Prima pagină  »  Ştiri  »  O noua epoca. Citroen se reinventeaza.
9 FEBRUARIE 2009, 13:00
1,387
0
O noua epoca. Citroen se reinventeaza.
De Ilie Toma
0
La 90 de ani, cat are marca franceza, Citroen a facut un anunt neasteptat si foarte important: de la 6 februarie, marca franceza are o noua identitate – regandita in intregime, care va transmite un mesaj reinventat publicului. Schimbarile se reflecta nu doar in sfera vizuala, ci si in relatiile cu clientii, precum si viitoarele modele.

Noua identitate a marcii a fost prezentata simultan in 34 de tari, in care este prezenta marca franceza, sub forma unui film, difuzarea careia a coincis si cu celebrarea nasterii fondatorului marcii, Andre Citroen. In conditiile economice actuale, cand au loc schimbari majore in perceperea relatiilor dintre marci si clienti, actiunea celor de la Citroen poarta si un caracter de impulsionare pentru o pozitionare strategica mai eficienta in prezent si viitor.

Primul element vizibil, odata cu marea schimbare, este, desigur logo-ul marcii. Il puteti vedea in imaginea alaturata, si a fost dezvoltat de departamentul de marketing al Citroen, sub conducerea lui Jean-Pierre Ploue si agentia Landor – o retea internationala de branding si design. Cele doua “acolade” ale emblemei au evadat acum din perimetrul patratului rosu, existent pana nu demult, devenind tridimensionale. Pastrand traditia si pentru viitor, denumirea textuala a marcii din cadrul logo-ului a fost pastrata rosie, insa tonalitatea ei a devenit ceva mai inchisa.

Principalele valori, pe care isi propune sa le transmita noua identitate Citroen, sunt creativitatea si tehnologia. Printre realizarile majore in domeniul tehnologic din ultimul timp, cu care Citroen se poate mandri, putem enumera sistemul Start & Stop – acel sistem care opreste motorul aflat in regim de asteptare in traficul urban. Astazi, acest sistem este prezent deja la foarte multe marci, contributia lui in economia de combustibil fiind deloc neglijabila. De asemenea, Citroen a fost printre primii producatori care au construit cutii de viteze manuale automatizare (sau robotizate, cum le mai zicem astazi). Marca franceza si-a demonstrat si pioneratul in tendintele de ajustare a gamei sale de modele catre emisii nocive minime, avand in 2008 cele mai multe vehicule in gama, care emit sub 110 g/km de CO2.

Privind mai departe in istorie, realizarile marcii sunt la fel de impresionante. Daca acum cateva decenii, cam toate parbrizele automobilelor aveau o bara centrala de separare, Citroen a fost cel care a implementat primul parbriz panoramic, asa cum putem astazi intalni practic la toate automobilele produse in lume. Iar suspensia Hydractive, inventata de Citroen, este si astazi asociata cu supremul in materie de confort, amortizand socurile carosabilului prin “pernute” de lichid special.

Un spirit non-conformist in publicitate

Odata ce valorile estentiale care urmeaza a fi transmise publicului prin noua identitate Citroen sunt creativitate si tehnologie, noul slogan nu putea fi altul decat… Creative Technologie. Scris in franceza si identic peste tot in lume, aceste cuvinte vor sta la baza tuturor viitoarelor campanii publicitare. Fiecare campanie si fiecare spot publicitar in parte, va trebui sa reuseasca sa inspire potentialilor clienti beneficiile majore pe care le-ar putea avea devenind posesorii unui Citroen, iar atmosfera trebuie sa ramana intotdeauna jucausa si optimista.

Partial, aceste elemente au putut fi observate si pana acum in campaniile de promovare ale marcii franceze, iar succesul acestora i-a determinat probabil sa adopte anume aceasta maniera in transmiterea identitatii marcii. Chiar si vocile folosite in viitoarele spoturi au prestabilitate anumite standarde vizavi de tonul acestora, care trebuie sa fie unul unic, peste tot in lume. Culorile de baza folosite sunt albul - care exprima eleganta, vastitatea si deschiderea catre nou, rosul – pentru a exprima vitalitate, precum si mai multe nuante de gri, crom sau negru – pentru putere si statut.

