Premieră: Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
1 Iulie 2012, 12:45
Mercedes-Benz cochetează cu ideea unui Shooting Brake de mai bine de doi ani. În martie 2010, Mercedes-Benz dezvăluia la Salonul Auto de la Geneva conceptul F800 Style, care prefaţa primele linii, iar în aprilie 2010,
germanii aduceau la Salonul Auto de la
Beijing conceptul Shooting Brake,
readucând în atenţie o formă de
caroserie populară în anii ’70 ai secolului trecut.

În acei ani, un shooting brake se adresa oamenilor cu stare şi nu trebuia să fie un foarte mare familist, cu un portbagaj prea voluminos, ci doar să ofere suficient spaţiu în
lungime pentru o puşcă de vânătoare şi alte câteva unelte, necesare pentru escapade masculine elitiste. În timp, lipsa necesităţii unui portbagaj enorm a dat posibilitatea designerilor să-şi pună în aplicare cele mai îndrăzneţe idei şi forme, iar astfel s-au născut şi maşini exclusiviste şi deosebit de atrăgătoare.

În toamna aceluiaşi an 2010,
Mercedes-Benz şi-a confirmat
planurile de a pune în producţie un
model bazat pe conceptul Shooting
Brake, anunţând că acesta va purta
numele de CLS Shooting Brake şi va fi
lansat în anul 2012, urmând a fi asamblat la uzina din Sindelfingen,
acolo unde mai sunt asamblate Clasa S, CLS , CL, Clasa E Sedan, Clasa C Sedan, SLS AMG şi Maybach 62S.

Astăzi ne convingem că germanii şi-au urmat cu stricteţe planurile anunţate acum doi ani şi modelul de serie CLS Shooting Brake a fost dezvăluit. Chiar dacă partea frontală este aproape identică celei de pe CLS, trebuie să recunoaştem că CLS Shooting Brake este foarte apropiat de conceptul senzaţional prezentat acum doi ani. E clar, noul model se adresează unui public foarte exclusivist, care îşi doreşte să se distingă din mulţimea de modele convenţionale. În acelaşi timp,
Mercedes-Benz deschide un nou segment de nişă odată cu noul model, la fel cum a făcut-o cu prima generaţie a coupe-ul CLS, în 2004.

Ca şi coupe-ul cu patru uşi CLS, noul CLS Shooting Brake vine cu portiere fără cadru metalic superior, realizate integral din aluminiu, şi uşurate fiecare cu 24 kg faţă de o portieră standard. La interior, însă, pot încăpea în confort cinci ocupanţi, şi nu doar patru, ca în cazul coupe-ului. Respectând buna tradiţie a shooting brake-urilor de acum câteva decenii, dar actualizând-o într-o manieră de lux, Mercedes-Benz CLS Shooting Brake vine cu podea a portbagajului acoperită cu lemn, în
care există şi şine de aluminiu pentru mecanismul de fixare a portbagajului. Toate aceste elemente sunt lucrate cu
o precizie demnă de
pretenţiile celor mai elitişti
clienţi, obişnuiţi cu lemnul
fin al unor iahturi de lux.
Lemnul masiv, pielea fină şi metalul adevărat domină interiorul luxos al noului model. Mercedes-Benz a făcut ceea ce ştie să facă cel mai bine – a creat o ambianţă a luxului suprem şi a confortului desăvârşit. Şi cum banii mari iubesc discreţia, Mercedes-Benz CLS Shooting Brake poate veni cu geamuri puternic întunecate, iar conţinutul portbagajului va fi ferit de ochii curioşi de o cortină culisantă.
Confortul desăvârşit va fi asigurat de o suspensie pneumatică, oferită standard pentru toate versiunile modelului. În lista de motorizări se regăsesc aceleaşi propulsoare ca şi pe coupe-ul CLS. Astfel, cea mai eficientă va fi versiunea CLS 250 CDI, cu motorul diesel în 4 cilindri sub capotă, care dezvoltă 204 CP şi care va indica un consum mixt de doar 5.3 litri/100 km. Dieselul mai puternic va fi
V6-le de 3.0 litri, capabil de 265 CP, care va fi disponibil atât cu tracţiune spate, cât şi cu integrală, pe versiunile CLS 350 CDI şi CLS 350 CDI 4MATIC. La capitolul benzinarelor, cel mai acceisibil propulsor va fi un V6 de 3.5 litri şi 306 CP pe CLS 350, urmat de motorul de top – V8-ul de 4.6 litri, care dezvoltă 408 CP. Acesta din urmă va fi disponibil şi cu tracţiune integrală (CLS 500 / CLS 500 4MATIC).
Cu acest propulsor sub capotă CLS Shooting Brake va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.3 secunde! Viteza maximă, însă, este limitată electronic la 250 km/h pentru toate motorizările.

Preţurile noului model nu au fost deocamdată anunţate.
PiataAuto.mdIlie Toma
9
2,474
GALERIE FOTO (67 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (4)
G e o
Floreşti, Moldova
la 1 Iulie 2012 - 21:42
ah ce e de bunisor...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Iulie 2012 - 00:45
Portbagajul aminteste de paluba unui iaht... foarte frumos se uita... dar nu arata bine in caroseria asta, mai simpatic e coupe-ul
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 2 Iulie 2012 - 12:43
au mai gasit o metoda de a mulge bani din buzunarul celor care.i au !!!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Iulie 2012 - 13:41
Christoph: In totalitate deacord cu tine. Am impresia ca daca cei de la Mercedes ar pune sigla marcii pe Sandero, s-ar vinde exact la acelasi pret ca si B-class... Pentru unii kiar nu mai conteaza ce prezinta masina si ce va vrea de la ea. Trintesc ca idiotii o gramada de bani, doar pentru simplul motiv ca e Mercedes. Un exemplu adiacent poate fi adus si cu notebook-urile: se i-a un Sony Vaio care este egal la parametri ku un HP spre exemplu, doar ca pentru primul platesti in plus vreo citeva mii de lei pentru brend.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!