Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

TEST DRIVE: Noua Skoda Kamiq

25 Septembrie 2019
Ilie Toma
Skoda e în plină ofensivă de lansare a tot mai multe SUV-uri. După marele Kodiaq, a urmat mai compactul Karoq, de care noi ne-am ataşat în mod special atât în expediţia noastră polară, cât şi în exploatarea de mai departe a unui exemplar redacţional. Acum a venit momentul unui SUV şi mai compact decât Karoq, iar noul model păstrează tradiţia unui nume un pic ciudat, care începe cu „K” şi sfârşeşte cu „Q”, ca şi fraţii mai mari. Aşadar, noului SUV Skoda îi spune Kamiq.
Iar eu am avut onoarea să merg în Elveţia şi Franţa pentru a-l conduce la primul test internaţional. Îl văzusem anterior la salonul auto de la Geneva din primăvară, unde fusese arătat pentru prima dată, şi unde mă impresionase mai ales spaţiul foarte generos de pe bancheta spate. Dar acum e momentul să-i facem un test complet, cu condus, cu descoaserea ingineriei şi a subtilităţilor, aşa cum se cuvine.

Haideţi, deci, să vedem ce oferă noua Skoda Kamiq!

Am testat:
• 1.0 TSI 115 CP DSG7
• 1.0 TSI 115 CP M6
• 1.6 TDI 115 CP DSG7
Cât de mare e noua Skoda Kamiq? Exterior şi interior.

