Senzaţii de condus A-Class A200
Oh, acum vine momentul adevărului incomod, mi-am zis. Hai să vedem cum se simte şi suspensia spate cu bară de torsiune, dacă tot am rămas încântat de cea multilink de pe A250 mai devreme. Pe lângă asta, sub capota lui A 200 e amplasat un nou motor turboaspirat de 1.33 litri, cu nume de cod M282, dezvoltat de Mercedes-Benz în parteneriat cu Renault. Acesta dezvoltă 163 CP şi 250 Nm aici, fiind de asemenea echipat cu filtru de particule. Turbina este de asemenea echipată cu o valvă ghidată electronic, iar doi dintre cilindri numărul doi şi numărul trei pot fi deconectaţi în timpul condusului cu intensitate moderată şi stabilă, ceilalţi doi preluând sarcina. Blocul cilindric are o formă deltoidă, favorizând o formă mai lungă a cilindrilor şi o rată de
compresie mai mare, iar pereţii interiori sunt şlefuiţi şi acoperiţi cu un soi de grafit special, pentru o fricţiune minimă, prin tehnologia NANOSLIDE.
E interesant şi faptul că acest motor e cuplat tot cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte, dar, dacă pe A250 e vorba de cutia celor de la Mercedes-Benz, dezvoltată pe baza transmisiei de pe generaţia precedentă, atunci pe A200 e vorba de o cutie furnizată de compania Getrag. I-am întrebat, fireşte, care a fost logica să se recurgă la cutia Getrag, dacă e vorba de două cutii cu dublu ambreiaj, ambele cu 7 trepte, şi dacă deja există o cutie bună în gama Mercedes. Răspunsul a fost că transmisia Mercedes e gândită să opereze cu motoare mari şi puteri mari, în timp ce Getrag e o cutie croită special pentru motoare mai mici. În limbaj mai direct
asta ar însemna că transmisia casei e prea bună pentru motoarele mai mici, iar prin recurgerea la transmisia Getrag se mai reduc nişte costuri.
Oh, iată-mă că cheia versiunii A200 în mână şi ard de nerăbdare s-o cunosc. La pornire, am puţin timp s-o inspectez, însă îmi zic să arunc o privire la suspensia spate, să văd cum arată bara de torsiune. Mă aplec din fugă şi ochile mi se fac cât cepele: suspensia e destul de ascunsă după părţi de plastic, dar sunt aproape sigur că e multilink. În întreb ce cel ce-mi înmânează maşina, dar, nefiind vorba de un inginer, nu ştie ce să-mi răspundă. Trebuie să pornesc, iar întrebările le voi oferi pe urmă inginerilor.