Premieră: noua generaţie Nissan Navara
25 August 2015, 09:03
După mulţi ani de carieră pe piaţă, Nissan Navara ajunge la o nouă generaţie, făcând un salt uriaş în
tentativa de a se alinia tendinţelor sofisticate din lumea pick-up-urilor şi chiar de a ridica ştacheta într-un
segment caracterizat în primul rând prin spirit practic. Acum noul Navara a obţinut şi indicele NP300 în sintagma numelui său, aşa că ar fi corect să spunem că noua generaţie poartă numele de Nissan NP300 Navara.

Inginerii Nissan şi-au dorit un Navara mai confortabil şi mai liniştit, care să ofere senzaţii apropiate de crossoverele
mărcii la interior, dar să-şi menţină durabilitatea şi abilităţile de offroad care au consacrat generaţia precedentă. Astfel, deşi noua generaţie face uz de o esenţă constructivă provenită de la predecesorul său, inginerii au operat modificări substanţiale pentru a-şi
atinge scopul. Spre exemplu, versiunea Double Cab nu mai primeşte o suspensie spate cu foi de arcuri, ci una multilink, cu cinci braţe de stabilizare pe fiecare roată! Un pick-up cu suspensie multilink! Păstând construcţia cu cadru dur şi aceeaşi gardă la sol, însă, noua arhitectură a suspensiei spate nu-l împiedică pe NP300 Navara să fie la
fel de descurcăreţ în offroad, în timp ce confortul la rulare şi manevrabilitatea sunt net superioare. Totuşi, pentru cei ce pun mai mult preţ pe greutăţile transportate şi anduranţa punţii spate, verisunea King Cab mai păstrează o suspensie cu foi de arcuri, dar care a fost de asemenea actualizată pentru a fi mai uşoară şi mai silenţioasă.

Un alt atribut în senzaţia de crossover civilizat la bord a fost redesenarea întregului habitaclu pentru a se
conforma tendinţelor din tabăra SUV-urilor şi crossoverelor mărcii. Calitatea materialelor a crescut substanţial, iar designul a căpătat forme mai sculptate. Un alt atribut impresionant vine de la scaune, care au beneficiat de o ergonomie cu totul specială, pe baza unor tehnologii inspirate de cei de
la NASA! Lista tehnologiilor, admirabile pentru un pick-up, nu se opreşte aici – noul Navara mai beneficiind de sistem de frânare automată de urgenţă, sistem de vizualizare video la 360 grade, cruise control, sistem de asistenţă la urcare şi coborâre, cameră video spate şi chiar un sistem keyless entry!
Navara beneficiază şi de un nou motor diesel de 2.3 litri, disponibil atât în versiune cu o turbină, cât şi în versiune biturbo. Versiunea „simplă” dezvoltă 160 CP, în timp ce ipostaza biturbo livrează 190 CP. Unitatea de propulsie îşi are originea din familia vanurilor alianţei Renault-Nissan, fiind găsită în
în diferite ipostaze sub capota lui Renault Trafic şi chiar sub capota lui Opel Movano, model dezvoltat pe baza unui parteneriat între cei doi producători. Deci, noul propulsor de sub capota lui NP300 Navara e deja unul pus la încercare, care şi-a demonstrat
durabilitatea şi eficienţa costurilor de exploatare.

Noul Nissan NP300 Navara
excelează şi la capitolul transmisii,
oferind atât o transmisie manuală
cu 6 trepte, cât şi una automată
cu 7 trepte! Sunt disponibile
versiuni cu tracţiune spate sau
integrală.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,626
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!