Şi din prima privire veţi percepe imediat că noua Kamiq e simţitor mai compactă decât Karoq. Dacă mai marele Karoq măsoară 4,382 mm lungime şi 1,841 mm lăţime, atunci Kamiq măsoară 4,241 mm lungime şi 1,793 mm lăţime, fiind şi cu 5 cm mai joasă în înăţimea totală. Însă, paradoxal, ampatamentul lui Kamiq e un pic mai mare decât al lui Karoq — 2,651 mm faţă de 2,638 mm, iar acest fapt explică imediat senzaţia primară de spaţiu generos pe bancheta spate, pe care am avut-o când am văzut noul Kamiq la Geneva. Kamiq e construit pe platforma modulară MQB-A0 a grupului Volkswagen, pe care se mai construiesc şi Skoda Scala, VW Polo, dar şi VW T-Roc sau Seat Arona, aşa că jocul de-a ampatamentul care să favorizeze pasagerii spate n-a fost deloc o problemă, mai ales dacă vorbim de un model Skoda.
Designul maşinii aduce un suflu nou în gama SUV-urilor Skoda, nefiind doar o scalare faţă de Karoq sau Kodiaq. La partea frontală noul Kamiq aplică reţeta altor SUV-uri pur urbane de a veni cu farurile de sus foarte înguste, doar cu rol de lumini de zi, în timp ce faza scurtă şi cea lungă vin din farurile poziţionate un pic mai jos, pe care le-ai crede faruri de ceaţă în mod normal. Dacă nu mă înşeală memoria, Nissan Juke a fost cel care a dat tonul acestui trend urban. Skoda Kamiq, de altfel, poate veni echipată cu faruri full LED, însă nu acestea nu sunt matriciale cu adaptare automată a celulelor de umbră.
Caroseria lui Kamiq e vopsită în întregime, fiind lipsită de zonele masive de plastic de pe Karoq, de exemplu. Asta o face mai urbană, dar îi şi reduce un pic din aspectul mai aventurier, apropiind-o de cel al unui hatchback mai înălţat. Însă se pare că e o iluzie vizuală, pentru că garda la sol în sine nu e mai mică decât cea a lui Karoq — 188 mm pentru Kamiq faţă de 176 mm la Karoq.
Partea din spate arată chiar niţel mai inspirată în forme şi mai închegată cu restul designului decât la SUV-urile mai mari ale mărcii. Dacă privesc bara de protecţie, însă, îmi vine în cap o idee insistentă: în zilele noastre SUV-urile, şi inclusiv Kamiq, au motoare de un litru deja, care abia mai scot nişte eşapament din ele, dar designerii tot mai visează guri de eşapament agresive şi sonore, or noile modele mai imită încă zone rezervate acestor guri deja inexistente. La fel se întâmplă şi la Kamiq.
Şi acum haideţi să pătrundem în habitaclul noii Skoda Kamiq. Designul de aici e foarte aproape de noul suflu, dat de Scala, or Kamiq e foarte înrudit tehnic cu Scala, împărţind şi motorizările, şi platforma, şi chiar şi filosofia dotărilor. Planşa de bord accentuează lăţimea prin liniile sale, iar display-ul multimedia uriaş ne anunţă că suntem în anul 2019, anul în care partea asta e tot mai importantă într-o maşină.
Calitatea grafică a acestui display mare multimedia e excelentă, demnă de cifra din calendar. Are o ramă mare în jur, unde sunt poziţionate cele 10 butoane de acces rapid al compartimentelor şi funcţiilor principale, dar şi display-ul e unul tactil. Şi vorbim aici de o generaţie nouă a sistemului multimedia Skoda, lansată odată cu noua Scala. Pentru că sunt destul de familiarizat cu precedentul sistem, încă instalat pe mai multe modele, mi s-a părut că noul sistem multimedia e mai mult o evoluţie, decât o revoluţie, astfel încât se operează foarte intuitiv şi logic. Şi asta chiar dacă posibilităţile lui sunt pe alocuri revoluţionare, precum accesul la o platformă online de aplicaţii pe care le puteţi instala pe el, sau trimiterea reciprocă a informaţiilor şi comenzilor cu un sistem de comenzi vocale Alexa de acasă, de exemplu. Despre comenzi vocale în maşină sau interfeţe precum Apple CarPlay sau Android Auto e de prisos să vă mai vorbesc — pe asta le au şi sistemele anterioare. Deci, Skoda Kamiq stă excelent la capitolul multimedia, fiind, datorită apartenenţei la marele grup VW, printre liderii segmentului la capacităţile acestuia.
Maşinile pe care le conducem la testul din Elveţia şi Franţa sunt echipate cu cadranele de bord digitale, oferite drept dotare opţională. E cumva firesc să fie opţional în acest segment, dar însăşi disponibilitatea lor pentru un SUV atât de compact e deja admirabilă. Şi-mi plac mult aceste cadrane digitale, în primul rând pentru că-ţi poţi seta afişarea hărţii de navigaţie între cadranele de bord, iar informaţia de pe centrul cadranelor poate fi ajustată — adică poţi alege ce e important pentru tine să se afişeze în centrul acestora, şi ce să afişezi mai mărunt. Harta de aici, însă, la un zoom mai mare, mai poate arăta nişte stângăcii uneori.
Maşinile pe care le conducem mai au şi scaune opţionale mai profilate, cu tetiere semi-integrate, ca şi la Karoq-ul nostru redacţional. Sunt la fel de comode şi plăcute la drum lung. Vă recomand să optaţi pentru ele dacă planificaţi să folosiţi Kamiq-ul Dvs. şi la drumuri mai lungi.

Pe planşa de bord, comenzile noi ale sistemului de climatizare par un pic simplificate, ca să fie mai puţine la număr, dar oricum nu te pun în dificultate. La început m-a pus în dificultate doar lipsa de pe volan a unui buton de a răspunde la un apel telefonic, până mi-am dat seama să apăs pur şi simplu butonul de ok, de confirmare. Există, apropo, şi un încărcător wireless opţional în Kamiq, iar porturile USB sunt deja din cele de generaţie nouă.
Materialele de la interior sunt calitative şi decente, fiind şi plăcute la atingere. Poţi bifa chiar şi un volan de formă mai teşită, cătuşit cu piele perforată. Doar tunelul central e făcut dintr-un plastic uşor mai rugos. La început îmi părea că micuţa cotieră e un pic prea scurtă pentru a fi funcţională, însă până la urmă am descoperit cum să-i mişc partea superioară mai înainte, aşa că am putut s-o setez într-o poziţie plăcută, care să-mi sprijine cotul în timp ce mâna dreaptă ţine volanul.

