Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Volkswagen Polo Sedan

28 Martie 2017
Ilie Toma
Volkswagen Polo Sedan
De ce testăm tocmai acum Volkswagen Polo Sedan? Pentru că abia s-a lansat în Moldova! Da, Volkswagen Polo Sedan e un model demult aşteptat în ţara noastră, un model care a reuşit să treacă deja prin împrospătări şi tehnice, şi estetice, şi tot soiul de perfecţionări, iar acum, în sfârşit, a ajuns să fie lansat oficial în ţara noastră. Iar redacţia PiataAuto.md n-a putut rata ocazia de a testa acest model!

Forme. Bugetar sau nu?

Volkswagen Polo Sedan este un sedan ulta-compact, creat pentru a cuceri pieţele unde sedanurile sunt cele mai popular tip de caroserie, indiferent de dimensiunile maşinii. Cea mai apropiată piaţă unde Polo Sedan se vindea de la lansarea sa este cea a Rusiei, modelul fiind şi asamblat în Rusia, la uzina VW din Kaluga, or, în Rusia sedanurile compacte şi accesibile formează încă cea mai mare a vânzărilor pieţii de automobile. În Moldova segmentul se bucură de asemenea de o popularitate mare, marea regină de aici fiind Dacia Logan, dar totuşi proporţiile acestui segment din tabloul total sunt mai mici decât pe pieţele răsăritene.

Aşadar, Volkswagen Polo Sedan e un sedan compact, gândit să fie cât mai practic pentru necesităţile omului răsăritean – iar asta înseamnă spaţiu pentru toţi ocupanţii de la bord, portbagaj mare, gardă la sol mare. Toate astea i-au dictat o siluetă cam disproporţionată la prima vedere, dar cu care ochiul se obişnuieşte foarte repede. Dotarea mai generoasă testată de noi vine şi cu tot soiul de detalii cromate, care înnobilează aspectul maşinii şi care vrea să-l propulseze mai departe de sedanurile absolut bugetare în liga celor la fel de compacte, dar cu un nivel mai mare de confort şi prin urmare cu preţ mai degrabă accesibil decât strict bugetar. Până la urmă, Polo Sedan arată chiar binişor şi, deşi stilul său e mai degrabă asemănător cu Passat B7, apariţia unui Polo Sedan pe străzile din Moldova dă senzaţia unui model nou, pentru că e nou pe această piaţă.

Habitaclu. En-gros.

Interiorul lui Polo Sedan din testul nostru îmbină reuşit materialele mai practice şi mai puţin fiţoase ale planşei de bord cu inserţii metalice sau de piano black de pe volan, spre exemplu. Modelul acesta a fost gândit iniţial cu materiale mai bugetare, care au mai rămas pe alocuri, dar actualizările ulterioare, mai ales în dotări mai mari, i-au adăugat elemente care-l fac azi să pară foarte demn în ambianţa oferită-n habitaclu.

Ne-am fi aşteptat, poate, să descoperim un model minimalist, ieftin şi axat spre elementar, dar nu este aşa. Volkswagen Polo Sedan de astăzi, din mâinile noastre, încearcă să urce o treaptă ceva mai superioară şi-i reuşeşte. Maşina se simte neaşteptat de cizelată. Dar mai sunt şi scăpări bugetare, precum cotiera opţională care se atinge de frâna de mână, atunci când aceasta din urmă e trasă. Tot această combinaţie face foarte incomodă tragerea frânei de mână cu cotiera dată în jos. O altă incomoditate e dată de oglinda centrală din habitaclu, prin care, dacă vrei să priveşti în spate, nu ai un vizor prea bun, ea nefiind suficientă nici pentru a cuprinde lăţime lunetei în reflecţia sa.

Poziţia la volan e ceva mai înălţată, aşa cum le place esticilor în aceste sedanuri compacte, iar în tandem cu garda la sol destul de înaltă a modelului, asta asigură o bună vizibilitate pe drumuri rele, care nu lipsesc, din păcate, nici din ţara noastră.

O altă uimire ne este oferită de bancheta spate şi spaţiul de care beneficiază ocupanţii de aici. M-am aşezat – un adult de 1.87 m – în spatele scaunului şoferului pe care mi-l reglasem tot eu anterior şi mai aveam rezervă de spaţiu pentru genunchi, dar şi deasupra capului. Lăţimea maşinii e mai mică, dar pentru dimensiunile maşinii, spaţiul interior este extrem de generos, cu mult peste aşteptările noastre iniţiale.

Portbagajul este mare, dar nu la fel de uriaş ca la alţi reprezentanţi din acest segment, lăsând impresia că designerii modelului au preferat să asigure mai mult loc ocupanţilor spate, şi nu valizelor.

