astfel, un simplu calcul matematic ne indică că circa 2.7 milioane de vehicule afectate vin din partea celorlalte branduri care intră în componenţa grupului Volkswagen. De aici rezultă, că această povară o vor împărţi SEAT, Porsche şi divizia vehiculelor comerciale a celor de la Volkswagen, care cel mai probabil nu au fost incluse în cele 5 milioane. La moment nu este
confirmat dacă propulsorul 3.0 TDI a fost afectat, astfel, cei de la Porsche ar putea scăpa de scandalul care creşte în jurul emisiilor ilegale. A mai fost descoperit, că acel sistem de trişare a fost elaborat de către Bosch, fiind oferit celor de la Volkswagen doar pentru teste, iar producătorul german a hotărât să-l instaleze pe milioane de vehicule.
CEO şi fondatorul Tesla Motors, Elon
Musk, a comentat situaţia celor de la Volkswagen afirmând, că Volkswagen ne-a demonstrat că am atins limitele propulsoarelor cu ardere internă şi este timpul să migrăm la o nouă generaţie a tehnologiilor, celor electrice, în timp ce consumătorii încep a prinde tot mai multă încredere în acestea. Este oare acesta sfârşitul eminent al propulsoarelor cu ardere internă?!