O ciudăţenie vine de la frâna de mână. Ea este mecanică, inclusiv la dotările de top, şi ciudat e faptul că ea vine peste două dintre butoanele poziţionate lângă levier, acoperindu-le. Şi deoarece acoperă aceste butoane, ele sunt oarbe. Probabil s-a vrut doar păstrarea designului. Dar probabil se putea recurge şi la o frână electronică, la o maşină atât de tehnologizată.
Odată ce urc la volan, îmi dau seama că mai ales pe lăţime Kamiq e simţitor mai mic decât Karoq. Dacă întind mâna dreaptă, pot atinge montantul cu degetul fără să mă aplec spre dreapta.
Am luat loc şi în spate, după scaunul faţă reglat de mine pentru statura mea de 1.87 metri. Da, am spaţiu foarte generos mai ales la genunchi, cu rezerve neobişnuit de mari pentru acest segment. E o adevărată Skoda, care oferă întotdeauna mai mult decât aştepţi la acest capitol. Ba chiar ai mai mult spaţiu pentru genunchi pe bancehta spate decât în unele modele din segmentul următor. La acest capitol, Kamiq e comparabilă şi cu Karoq. Pe lângă asta, în Kamiq pasagerii de aici beneficiază de guri de ventilare şi încălzire spate. Spaţiul pe înălţime e de asemenea foarte decent, doar pe lăţime fiind un pic mai limitat, dar doi ocupanţi se vor simţi foarte confortabil, inclusiv la drum lung.
Dacă pe bancheta din spate s-a lăsat cât mai mult spaţiu, pentru a rămâne cât mai aproape de Karoq, atunci acest beneficiu pentru pasagerii spate s-a făcut în mare parte din contul practicismului portbagajului, el rămânând la nivelul unui hatchback. Dar, deşi e mai trapezoidal în formă, oricum adună 400 litri în volum, iar cu rabatarea scaunelor spate, volumul de încărcare poate creşte până la 1,395 litri.
Ceva mai târziu am probat şi alte culori şi nivele de dotări, pot spune că în toate materialele sunt foarte decente şi mai pot spune că mi-a plăcut mult şi combinaţia dintre piele şi Alcantara de culoare neagră.
O ultimă apreciere la interior aş vrea să i-o dau sistemului audio. M-am uitat la început la emblema de pe el, aşteptând să văd CANTON, marca obişnuită a sistemului audio de top. Dar am văzut „SOUND SYSTEM”. Serios? Un sistem de sunet care aşa şi se cheamă, SISTEM DE SUNET? Ce e cu stângăcia asta? Dar mi-am conectat telefonul şi am tot încercat piese şi stiluri. M-am mirat cât de detaliat poate fi egalizatorul de frecvenţe al acestui sistem, ca într-un studiou de sunet. Şi ştiţi care e verdictul despre sunetul pe care-l scoate? E mai bun decât CANTON-ul de pe Karoq, care e bun, dar nu tocmai perfect. Aici sistemul e mai calibrat, mai capabil de claritate înaltă pe o gamă largă de frecvenţe, mai potrivit ajustat habitaclului maşinii. Deci sună admirabil de bine! Când i-am întrebat pe cei de la Skoda, am aflat că nu s-au putut înţelege cu cei de la CANTON în privinţa unui sistem bun, la preţ acceptabil, aşa că l-au dezvoltat ei, cu alţi furnizori, calibrând totul singuri. Şi au obţinut un rezultat foarte bun. De asta a şi rămas emblema aia ciudată, SOUND SYSTEM.