Internetul aduce tot mai multi clienti

Conform statisticilor Citroen, peste 70% din cei care isi cumpara un Citroen au folosit resursele de internet pentru a afla mai multe informatii vizavi de modelele ce ii intereseaza. Este o pondere extrem de importanta, fapt care i-a determinat pe francezi sa isi focalizeze tot mai mult atentia catre resursele web. Astfel, www.citroen.com, site-ul oficial general al marcii, va indeplini acum rolul de a ghida vizitatorii catre site-urile nationale. Odata cu noua identitate a marcii, 20 dintre site-urile nationale europene ale Citroen au fost relansate intr-o formula noua, cu implicatii majore ale tehnologiilor 3D de ultima generatie, pentru a asigura o experienta noua si eficienta vizitatorilor.

Mai mult ca atat, Citroen ne-a anuntat ca, din a doua jumatate a anului 2009, va intra intr-o noua era in directia Internetului, lansand si o strategie europeana inedita.

Printre cei mai buni in rata de satisfactie a posesorilor

Dupa cum spuneam mai sus, noua identitate a marcii franceze va avea tangente in toate aspectele, inclusiv si in cel de deservire a potentialilor clienti (vanzare), precum si cel de deservire a clientilor existenti (post-vanzare).

Pentru asta, francezii au formulat cate 9 principii de baza in deservirea vanzare si post-vanzare a clientilor marcii. Iata care sunt acestea:

Strategii vanzare:

1. Odata ce ati intrat intr-un showroom Citroen, un manager se va apropia de Dvs. si va va saluta in mai putin de trei minute.
2. Toate cererile de informatie, parvenite prin e-mail/internet vor primi un raspuns in cel mult 48 de ore.
3. Asteptarile si necesitatile Dvs. vor fi identificate foarte clar. Vi se vor prezenta ulterior produse si servicii care corespund acestora.
4. Vi se va propune un test drive, spontan sau programat.
5. Veti primi o oferta personalizata sau o lista de preturi clara si informativa.
6. Managerul de vanzari Va va multumi, Va va conduce pana la usa si Va va spune “la revedere”.
7. In cazul in care hotarati achizitia unui Citroen, vi se vor specifica termenii reali de livrare, si veti fi informat imediat de orice schimbari.
8. Vehicululul Va va fi livrat in conditie perfecta, in corespundere deplina cu comanda Dvs.
9. Dupa achizitie, in termen de maxim 5 zile, veti fi contactat pentru a fi intrebat cat de fericit sunteti de achizitia facuta.

Strategii post-vanzare:

1. Sunteti intampinat la timpul exact, prestabilit.
2. Elementele de protectie, necesare pentru o deservire in siguranta a automobilului Dvs., sunt montate si apoi demontate in prezenta Dvs.
3. O inspectie generala a vehiculului va fi facuta de asemenea in prezenta Dvs.
4. Sunteti informat vizavi de lucrarile necesare din start, livrandu-vi-se si un cost estimativ.
5. Vi se va comunica un termen exact, cat este necesar pentru efectuarea deservirii sau a eventualelor reparatii, si veti fi informat din timp despre orice schimbari survenite.
6. Sunteti asigurat de efectuarea unei manopere calificate si profesioniste in service.
7. Primiti o explicatie vizavi de natura lucrarilor efectuate, precum si prezenta acestora in contul de plata.
8. Primiti sfaturi de intretinere si informatii privind deservirile viitoare.
9. Sunteti contactat in cel mult 10 zile, pentru a se verifica daca sunteti satisfacut de lucrarile facute.

Pentru a asigura corespunderea cu aceste standarde, Citroen va petrece training-uri cu personalul administrativ si executor din service-urile sale.

Noile modele vor transmite din plin noua identitate a marcii

Asa cum Citroen C5, lansat acum un an, a insemnat un pas major fata de predecesorul sau, si urmatoarea generatie a lui C3 sau C4 va aduce schimbari majore. Fiecare nou model va insemna “semnificativ mai bun” fata de predecesorul sau - un lucru foarte ambitios, trebuie sa recunoastem.

In conditii de criza, Citroen va face fata unei adevarate provocari: de a face automobile de un cost moderat, dar in acelasi timp de a le asigura o atractivitate excelenta, prin inteligenta, calitate si idei inovatoare. Recent lansatul Citroen C3 Picasso ar putea purta cu succes titlul de automobil “anti-criza”.

Pe parcursul anilor 2009 si 2010, Citroen va lansa o serie de noi modele, care vor demonstra transpunerea in realitate a noii identitati a marcii.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!