Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

TEST DRIVE: Noua generaţie BMW X4

Eram foarte intrigaţi să testăm noul BMW X4, în mare parte datorită faptului cum arată. Nu vom ascunde faptul că, atunci când am văzut primele imagini oficiale cu noua generaţie X4, ne-am gândit că bavarezii s-au pornit să-şi ia revanşa la copiat de la concurenţi, după ce SUV-ul coupe mai mare de la Mercedes, GLE Coupe, a cam dat-o cu copiatul siluetei de la precedenta generaţie X6. Aici avem de-a face cu SUV-uri coupe mai mici, iar BMW X4 pare deja să-şi fi inspirat formele blocurilor optice şi în general a posteriorului de la GLC Coupe.
Eh, trăim într-o lume în care mărcile diferite altădată se conformează tot mai mult una faţă de cealaltă, încât ajung adeseori să producă modele prea similare. Şi totuşi, BMW s-a lăudat întotdeauna cu o ţinută de drum specifică a SUV-urilor sale, iar pe X4 precedent noi l-am cunoscut foarte bine, datorită unui maraton lung din anul 2016. Atunci l-am condus din Germania spre Moldova, apoi vreo 1,500 km pe toate drumurile posibile ale Moldovei, după care din nou l-am gonit pe autostrăzile europene înapoi spre Germania. Apropo, atunci am avut de-a face cu un X4 xDrive28i, motorizare comparabilă în ierarhie cu ceea ce avem azi la testul noii generaţii – un proaspăt BMW X4 xDrive30i.
Apucă direct taurul de coadă.

Maşina asta m-a făcut să n-am prea multă răbdare. Să n-am răbdare de foarte multe păreri expuse aici despre design, spre exemplu, pentru că despre impresiile noastre de asemănare tocmai v-am vorbit mai sus, iar despre o apreciere dacă arată bine sau nu – e cel mai bine să spuneţi chiar voi de la prima impresie. Noi zicem că X4 îţi merge direct tronc la inimă, dacă ai o minimă admiraţie faţă de BMW, faţă de sportivitate, faţă de SUV-uri sau faţă de toate acestea la un loc.
Despre interior tot n-avem răbdare să vă spunem prea multe. E un interior de X3, în mare măsură, adaptat un pic la forme, aşa cum era şi firesc să fie. E în tonul unor modele recente precum Seria 5 şi X3, dar încă nu s-are la marea tranziţie la care au făcut-o între timp modele şi mai proaspete, precum Seria 8 sau Z4. Alea sunt cosmice, iar X4 rămâne mai pământean, mai convenţional la interior, cu o ergonomie cu care fanii BMW s-a obişnuit de mult timp, dar în acelaşi timp are doza necesară de prospeţime, dată mai ales de inserţiile alea de aluminiu de pe maşina din test.
În faţă se stă extrem de comod, c-o poziţie ce te predispune imediat să-i simţi dimensiunile maşinii. Poziţia ideală, în două cuvinte fie spus, cu scaune de formă anatomică excelentă, ca şi toate BMW-urile.
În spate, e simţitor mai puţin loc decât într-un BMW X3, fireşte, dar pentru un SUV coupe relativ compact, e cât se poate de suficient. Un pasager de până la vreo 1.85-1.90 metri înălţime se va simţit bine şi pe înălţime, şi pe lungime la genunchi, abia atingând plafonul cu capul, dar acolo, în plafon, există o adâncitură menită să mărească la maxim spaţiul. Bancheta e un pic cam verticală la spătar, ceea ce-ar putea reduce un pic confortul la drum lung, în schimb e plăcut profilată. În rest pe aici avem doar civilizaţie şi confort – guri de ventilare, prize, încălzire a banchetei, mai multe difuzoare care scot un sunet excelent din sistemul audio de top, harman/kardon. E un sistem ce merită un calificativ puternic de „excelent”!
Gata, nu mai avem răbdare şi vrem să trecem rapid la „apucatul taurului de coarne”, pentru că aici e partea cea mai interesantă. Adică la condusul acestui BMW X4.