Motoare şi un pic de inginerie

Gama de motorizări pentru Skoda Kamiq începe de la un motor de 1.0 litri, turboaspirat, de 85 CP, cu 3 cilindri. Acesta, însă, vine cuplat doar cu cutie manuală şi nici măcar nu ne-a fost oferit la test. Tindem şi noi să credem că e un soi de entry-level prea puţin puternic pentru a fi cu adevărat plăcut. Aşa că ne îndreptăm atenţia mai mult spre versiunea de 115 CP a aceluiaşi motor turboaspirat de 1.0 litri, cu 3 cilindri. Acesta poate fi cuplat atât cu o cutie manuală cu 6 trepte, cât şi cu o cutie automată DSG de 7 trepte. Mai există şi un motor pe benzină de 4 cilindri — 1.5 TSI de 150 CP, dar acesta încă n-a reuşit să treacă omologările WLTP, aşa că nu l-am avut încă la acest test internaţional. Toate motoarele pe benzină, apropo, au filtru de particule.
La capitolul diesel, există un motor 1.6 TDI, de 115 CP, cuplat fie la o cutie manuală, fie la una automată. În unele ţări Kamiq vine şi cu o motorizare CNG, pe bază de gaz natural comprimat. Noi suntem foarte deschişi spre motorizările CNG, or, chiar noi am exploatat vreme de 9 ani şi peste 350 mii km un automobil cu propulsie CNG, care e şi mai ecologică decât un diesel, de exemplu.

La partea de suspensie, Kamiq vine cu McPherson pe puntea faţă şi bară de torsiune pe puntea spate, indiferent de motorizarea aleasă. Pot exista, însă, două tipuri de şasiuri — standard şi sport. Şasiul sport înseamnă arcuri un pic mai rigide, cu curse mai scurte şi cu gardă la sol cu 10 mm mai mică, iar amortizoarele şasiului sport pot fi adaptive pasive, adică au o rigiditate prestabilită în regim Confort şi alta mai fermă în regim Sport, însă maşina nu analizează în fiecare clipă condiţiile de drum, ca să-şi adapteze reacţiile, cum se întâmplă la modelele mai mari cu şasiul DCC.
Aşa cum probabil aţi intuit, Skoda Kamiq poate avea doar tracţiune faţă. Cea integrală nu e posibilă nici măcar opţional, nici pe motorizările de top, şi nici nu e în planul celor de la Skoda. În primul rând, cehii consideră că nici nu e nevoie de ea pentru acest SUV cu caracter mai urban. Cei care vor o Skoda cu sistem 4x4, vor urca spre alte segmente, zic ei, alegând modele precum Karoq, Kodiaq, Octavia sau Superb 4x4. În al doilea rând, platforma asta tehnică, MQB-A0, nici nu permite instalarea unei tracţiuni integrale la un cost rezonabil.

Senzaţii de condus - 1.0 TSI 115 CP DSG7

Conduc iniţial o Skoda Kamiq cu motorul turboaspirat de 3 cilindri, pe benzină, cu 115 CP la activ, cuplată la cutia automată cu 7 trepte. Mi-a nimerit o versiune cu şasiu sport, în culoare albastră race blue. Frumoasă de tot.
Volanul se simte foarte uşor în manevrare, chiar ca la un hatchback urban. Simţi că eşti la volanul unei maşini relativ uşoare, iar fişa tehnică mi-a confirmat că acest SUV ultra-compact, cu motor de 115 CP şi cutie automată, cântăreşte vreo 1,250-1400 kg, în dependenţă de câte dotări pui pe el.

Pentru că pornesc de la aeroportul din Basel, ies repede pe autostradă, iar aici constat la fel de repede că Skoda Kamiq e izolată fonic mai precar. Karoq e mult mai silenţios în interior.
La viteze de autostradă, motorul se descurcă bine, chiar neaşteptat de bine pentru un benzinar atât de mic, de doar 3 cilindri. La 130 km/h, are 3,000 rpm în viteza a 7-a şi, cel mai important, îi ajunge putere şi elasticitate pentru un dinamism bun de autostradă. Şi sunetul este acceptabil pentru un motor de 3 cilindri. Dacă-l turezi monoton la aceeaşi viteză, nu e decât acceptabil, însă mai târziu, când l-am turat în acceleraţii intense şi variaţii ale acului pe turometru, m-am convins că poate suna mult mai dulce.
Am ieşit de pe autostrăzi şi aici mi s-au deschis în faţă ţinurile frumoase ale regiuni franceze Alsacia, cunoscută printre amatorii de vinuri şi podgorii. Pentru noi regiunea însemna şi dealuri, văi, dar şi drumuri sinuoase printre ele. Care aduceau chiar a nişte serpentine montane la un moment dat. Numai bine de pus la încercare un SUV precum Skoda Kamiq.

