Mercedes-Benz 170 V, strămoşul lui E-Class, împlineşte 80 de ani!
3 Februarie 2016, 15:28
Deşi majoritatea consideră modelul Mercedes-Benz W 120 „Ponton”
drept părintele E-Class-ului, înaintea acestuia mai exista un model, care a pus bazele pentru E-Class. Acesta se numea Mercedes-Benz 170 V (W136) care a fost dezvăluit la Salonul Auto
de la Berlin în anul 1936 – exact
cu 80 de ani în urmă!
Comparativ cu predecesorul Typ 170 (W15), noul model a implementat un cadru inovativ în formă de X sudat din ţevi ovale, care s-a adeverit a fi mai rezistent şi cu 50 kg mai uşor faţă de un cadru convenţional, deşi modelul a
primit un ampatament mărit cu 245 mm până la 2,845 mm sau doar cu 94 mm mai mic faţă de noul E-Class W213. Pentru a face maşina mai
accesibilă, germanii s-au dezis de propulsorul în 6 cilindri în favoarea unuia în 4 cilindri de 1.7 litri care dezvolta 38 CP.
Mercedes-Benz 170 V a intrat pe linia de producţie în martie 1936, fiind disponibil în şase variante de caroserie: Limousine 2 Türen (limuzină cu 2 uşi), Limousine
4 Türen (limuzină cu 4 uşi),
Cabrio-Limousine 4 Türen (limuzină decapotabilă cu 4 uşi), Tourenwagen 2 Türen (versiune decapotabilă a limuzinei cu 2 uşi), Cabriolet B (decapotabilă cu 4 locuri) şi Roadster (decapotabilă cu 2 locuri). În luna mai
apare şi Cabriolet A, iar în septembrie începe producţia furgonetelor Kastenlieferwagen. Preţurile variau de la 2,850 mărci pentru un şasiu fără caroserie pe el, până la 5,980 pentru versiunea Cabriolet A.
Deşi avea doar 38 CP, pe baza lui Typ 170 V Roadster au fost create 30 de exemplare de curse, care au avut succes datorită rezistenţei sale.
Ultimele versiuni de curse cu indicele Typ 200 V au primit propulsor de 2.0 litri şi caroserie din magneziu, datorită căreia masa totală a scăzut cu 260 kg!
În 1935, înaintea premierei lui Mercedes-Benz 170 V, pe baza şasiurilor acestuia au fost construite diferite vehicule speciale cu tracţiune integrală pentru Wehrmacht.
În 1935, înaintea premierei lui Mercedes-Benz 170 V, pe baza şasiurilor acestuia au fost construite diferite vehicule speciale cu tracţiune integrală pentru Wehrmacht. Din cauza celui de-al doilea război mondial producţia lui 170 V a fost sistată, fiind produse 75,006 de exemplare până în anul 1942, ceea ce a constituit mai mult de jumătatea volumului de autoturisme produse de către brandul german în acea perioadă.
Revigorarea Daimler-Benz de după război a început cu reluarea producţiei modelului 170 V, care a trecut prin multe modernizări fiind produs până în anul 1955. Totuşi cifrele de producţie erau destul de joase, fiind îmbunătăţite odată cu apariţia versiunii ultra-eficiente 170 D – al treilea automobil de producţie din lume cu propulsor
diesel (38 CP).
Neavând un model de lux în gamă, Mercedes-Benz a decis să transforme modelul 170 V într-o versiune de lux numită 170 S, care avea o caroserie
mai mare şi un interior mai luxos. Se consideră că 170 S este strămoşul actualului S-Class. Se pare că o idee genială, precum a fost Mercedes-Benz
170 V, a pus bazele ambelor clase
„E” şi „S” încă cu 80 de ani în urmă!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,996
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!