Mazda va renaşte coupe-ul RX-7!
8 Noiembrie 2012, 17:42
Acum mai bine de zece ani de pe scena lumii auto pleca un model japonez unic, aflat şi astăzi în topul celor mai dorite modele printre pasionaţii de maşini. Desigur, vorbim de coupe-ul Mazda RX-7!
În anul 2004 japonezii au lansat un succesor pe nume RX-8, însă acela nu mai era un coupe pur, întrucât venea cu nişte secţiuni cu deschidere inversă, care aveau rol de portiere pentru pasagerii spate. Totuşi, până şi
modelul RX-8 a fost trimis la pensie deja, astfel că Mazda nu mai are astăzi în gamă nici un model purtător al legendarelor motoare rotative Wankel. Şi anume această tehnologie e una definitorie pentru compania niponă!
Fanii acestor motoare dar şi a sporitivităţii japoneze tocmai au primit o veste şoc, însă, de la şeful diviziei sportive Mazda, Nobuhiro Yamamoto, care a anunţat că producătorul nipon lucrează la planurile reînvierii coupe-ului RX-7! Deşi vestea e una pe măsură să-i pună pe jar pe fanii din întreaga lume, aceştia vor mai
trebui să aştepte anul 2017, când inginerii niponi vor desăvârşi ingineria unei noi generaţii RX-7. Anul 2017 va mai coincide cu jubileul de 50 de ani de la apariţia primului model Mazda cu motor rotativ Wankel – Mazda Cosmo Sport S110 din 1967! Astfel, premiera noii generaţii RX-7 va fi şi un omagiu frumos adus istoriei companiei!
De obicei, pauzele lungi dintre diverse generaţii ale modelelelor Mazda care beneficiază de motoare rotative sunt provocate de însăşi construcţia motoarelor, care, fiind mult prea deosebită faţă de cele clasice, nu reuşeşte să ţină pasul cu normele de poluare tot mai dure. Totuşi, inginerii Mazda declară că în momentul
lansării noului model vor avea un motor mai eficient, mai ecologic şi mai fiabil, ingineria căruia nu se mai bazează pe ultimul propulsor de acest tip, de sub capota lui RX-8, ci este rezultatul unei munci “pe curat”.

Japonezii îşi doresc să revoluţioneze părerea publicului despre motoarele rotative, iar primul pas pare să se ascundă în propulsorul 16X, prezentat conceptual încă în 2007. Acel motor se distingea printr-un sistem de injecţie directă şi o capacitate cilindrică sporită de la 1,304 la 1,604 cm cubi. Sporirea capacităţii cilindrice ar permite creşterea semnificativă a cuplului pe întreaga planjă de turaţii. Noul
propulsor avea dimensiuni aproape identice cu cele ale propulsorului RENESIS de sub capota lui RX-8 şi datorită elementelor din aluminiu folosite la construcţie era chiar mai uşor. După cum şoptesc inginerii japonezi, un viitor motor rotativ Mazda ar putea scoate lesne 300 CP, conformându-se în acelaşi timp normelor Euro 6.

Yamamoto a mai declarat că viitoarea generaţie Mazda RX-7 nu va aplica turboaspirarea pentru a-şi spori puterea şi nici nu va recurge la sisteme de propulsie alternativă, precum hibrizii. Viitorul coupe trebuie să fie unul puritan, sportiv şi uşor, iar pentru asta
la baza lui ar putea fi folosită platforma tehnică a viitoarei Mazda MX-5. Greutatea viitorului RX-7 se va situa la nivelul lui Toyota GT86, constituind aproximativ 1,250 kg, însă inginerii
Mazda declară că viitorul lor model nu va fi unul accesibil, ci un adevărat model premium.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,353
COMENTARII (3)
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 8 Noiembrie 2012 - 18:28
Legendara masina...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 Noiembrie 2012 - 19:41
Imi pare bine ca va fi produsa aceasta masina, caci de ceva timp motoarele Wankel au cam ramas in umbra...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 8 Noiembrie 2012 - 22:16
Masina care impreuna cu precedentul sau RX-8 a cucerit multe inimi....
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!