ce profilul plafonului coboară mai târziu spre spate, în timp ce la Volvo XC60 profilul geamurilor coboară paralel cu plafonul, iar aspectul dinamic este asigurat de urcarea din partea inferioară spre spate a liniei aceloraşi geamuri pe lateral.
Din nou, nu poţi spune că vreo unul din trei modele e în inferioritate sau superioritate la aspectul vizual faţă de celelalte, alegerea ţinând mai degrabă de gust şi de optarea pentru interpretarea de design corectă fiecărui model.