Siguranţă. Anul 2017.
Anul trecut, la un test drive cu un concurent al acestui model, tot nipon şi el, am criticat dur acel model pentru că oferă în dotare standard doar două airbag-uri, fără sistem ESC, cam ca-n anii 90, deşi poartă cu mândrie emblema unei mărci notorii pe calandru şi deşi era anul 2016 în calendar, iar el trecuse printr-un proaspăt facelift. Şi toate astea în timp ce versiunea europeană, vândută şi în România, de exemplu, a aceluiaşi model, oferă 7 airbag-uri standard şi sistem ESC.
Ei bine, Mazda3 este exact opusul acelei politici expirate şi discriminatorii, fiind un exemplu de siguranţă încă de la lansarea generaţiei pe piaţă. Puteţi cumpăra o Mazda3 în dotare absolut elementară, de bază, cu cel mai puţin puternic motor, în caroserie hatchback sau sedan, dar siguranţa vă este oferită complet şi necondiţionat 6 airbag-uri standard, frontale, laterale şi de tip cortină, precum şi sistem de stabilizare a traiectoriei ESC şi chiar de control al tracţiunii. Iar din dotarea imediat următoare aveţi deja şi sistemul de frânare automată pentru cazuri
extreme! Şi, dragi cititori, atunci când ai o familie pentru care porţi responsabilitate, dar chiar şi pentru propria ta viaţă, aceste dotări de siguranţă trebuie să conteze! Şi aici vom spune din nou că admirăm profund filosofia şi politica celor de la Mazda, o companie relativ mică şi independentă, dar cu ingineri geniali şi cu oameni care ţin la protagonistul final, posesorul automobilului. Da, nu cumpărătorul pentru că în rol de cumpărător eşti doar o zi, când ieşi din showroom, însă rolul de posesor ţi-l asumi pentru ani înainte, iar acolo contează toate şi plăcerea