Senzaţii în condus

Noi conducem un Volkswagen Polo Sedan echipat cu un motor pe benzină, aspirat natural, de 1.6 litri şi 110 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. E o combinaţie clasică şi simplă am putea spune, care va însemna costuri de exploatare mici şi simpleţe în construcţie.

La început, motorul pare un pic anemic la turaţii joase, mai ales dacă eşti obişnuit deja cu motoarele turbo pe benzină. Dar în scurt timp prinzi din nou ideea aspirării naturale şi ştii că, dacă-ţi doreşti mai mult dinamism, tot ce trebuie să faci e să-l ţii într-o plajă de turaţii mai înalte. Şi dacă o faci, Polo Sedan poate fi un model destul de dinamic. Cutia de viteze e foarte bine etajată – deşi are 5 trepte, nu 6, în treapta a 5-a la 100 km/h motorul funcţionează la doar 2,200 rpm.

Silueta maşinii, dar şi construcţia extrem de simplă a suspensiei – McPherson pe puntea faţă şi bară de torsiune pe spate – nu puteau să-i dicteze maşinii decât un comportament relativ mediocru în viraje, dar şi aici mediocritatea e una mai cizelată, oarecum intuitivă chiar, încât dacă ţii cu tot dinadinsul, poţi lua şi viraje mai rapide, poţi forţa nota unei curbe menţinând o traiectorie destul de precisă. Prin urmare, pentru un sedan de această talie, Volkswagen Polo Sedan are o ţinută de drum destul de bună.

Aici îmi amintesc involuntar de un Seat Ibiza cu acelaşi motor de 1.6 litri, testat de noi şi nu pot decât să afirm că acest Polo Sedan se simte a fi o maşină mult mai maturizată, mai echilibrată şi îndrăznesc să spun chiar – mai calitativ asamblată, deşi e produsă în Rusia, ţară care încă ne mai provoacă asocieri stereotipice la fabricarea automobilelor. Totuşi, exemplul acestui Polo Sedan ne denotă o realitate mult mai pozitivă decât presupunerile noastre iniţiale, aşa că acest Volkswagen a ajuns chiar să ne placă la finalul testului şi să-i dăm o şansă viabilă la viaţă şi popularitate în Moldova – cu un preţ corect, fireşte.

Preţ Volkswagen Polo Sedan – cât costă în Moldova?

Deci, cât costă noul Volkswagen Polo Sedan în Moldova? Ei bine, preţurile acestuia sunt exprimate în lei moldoveneşti, iar cea mai accesibilă versiune – Highline – deja destul de bine dotată, porneşte de la aproape 253,000 lei, ceea ce constituie aproximativ 11,920 euro. Trebuie să menţionăm, aşa cum o facem întotdeauna în asemenea caz, că în dotarea de bază a modelului nu este inclus un sistem de stabilizare a traiectoriei, ci doar ABS şi două airbag-uri, aşa că mare atenţie la dotările de siguranţă.

Acelaşi propulsor de 1.6 litri şi 110 CP, dar cuplat la o cutie de viteze automată tiptronic cu 6 trepte, tot în dotare Highline, porneşte de la puţin peste 270,000 lei, ceea ce constituie cam 12,750 euro. Nu e tocmai cel mai accesibil preţ în segmentul sedanurilor compacte, dar, după cum spuneam, în Moldova sunt importate doar dotările superioare Highline, astfel că Polo Sedan nu-şi propune să lupte cu modelele bugetare de această talie, ci cu cele care vor să ofere mai mult confort şi dotări. Şi luptând cu acestea, Polo Sedan are o ofertă demnă.

Verdict: Volkswagen Polo Sedan

Am condus cât se poate de dinamic acest model, pentru o distanţă destul de mare şi am sfârşit testul cu un consum de 8.7 litri, ceea ce, ţinând cont de ritmul nostru, certifică o eficienţă medie.

Acesta e unul din testele la care am mers destul de sceptici, dar în cadrul căruia modelul testat a reuşit să ne schimbe semnificativ părerea despre el înspre bine. În primul rând – prin spaţiul neaşteptat de mare la interior. În al doilea rând – printr-o rafinare generală destul de bună a modelului, prin mici detalii şi prin lucruri importante, precum ar fi ţinuta de drum şi funcţionarea angrenajelor mecanice. Nu-i putem ierta doar lipsa sistemelor fireşti de siguranţă pentru un model modern, precum ESC şi mai multe airbag-uri. La capitolul senzaţiilor de condus, Polo Sedan are un substrat tehnic destul de simplu, dar în acelaşi timp e destul de închegat, dinamic şi predictibil, aşa că în final ai impresia că eşti, totuşi, la volanul unui Volkswagen în lumea sedanurilor compacte.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (41 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter