O Toyota Yaris cu 420 cai-putere? Da, Yaris Hybrid-R Concept!
4 Septembrie 2013, 09:16
Toyota dezvăluie informaţii complete şi imagini cu cea mai senzaţională creaţie, pe care a pregătit-o pentru Salonul Auto de la Frankfurt – Yaris Hybrid-R Concept.

Dacă Toyota şi-ar dori vreodată să dea o replică hothatch-urilor precum Polo GTI sau Corsa OPC, atunci cu siguranţă ar facea-o în maniera sa,
hibridă. Iar Yaris Hybrid-R demonstrează ce ar putea să iasă în rezultat. Având un sistem de propulsie hibrid, inspirat din cel al bolidului Toyota din cursele Le Mans – TS030 – Yaris Hybrid-R poate indica performanţe fascinante atât pe drumurile publice, cât şi pe cele mai solicitante circuite.
Dezvoltat pe baza unui Yaris cu 3 uşi, Yaris Hybrid-R adăposteşte sub capotă un motor pe benzină de 1.6 litri, tunat la maxim, dar în concodanţă cu regulamentul FIA pentru sporturile cu motor. Benzinarul dezvoltă o putere maximă de 300 CP şi propulsează puntea faţă! Evident, o astfel de
putere a unui motor pe benzină de 4 cilindri şi 1.6 litri nu ar fi fost posibilă fără turboaspirare, iar Toyota a făcut uz de ea aici! Să semnifice asta oare venirea unei noi ere pentru Toyota, în care turbinele îşi vor face apariţia la motoarele pe benzină, pe modelele de serie?
Pe puntea spate nu există un singur electromotor, ca de obicei, ci două electromotoare, integrate fiecare în roata care-i corespunde! Puterea cumulată a tuturor motoarelor ajunge la 420 CP! Mai mult ca atât, în dependenţă de viteză şi unghiul de virare, cele două roţi pot fi frânate
individual sau
accelerate, pentru o
mai bună traiectorie de
viraj, prin obţinerea efectului
inteligent de „torque vectoring”
(direcţionare vectorială a cuplului).

Cele două electromotoare au rol de
generatoare electrice în fazele de
frânare, stocând energia generată
într-un acumulator de înaltă
capacitate, care poate face faţă
fazelor scurte şi foarte des schimbate, de încărcare rapidă şi utilizare rapidă a energiei. Pe lângă acestea, există şi un al treilea electromotor, integrat între motor şi transmisia secvenţială cu 6
trepte, dar acesta are rol doar de generator, cu două scenarii posibile: în momentele de frânare acesta alimentează super-acumulatorul, iar în momentele de accelerare maximă acesta face uz de energia cinetică şi generează energie pentru a alimenta electromotoarele punţii spate! Să nu credeţi, însă, că rezistenţa opusă de
acest generator va tăia din performanţa firească a motorului pe benzină, pentru că acest ultim scenariu va interveni doar atunci când puterea şi cuplul motorului pe benzină devansează simţitor potenţialul de aderenţă a roţilor faţă. Astfel, puterea nu se va mai irosi în derapaje inutile, ci va fi canalizată în generarea energiei pentru alimentarea instantanee a punţii spate, care va asigura surplusul de aderenţă necesar! Uimitor de ingenios, trebuie să recunoaştem!
Designul şi kitul aerodinamic al lui Yaris Hybrid-R este gândit cu focusare spre funcţii de care ar putea avea nevoie un bolid de cursă. Astfel, gurile de aer asigură răcirea frânelor modificate, cu 6 pistoane pe puntea faţă şi 4 pistoane pe puntea spate, iar capacul rezervorului de benzină, repoziţionat pe unul din montanţii spate, asigură alimentarea rapidă la pit-stop. Jantele de 18 inch sunt încălţate în anvelope Michelin Pilot Sport Cup, axate spre o performanţă bună atât pe circuit, cât şi pe drumurile publice.
Poziţia sportivă la interior este asigurată de scaune Recaro şi un set de pedale preluat de pe GT 86.

Yaris Hybrid-R oferă un buton de selecţie a regimurilor de condus. Regimul „Road” reduce puterea motorului pe benzină şi fluxul de energie pe care acumulatorului îi este permis să-l elibereze, astfel încât să se obţină un condus eficient. Regimul „Track” face uz de întreg potenţialul sistemului de propulsie, permiţând electromotoarelor spate să ofere
un boost de 120 CP pe o durată de maxim 5 secunde, pe lângă puterea de 300 CP a motorului pe benzină.

Ce spuneţi, aţi da o tură pe circuit cu această maşinuţă de 420 cai-putere?
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,788
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (30)
Valeriu
Chişinău
la 4 Septembrie 2013 - 10:02
Sper Toyota sa nu treaca la turbine pe motoarele de serie, dar e bine ca ataca segmentul acestor masinute unde dominau in special germanii. Apare altceva si ai de unde alege daca vrei asa masinuta. Totusi eu nu mi-as lua asa ceva.
0
1
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 4 Septembrie 2013 - 10:04
It's madness i tell you! Asteptam un GT86 hybrid ?:)
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2013 - 13:04
PERFECT ! Sincer sa o zic am o bucurie aproape SADICA cand privesc larg ce au putut sa faca japonezii din nou , raportat la ce or sa zica fanii marcilor '' GHERMANCE '' , MAI,MAI MAI .Masinuta asta va bate TOT din segmentul '' greilor '' ( cika ) gen : POLO GTI, Corsa OPC, SEAT Ibiza Cupra, samd. La peste 400 cp va bate si segmentul D premium AMG, fiindca un hybrid, cu totii stiim ca are mai mult cuplu la plecare.

Felicitari Toyota si asteptam de la anul motoarele pe hydrogen. Dupa parerea mea Toyota ramane Toyota chiar si cu turbina, e greu sa te gandesti ca renunta ei la fiabilitate . Mercedes a renuntat de mult asta datorita '' SERIZITATII '' ( cika ) :))
1
0
Allvas
Călăraşi, Moldova
la 4 Septembrie 2013 - 13:58
Foarte reusita masina. Tocmai 400 CP, UAU. Dar cind ma gindesc ca mai exista Audi A1 MTM Nardo Edition.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2013 - 14:15
@Allvas, Audi A1 MTM Nardo Edition nu este un model de serie, Yaris va fi deci dă ,dă ,dă ,dă ............
2
0
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2013 - 15:12
Daaaaaa! 420 de cai pe asa masinuta. Tre sa stii so stapanesti...
Apropo lider in propulsie pe hidrogen cred ca este BMW... Si in parteneriatul cu Toyota sa mai scurs info ca vor face in comun o masina cu propulsie combinata electro-hidrogen. Adica BMW preia tehnologia electro de la Toyota si Toyota reia tehnologiile Hidro de la BMW...
Robert chiar redactia PA are o stire interesanta tocmai din 2008 = http://www.piataauto.md/Stiri/2008/12/bmw--limuzina-oficiala-a-conferintei-onu-privind-schimbarile-climaterice/
1
1
Vetrici
Chişinău
la 4 Septembrie 2013 - 15:32
bitch please...bucurie Sadică no să fie din simplul motiv ca acesta este doar un concept, un alt motiv este prețul la toate cele enumerate mai sus masina o să coste peste 20-30 mii Euro. modelul de serie poate o să ajungă la 200 cai putere.
Robert cu părere de rău pentru tine- nu pricepi nimik in Marketing. și totuși industria auto trece la Downsizing - așa ca pînă urmă tot nemții sunt pionerii acestei tehnologii.
sănătate
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2013 - 17:34
Mai copii mai copii mai, dc nu vreti voi sa intelegeti.

@GRED ai incurcat borcanele, BMW vroia sisteme de propulsie hybrid de la Toyota , ca ei sa le dea motorizari diesel turbo, pt a putea incheia parteneriatul cu acestia. Ca au vizat posibile colaborari in ceea ce priveste platformele si caroseriile din fibra de carbon este altceva. BMW nu este lider in propulsie pe hydrogen, nu vorbii aiureli te rog eu frumos, cum sa fie lider daca nici macar nu le-au implementat la vanzare in productie de serie ? BMW nu este , Toyota va fi si asta incepand de la anul.In plus de asta tot Toyota a fost primul producator care a introdus primul autoturism hybrid de serie pe piata.

@Vetrici, nu vorbii in numele tuturor, in primul rand nu ma cunosti in realitatea ca sa ma definesti ce stiu si ce nu sa fac. Ai priceput?
In al doilea rand nemtii in afara de '' fumigene '' diesel nu stiu sa faca mai nimik, pana si la copiat hibrizi au dat gresi. Pacat chiar ......... Sanatate si tie !
1
1
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2013 - 21:35
Da ma da = http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto/bmw-renunta-temporar-la-tehnologia-pe-baza-de-hidrogen/8720/

Anul 2009 e stirea cand BMW a oprit pe termen ne-determinat. Au si modelul 760 pe baza de hidrogen ca sa stii ...

