La stand-ul companiei Mazda de la Salonul Auto de la Frankfurt ce va avea loc luna viitoare, va fi expus primul automobil japonez cu propulsor diesel dotat cu sistemul Selective Catalytic Reduction (SCR). Acest sistem va fi oferit in exclusivitate pentru clientii europeni al noului model facelift Mazda CX-7, a carui vanzari vor incepe din Octombrie anul curent.
Sistemul Selective Catalyctic Reduction are scopul de a purifica gazele de esapament prin pulverizarea acestora cu AdBlue, o substanta apoasa carbamida, ce este depozitata intr-un rezervor amplasat sub port-bagaj. Prin urmare este cauzata o reactie chimica, in urma careia substanta AdBlue transforma aproximativ 40 % din gazele de esapament in nitrogen, care este inofensiv pentru om sau mediul inconjurator.
Datorita dimensiunilor compacte al sistemului SCR, spatiul de depozitare nu a fost afectat, acesta fiind egal la 455 litri cu port-bagajul versiunii pe benzina. S-a tinut cont si de consumul de substanta AdBlue, astfel a fost conceput ca un rezervor sa ajunga pentru 20.000 km, reincarcarea acestuia fiind necesitata la fiecare deservire tehnica programata.