Şi Kamiq se conduce mai bine decât aş fi aşteptat de la un SUV cu motor de 3 cilindri, cu bară de torsiune pe puntea spate şi cu un centru de greutate mai ridicat. Da, există ruliu în viraje, dar îl poţi stăpâni apăsând un pic pedala de acceleraţie şi modificând un pic vectorul traiectoriei de viraj. Dar nu prea mult. Cuplul, fiind mai mare şi livrat mai devreme, face roţile faţă să piardă mai repede aderenţa dacă apeşi prea tare pedala în viraje şi astfel obţii efect de subvirare şi pierzi un pic contactul cu drumul, mărind raza traiectoriei. Motorul, de altfel, are 200 Nm cuplu maxim, în pofida cilindreei mici.
Aşa că ţinuta de drum e decentă. Dacă ar fi s-o împingi mai spre limită, inevitabil un Karoq cu multilink şi tracţiune integrală ar avea o ţinută net superioară, dar nu vei prea simţi asta la nivel psihologic. Doar dacă arunci o privire la cifrele de viteză cu care treci virajul strâns, vei vedea diferenţa. Vă amintesc, eu conduc Kamiq cu şasiu sport.

Şi când îl pun în regim sport, simt o rigidizare foarte mică a suspensiei, mai mică decât la alte maşini cu amortizoare adaptive. În regim sport cutia reacţionează mult mai bine pentru asemenea ritmuri sacadate de condus, pentru că-n regim obişuit, pe serpentine mai are uneori ezitări logice. Dacă trec la operarea prin padele, DSG-ul reacţionează foarte prompt şi astfel pot să-i imprim maşinii un comportament şi mai sportiv.
La un moment dat, am început a forţa şi mai mult maşina prin viraje, iar aici am început a simţi intervenţia ESC-ului, care frânează un pic roata spate din interiorul virajului, pentru a ajuta maşina să ia traiectoria mai precisă. Dar o face discret. Mulţi nici nu vor simţi această intervenţie, punând-o pe seama manevrabilităţii.

Motorul se face destul de auzit în interior în asemenea episoade de condus. Dar, aşa cum spuneam, în condus mai sportiv şi sunetul e mai plăcut.

În depăşiri, constat că din punct de vedere mecanic, pot apăsa pedala mult în podea. Însă, de fapt, abia atingând pedala anterior, foloseam deja vreo 70-80 la sută din potenţialul motorului, aşa că e un pic ciudat să ai o cursă atât de lungă disponibilă mai departe, care să-ţi ofere doar un plus relativ mic de putere. Dar cam aşa se întâmplă la toate motoarele turbo de cilindree mică. Te întrebi doar de ce se mai fac pedalelele de acceleraţie cu curse atât de lungi.
Am ajuns şi pe străzi urbane, inclusiv din cele cu pavaj mai arhaic, care pun la încercare suspensia. Şi ea înghite binişor aceste denivelări. În general, dacă ar fi să privim Skoda Kamiq ca maşină pur de oraş, atunci e un model care te atrage imediat, fiind estetic, super tehnologizat şi foarte practic pe deasupra. Un device cu care te mai şi deplasezi.
Senzaţii de condus - 1.0 TSI 115 CP M6

Am trecut la volanul unui alt exemplar Kamiq, cu acelaşi motor, dar cu cutie manuală. Ştiu că în Moldova foarte puţini îşi imaginează un SUV de orice fel cu cutie manuală. Dar ele mai există încă. Şi de această dată conduc un Kamiq cu şasiu standard.