Lasam
0
1
Mihail
Chişinău
la 4 Septembrie 2013 - 23:11
aici Robert_444 sunt deacord cu tine ... eu din cite stiu cei mai avansati cu hydrogenul era GM .... da eu mare viitor in aceasta tehnologie nu vad... credca hybridurile sunt scara de mijloc dintre PETROL si ELECTRICE .... dar vom vedea
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 00:51
@Mihail, si eu cred ca hibrizii sunt cea mai buna alegere, fiindca poti beneficia de doua avantaje. Poti sa circuli fara sa consumi un gram de combustibil si fara sa poluezi, dar in schimb poti inca sa te bucuri si de ''audienta '' unui motor clasic :D. Electricele mi se par banale din 3 motive: autonomie mica, mult timp pierdut la incarcarea acestora si in plus unde mai simti acele senzatii si sunete pe care le ofera un V6 ? V8 este simfonie deja :D.

Dar propulsiile pe care le va implementa Toyota de la anul vor fi tot hybride numai ca in locul motorului termic ii va lua locul unul alimentat pe hidrogen, deci va fi un ansamblu hibrid : electric-hidrogen.

http://www.automarket.ro/stiri/toyota-prezinta-la-frankfurt-un-concept-propulsat-cu-hidrogen-programat-sa-52668.html
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 00:55
http://www.automarket.ro/stiri/toyota-va-lansa-in-2014-un-model-cu-zero-emisii-de-carbon-si-480-kilometri-51766.html
1
0
GRED
Chişinău
la 5 Septembrie 2013 - 08:06
Da Robert asa este. Doar ca Tesla face treaba mica pe Toyota la hibrizi si treaba mare pe restul brand-urilor in aceasta tehnologie.
Cand vor fi in loc de statii de alimentare cu benzina statii de alimentare electrice (sa dureze nu mai mult de 5-10 minute) atunci vom vorbi ...
Si progresul tehnico-stiintifica frate e facut asa ca emisiile sa creasca pe glob nu sa descreasca ... no way!!
0
1
Vetrici
Chişinău
la 5 Septembrie 2013 - 10:22
@Robert:
Iată mai jos clasamentul propulsoarelor la principala categorie, International Engine of the Year 2012:
Ford, 999 cmc, 3 cilindri turbo (Ford Focus) - 401 puncte
Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran/Cross Touran, Passat CNG, Touran/Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Skoda Fabia RS) - 288 puncte
Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) - 224 puncte
GM 1.4 litri range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) - 212 puncte
BMW 2.0 litri twin-turbo 4 cilindri pe benzină (125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) - 199 puncte
BMW/PSA 1.6 litri turbo pe benzină (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe/Roadster Cooper S, Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupe/Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroen DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing) - 162 puncte
BMW 3,0 litri turbo 6 cilindri benzină (BMW 1 Series, M Coupe, 335is, Z4 35is) - 160 puncte
BMW M 4.0 litri V8 (BMW M3 Coupe, M3 Convertible) - 128 puncte
Audi 2.5 litri 5 cilindri turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback) - 126 puncte

dăcă o să faci o investigație pe internet atunci o să vezi că Toyota nu prea are premii de genul acesta.....
deci motoarele IDEALE ale Toyotei sunt ......nu chiar atăt de apreciate
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 11:15
Toyota nu este cel mai devotat brand in premii, este deajuns sa fie mai devotata decat brandurile postate de tine , si nu conteaza cat de apreciate sunt motoarele acesteia atata timp cat este apreciata ca marca mai mult decat tot ceea ce ai enumerat tu ,ia priveste :

http://www.turatii.ro/2011/01/28/raport-tuv-2011-triumful-tehnologiei-viitorului/

http://www.turatii.ro/2012/07/17/premiul-anului-pentru-inovatii-in-domeniul-dotarilor-interioare-decernat-noului-model-gs/

http://www.turatii.ro/2011/05/11/toyota-recastiga-prima-pozitie-in-topul-celor-mai-valoroase-branduri-auto-din-lume/

http://www.turatii.ro/2012/07/02/toyota-ocupa-prima-pozitie-in-topul-celor-mai-verzi-marci-pentru-al-doilea-an-consecutiv/

http://www.turatii.ro/2012/01/05/toyota-este-lider-in-industrie-cu-cel-mai-scazut-nivel-de-emisii-de-co2-din-europa/

http://www.turatii.ro/2011/12/20/toyota-si-lexus-se-afla-in-topul-preferintelor-clientilor-de-flote/

http://www.turatii.ro/2006/07/27/toyota-din-nou-in-topul-jd-power/

http://www.turatii.ro/2011/08/31/toyota-a-stabilit-un-nou-record-mondial-la-nurburgring-cu-o-masina-electrica/

