Prima pagină  »  Ştiri  »  Toyota Hilux: La Polul Nord am fost, acum am ajuns si
13 FEBRUARIE 2009, 03:27
2,986
0
Toyota Hilux: La Polul Nord am fost, acum am ajuns si la Polul Sud!
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
Dupa ce in 2007, Toyota Hilux a fost primul automobil care a ajuns pana la Polul Nord – expeditia fiind organizata atunci de echipa show-ului britanic Top Gear, acum Hilux inscrie o noua pagina in istoria sa “polara”, ajungand, de aceasta data, pana la polul magnetic de sud al Terrei… Se pare ca nu exista un loc pe acest pamant, unde legendarul model Toyota nu ar putea ajunge…

Sa vedem insa cum a decurs mareata realizare a modelului. Expeditia catre Polul Sud a fost pentru cele patru exemplare de Hilux si o participare in calitate de vehicule de asistenta in cursa Amundsen Omega3 South Pole – cursa organizata in memoria expeditiilor de rivalitate ale exploratorilor Roald Amundsen si Robert Scott. In competitia propriu-zisa participa showmobile sau snowcat-uri, insa modelele Hilux Double Cab au avut ocazia sa demonstreze ca pot fi o alternativa mult mai buna in conditii extreme pentru exploratori. De ce? Pentru ca merg mai repede, consuma cu mult mai putin si pot transporta mai multi oameni!

Exemplarele Toyota Hilux, care au participat la expeditie, au fost pregatite de atelierul Arctic Trucks, situat tocmai in Reykjavik, in cealalta parte a globului. Probabil, motivul pentru care a fost ales anume acest atelier este faptul ca tot aici au fost pregatite si modelele Hilux din prima expeditie, catre Polul Nord, realizata de Top Gear.

Desigur, modelelor le-au fost aplicate cateva modificari, pentru a putea rezista cu succes la temperaturi de sub -30 grade Celsius. In primul rand, au fost inlocuite anvelopele originale cu altele mult mai mari si mai late – de 44 de inch (diametru total). Pentru a face loc noilor roti, a fost nevoie de a modifica regiunile de sub aripile modelului, iar suspensia a fost deplasata. Cea din fata a fost coborata cu 5 cm si inaintata cu 4 cm spre partea frontala, in timp ce suspensia spate a fost “mutata” catre partea posterioara cu 16 cm. Au fost de asemenea montate diferentiale 100% blocabile, atat pe puntea din fata, cat si cea din spate, care dispun si de convertor de cuplu. In transmisia automobilelor a mai fost adaugata o treapta, pentru ca aceastea sa poata circula cu viteze foarte reduse. Si ca tabloul sa fie complet, fiecare Hilux a avut de dus o povara de pana la 2 tone de provizii, in remorci pregatite tot in atelierul sus-numit. Motorul de sub capota lui Hilux este un turbodiesel de 3.0 litri D-4D.

Tot din categoria dotarilor speciale mai face parte si un sistem special de topire a zapezii in timp ce circula automobilul, care foloseste caldura emanata de motor. Au fost de asemenea montate: doua rezervoare de combustibil de capacitate sporita ( 210 litri in total), baterii mai puternice, un sistem auxiliar electric, incalzitoare auxiliare, protectii posterioare, precum si sisteme de navigare si comunicatii.

Toate cele 4 Toyota Hilux participante la expeditie au ajuns cu bine la punctul de destinatie: Polul Sud. Fiecare din ele a parcurs peste 3000 km in total, in conditii extreme. Dupa expeditii atat de remarcabile, incheiate cu succes de catre Hilux, exista sanse foarte mari ca oamenii de stiinta sa ia in consideratie tot mai mult varianta utilizarii a astfel de vehicule in conditii arctice, in locul celor traditionale…

PiataAuto.md aduce multumiri catre Toyota pentru materialele multimedia oferite.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!