Timoneria cutiei e plăcută şi parcă te predispune să turezi şi mai sus motorul, scoţând o melodie mai frumoasă din sunetul lui. Trei cilindri, dar e un bariton plăcut.
Şi Skoda Kamiq musteşte tinereţe, inovaţie. Maşina se adresează cu siguranţă unui public mai tânăr. E mai mult gândită ca un device şi mai mai puţin ca o mostră super inginerească.

Pe maşina cu şasiu standard simt curse niţel mai lungi şi mai relaxate ale suspensiei, iar maşina absoarbe mai relaxat denivelările. Aici nu sunt amortizoare ajustabile. Şi aş recomanda-o pe asta, pentru că e mai predictibilă, mai puţin zbânţuită în viraje şi aş recomanda-o mai ales pentru Moldova, cu drumurile ei. Am condus ulterior un alt exemplar Kamiq cu motor 1.0 şi cutie automată, cu şasiu standard şi confirm această recomandare — e cu adevărat mai potrivit pentru ţara noastră.
Conduceam la apus de soare prin Alascia, prin zone cu peisaje superbe. Savuram sistemul audio şi spuneam că e chiar impecabil. A ajuns să-mi placă modelul ăsta. Savurez deja condusul lui.
Cât au consumat motorizările de 1.0 litri? Un pic peste 9 litri la sută a indicat primul exemplar în ritm super dinamic de condus, apoi l-am adus la o medie de puţin peste 7 la sută. Tot 7 litri la sută au indicat şi celelate exemplare cu motorul 1.0 TSI, într-o medie totală, în care le-am şi chinuit, le-am şi condus mai relaxat. Cred că la un condus extraurban mai domol, se poate scoate realist vreo 6 litri la sută.

Senzaţii de condus — 1.6 TDI 115 CP DSG7

A doua zi dimineaţa aveam încă un traseu de peste 100 km de făcut, din Strasbourg spre Basel. De această dată un condus preponderent pe autostrăzi, cu mici excepţii. Şi am luat şi motorizarea diesel la test. Sub capotă e un motor de 1.6 litri TDI pe care-l mai cunoaştem de pe alte modele. De această dată, cu 4 cilindri în linie. Cuplat la o cutie DSG cu 7 trepte.
Motorul 1.6 TDI are forţă, se simte cuplul un pic mai mare, de plus 50 Nm, până la 250 Nm, dar nu împinge în scaun nici acesta. Deci nu e o diferenţă uriaşă de putere, aşa cum se putea aştepta. Şi dacă ar fi să comparăm motorizarea pe benzină de 115 CP şi asta diesel de 115 CP pe întreaga plajă de turaţii, oricum benzinarul ar fi mai rapid, aşa că aici argumentul de a cumpăra dieselul de dragul cuplului mai mare nu prea ţine. Îl poţi alege, eventual, doar pentru un specific anume de exploatare, dar argumentele în favoare dieselului devin tot mai puţine. Pe de o parte, maşina asta mi-a arătat un consum de 5.5 litri la sută în codus firesc, ceva mai econom, fără picanteriile de ieri ale benzinarelor. Deci o diferenţă reală de vreun litru la sută. Fără un plus de dinamism accentuat. Cu un suprapreţ la achiziţie şi la mentenanţă. Iar în unele ţări deja şi la pompă carburantul diesel e mai scump decât benzina, prin urmare economia teoretică ar deveni şi mai puţin semnificativă. Tot benzinarul rămâne recomandabil. Mai ales că există şi motorul de 1.5 litri TSI, care încă nu era omologat la momentul testului, dar care va fi disponibilul în curând şi care are 150 CP şi 250 Nm.
Iar cei care vor eficienţă, se pot uita la motorizarea CNG, care încă nu e disponibilă la noi, dar care ar putea oferi o alternativă dieselului în cazul unei exploatări intense.

Pe autostradă, am putut aprecia felul foarte rafinat în care funcţionează acum sistemul de cruise control adaptiv. E foarte aproape de un condus natural, nu reacţionează brusc, nu admite erori, într-un stil mai uman. Devine foarte plăcut de utilizat, mai ales când autostrăzile sunt mai aglomerate şi când condusul e mai plictisitor.