Deci numai cele enumerate de la aceasta companie mondiala de vehicule are mai multe premii decat toti producatorii enumerati de tine. Daca voi mai adauga si de la ceilalti competitori japonezi, umplu pagine, vei ajunge sa citesti cu limba scoasa. Asa ca baga mare , mai baga o fisa .....


1
0
501STL
Chişinău
la 5 Septembrie 2013 - 13:59
weu ,incredibil ce performante,wow,imi inchipui fata davolinaia la vreun client la asa masina )))))
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 14:09
@Alifonso,

Vai dar ci fain vorbiesti matalutza romana. II tari' gramatica pi cari o stii matali' ....... No comment.
1
1
Vetrici
Chişinău
la 5 Septembrie 2013 - 14:11
și totuși motorul anului nu văd nicăieri....
premii pentru marketing....
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 14:11
Sî zici ca isti din Liban ? Sa imi aducii sî mie una bucata cafenie matsea de strutz .
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 14:12
@Vetrici,

Ca si in exemplul tau bineinteles.......
1
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 5 Septembrie 2013 - 14:59
Robert_444: dacă ai vrut să vorbești moldovenește nu ți sa primit...Uite cum trebu':Șî zîși cî ești din Livan?Sî îni aduși o bucatî cafenie(matsea??) di struț.(Scuzați-mi comentariul)!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2013 - 15:58
@VW, am incercat si eu :D. Scuza-mi ironia ::))

Dar totusi din Liban si vb md ? FFF ciudat :))) =))
1
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 5 Septembrie 2013 - 16:25
Robert_444:știu o persoană din Orientul Mijlociu,dar vorbește rusa,poate a fost și el(Ali Fonso) cîndva în Moldova,cine știe.
0
2
FIFA
Chişinău
la 6 Septembrie 2013 - 00:36
)))))
0
0
501STL
Chişinău
la 6 Septembrie 2013 - 08:57
baaaaaai is Moldovean si graesc asa cum ni plasi si cum am vb tat viata,si va legati di asta,asitai sait moldovnesc da nu rominesc,asa ca robert tu esti oaspete da eu is la mine acasa,si comenteaza tu la tema da nu ce si cum vb eu,veziti de cultura ta si de limba ta bolvanule
2
0
501STL
Chişinău
la 6 Septembrie 2013 - 09:01
sensul cuvintului bolvan(pentru robert)- un om tont la cap,presurat cu miucegai la creer si tat asta amestecat cu multa multa ghindire putrezita
2
1
501STL
Chişinău
la 6 Septembrie 2013 - 09:05
@robert cautati convorbiri cu tiganii tai pe siteurile tale din rominia,da aisi tu tre si tasi si sa asculti boule
2
1
Valeriu
Chişinău
la 6 Septembrie 2013 - 09:38
Redactia PA, mai sus e vorba de un fel de xenofobie, ura rasiala nu?
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 6 Septembrie 2013 - 09:49
@Alifonso,

Prietene (fara ghilimele) esti mult prea vocal. Iar filizofia nu te prinde bine, crede-ma ca dai cu bata in balta. Reciteste-ti cometariul care a declansat intriga din discutia asta, de la distanta si o sa vezi ca imi dai dreptate.
Nu ma cunosti si nu poti sa imi dai definitii. Insa, tu, imi pare rau sa-ti spun, ai toate simptomele omului simplu. Ala de a dat bacu anu asta. Si anul trecut.
Numai bine !
2
1
501STL
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 00:36
robert nu ma numi prieten ca injosesti cuvintu,ba chiar iti dau o definitie: ROBERT_444 - un prapadit,prost,si asa mai departe,izgonit din propria turma pentru idiotismul care il reflecta,injosiut de mai toti cicitorii si iubitorii romini care au avut teme comune de discutat ,fugit si ratacit pe siteurile moldovenesti,unde nici atit nu a influentat cu nimic bun,ba din contra a stirnit numai discutii mai aprinse si fara sens,intrun cuvint provocator,care trebuie izgonit in tarimul tiganilor lui ............reoberte afara )) marsh acasa :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!