Uneori, există dragoste la prima secundă de condus cu maşinile. Pui mâina pe volan şi faci primii doi-trei metri şi exclami: „oh, ce plăcută în condus e maşina asta!” Aşa mi s-a întâmplat cu această nouă generaţie BMW X4! Faţă de generaţia precedentă, e un paş uriaş spre plăcerea pură de condus. Chiar şi faţă de actualul X3, X4 se simte mai antrenant şi mai savuros.
Deci, în asemenea momente, aproape că ţi-ai făcut o concluzie deplină din primele clipe. Pentru că volanul ăla e savuros la orice viteză de condus, iar ţinuta de drum a maşinii te cucereşte pur şi simplu. Da, anume aşa mi s-a întâmplat cu X4. Condusesem câteva SUV-uri în ultimele zile de dinaintea acestui test şi-mi tot fortificasem părerea că or fi ele practice, dar pentru plăcerea supremă de condus ai nevoie de o maşină cu centrul de greutate coborât. Şi acum, na-ţi o bună! Vine noul X4 în viaţa mea şi parcă-mi spune „nu te grăbi să generalizezi, ia uite cum pot fi condus eu!”.
Noul BMW X4 se conduce ca un sedan, ca un automobil cu centru de greutate coborât, chiar dacă eşti mai înalt. Bavarezilor le-a reuşit de mai multe ori să sfideze legile fizicii cu asemenea simptome, tot creând etaloane de manevrabilitate în lumea SUV-urilor, iar acum au mai făcut-o odată, cu încă un pas gigantic. Oriunde ai întoarce volanul şi oricât de brusc, X4 rămâne intuitiv, cu un ruliu practic inextistent şi c-o plăcere de condus de-ţi vine să tot exclami de satisfacţie! Demult n-am condus un SUV care să se simtă atât de plăcut, din primele clipe.
Dar au venit repede drumurile periferice ale Chişinăului, cu gropile lor urâte, haine, ca nişte duşmani care aşteptau pe furiş oaspetele neamţ, să-l submineze, să-i arate cum poate bate suspensia, cum s-a trezit el neadaptat când a dat de condiţii grele. Şi aşteptaţi să vă spun că prin aceste gropi duşmănoase, suspensia lui X4 s-a dovedit zgomotoasă şi deranjată, nu-i aşa? Dar iată că nu, dragilor! BMW-urile precedente se lăsau intimidate în asemenea situaţii, dar nu şi X4! E într-atât de silenţios încât diferenţa de sunete în suspensie, la reacţiile celor mai dure gropi, e ca diferenţa dintre împuşcătura unei Katiuşa militate şi a unui Glock cu amortizor. Cu asemenea jante uriaşe! Puteţi socoti că noul X4 a primit peste tot elemente de silenţiozitate la suspensie şi în habitaclu rămâne doar liniştea şi încrederea în a putea înainta nestingherit pe orice drumuri.
Iar despre ţinuta de drum pe asfalt puteţi intui ce vă vom spune! Da, e chiar aşa de bună precum intuiţi. Maşina intră incredibil de bine în orice viraj, iar, ajutat de tracţiunea integrală, te mai joci şi cu vectorii dinamici. Superbă ţinută de drum! Superbă izolare acustică!
A venit şi rândul motorului, să-l luăm la descusut un pic. Sub capota versiunii testate de noi nu e un motor de 3 litri, cum aţi putea crede la văzul indicelui xDrive30i. E un motor de 2.0 litri, turbo, dar care livrează o putere similară celor de 3 litri de acum vreun deceniu. Mai exact, 252 CP şi 350 Nm. Iar în ultimii ani cam toate modelele BMW cu indicele 30i au primit motoare de 2 litri, aşa că era firesc să se întâmple asta şi pe noul X4.
În condus, motorul are un sunet neaşteptat de bun la apăsări mai serioase ale acceleraţiei. E îngroşat, bine echilibrat, sunând nu ca unul de 2 litri, ci ca unul de 252 de cai-putere! Iar maşina capătă repede forţă dinamică datorită lui! Fiecare cal-putere are de tractat mai puţin de 10 kilograme, aşa că X4 se simte foarte sprinten. În 6.3 secunde face sprintul de la 0 la 100 km/h, iar asta e un parametru demn de o maşină cu caracter sportiv veritabil. Turboaspirarea îi asigură o elasticitate excelentă motorului, cuplul vine imediat, de la turaţii joase, iar atunci când vrei ca lucrurile să se întâmple şi mai rapid, cutia de viteze cu 8 trepte salvează repede situaţia prin retrogradări ca fulgerul.
Şi nu vei simţi când şi ce anume se petrece, decât dacă vei alege să schimbi treptele manual, prin padelele de lângă volan. În rest, vei simţi doar, aşa cum am simţit şi noi, că X4 e o maşină excelent de închegată la tot substratul tehnic. Un tandem excelent între motor, cutie, suspensie, direcţie. Toate adaptive în funcţie de regimul de condus ales – Sport, Comfort, Adaptive. Şi toate la fel de bune, indiferent de regimul ales. O maşină care te va aduce, ca şi pe noi, la starea de a nu mai avea răbdare, de fiecare dată. De a nu mai avea răbdare s-o conduci.
Cât costă noul BMW X4 în Moldova? Cea mai accesibilă motorizare porneşte de la 38,800 euro. Motorizarea noastră, xDrive30i, începe de la 43,400 euro, iar maşina din testul nostru a mai adunat pe ea o listă lungă de opţionale gustoase, care i-au crescut preţul până la un pic peste 60 mii euro. Nu e puţin, fireşte. Dar când te gândeşti uneori ce maşini asemeni unor cărămizi mai sunt pe piaţă la un preţ similar, parcă tot mai tare are şanse să-ţi facă din ochi un BMW X4. Şi atenţie, la fel cum produsele dăunătoare te avertizează pe cutie, trebuie să te avertizăm şi noi că dacă ajungi să-l conduci, ai putea s-o păţeşti ca şi noi, să-ţi placă din prima clipă. Mult, tare, intens. Pentru că aşa se trăieşte viaţa de la volanul noului BMW X4: plenar, tare, intens! Eşti tânăr încă! Nu mai cumpăra cărămida aia de maşină, că se uită oamenii la tine ca la un dinozaur. Burtoşii de 130 de kile nu mai sunt la modă. Fitness-ul, sportul, mâncarea sănătoasă şi schiatul în Alpi e mai interesant. Mai pe scurt, aţi înţeles ideea! M-a cam înnebunit BMW-ul ăsta!
1
4,376
GALERIE FOTO (78 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!