Verdict: Skoda Kamiq

Deşi are gardă la sol cu 39 mm mai mare decât Scala şi chiar un pic mai mare decât Karoq, noua Skoda Kamiq se simte oricum în condus mai aproape de un crossover de oraş, decât un SUV cu care să te aventurezi în offroad şi tocmai asta şi declară ea. E exact ce pretinde a fi, un SUV mai mult urban, cu o poziţie de condus ceva mai înaltă, care apelează foarte bine la publicul mai tânăr la minte, mai deschis spre tehnologiile şi conectivitatea zilelor noastre. Acolo ea excelează.
Cu fratele mai mare Karoq te poţi aventura în provocări serioase de teren accidentat, mai ales dacă vorbim de versiunile 4x4. E o altă geometrie acolo, altă pregătire, curse mai lungi ale suspensiei, unghiuri de atac şi degajare mai bune. Kamiq n-are versiuni 4x4 şi nici nu şi le doreşte. Şi, deşi garda sa la sol e decentă, oricum chiar şi ideea de a te aventura în zone mai puţin dificile te va face să te gândeşti te două ori. Noi vă recomandăm să optaţi pentru şasiul standard, nu pentru cel sportiv, mai ales dacă o veţi exploata în ţări cu drumuri imperfecte. Deci prima concluzie e că, deşi la spaţiul oferit pasagerilor spate e uriaşă şi aproape că-l echivalează pe Karoq, Kamiq nu este nicidecum un concurent pentru fratele mai mare şi aceste două modele nu se vor canibaliza reciproc. Sunt foarte diferite ca şi concept, public ţintă şi capacităţi. Atentează spre cu totul alte preferinţe şi funcţii.

Skoda Kamiq e un SUV ultra-compact, până la urmă, aşa că nici nu putea fi la fel de versatil şi capabil ca un Karoq sau un Kodiaq. Dar pentru că e o Skoda, e mult mai spaţioasă decât ceea ce se obşnuieşte în acest segment şi mult mai practică. Iar asta te face s-o respecţi şi s-o îndrăgeşti.
Pentru că noi putem critica motoarele mici şi barele de torsiune, dar dacă rămânem cu mintea trează şi obiectivă, şi aruncăm o privire în segmentul acestor SUV-uri ultra-compacte, nu prea găsim suspensii cu multilink decât la modele mai premium. Tracţiunea integrală iarăşi e o raritate, unele au doar pe motorizarea de top sau deloc, la fel ca şi Kamiq. Iar dacă revenim la o comparare strictă cu concurenţa, atunci nu putem să nu constatăm că e printre cele mai plăcute, cel mai moderne, mai spaţioase şi mai interestante modele. Pentru că în zilele noastre să ai o multimedia avansată într-o maşină nu mai e o chestie complementară, ci esenţială, mai ales la asemenea maşini. Pentru că atunci când cobori de pe o asemenea maşini şi urci într-una cu cifre din alea albastre ce luminează plăpând şi firav ca la ceasurile Asahi de cândva, simţi diferenţa majoră. Pentru că ai siguranţă demnă de anul 2019. Pentru că ai o maşină care-ţi va fi cu adevărat plăcută în exploatare.
Iar partea poate cea mai atractivă vine de la preţ. Noua Skoda Kamiq e doar cu vreo 500 euro mai scumpă decât hatchback-ul Skoda Scala, dacă e să comparăm aceleaşi motorizări. Se pare că-n momentul lansării ar putea fi disponibil şi un motor de 1.6 litri, aspirat natural, care să ducă preţul de pornire a lui Kamiq pe la vreo 16 mii şi un pic de euro. În ţara noastră anume pe Scala îl va devora noul Kamiq, or, să iei un SUV plătind cu 500 euro mai mult decât pe un hatchback va însemna o ofertă irezistibilă pentru cei mai mulţi dintre noi.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (71 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter