Noul Opel Grandland X este cel mai mare SUV din gama actuală Opel, iar primele zvonuri menţionau că ar putea să se bată în segmentul lui Skoda Kodiaq, Renault Koleos, Nissan X-Trail şi a altor concurenţi din acest segment. În acelaşi timp, ştim că noul Grandland X este un alt rezultat al proaspătului mariaj cu francezii de la Peugeot-Citroen, fiind construit pe platforma lui Peugeot 3008, iar acel model francez e într-un alt diapazon de dimensiuni, mai compacte. Să fi crescut oare Opel Grandland X în procesul său de transformare? Să fie el cu adevărat comparabil de spaţios modelelor de mai sus, sau e totuşi un SUV de segment C, care luptă cu o altă gamă de concurenţi? Sau poate, aşa cum le
place producătorilor adeseori, e undeva la mijloc între segmente, muşcând din beneficiile mai multor scări ierarhice?
Şi apoi, ştim că Grandland X nu vine cu tracţiune integrală nici măcar opţional, nici măcar în dotările de top, la fel ca şi vărul francez. Este oare, deci, noul Opel Grandland X un SUV cu adevărat?
Avem, prin urmare, o mulţime de întrebări curioase, cu care am mers la testul drive internaţional al noului Opel Grandland X. Şi, aşa cum facem cam întotdeauna la testele internaţionale, am vrut să conducem cât mai multe motorizări disponibile, pentru a testa
cât mai multe ipostaze posibile ale noului model.
Gama de motoare e destul de restrânsă, însă, în momentul lansării, având un singur motor pe benzină, turboaspirat, de 1.2 litri, şi un singur motor diesel, de 1.6 litri. În curând apare şi un motor diesel de 2.0 litri, iar pe unele pieţe au şi fost deschise deja listele de comenzi. Noi, însă, nu am avut la testul internaţional decât primele două motorizări menţionate.
Am testat:
1.6 Diesel 120 CP Automat
1.2 Turbo 130 CP Manual