BMW E30 333i – bavarezul despre care aproape nimeni nu cunoaşte că a existat!
14 Noiembrie 2016, 12:07
Pentru cei mai mulţi dintre noi cel mai rar şi exclusivist bavarez în caroseria E30, este BMW E30 M3, care a devenit cunoscut în lumea întreagă datorită succeselor în sporturile cu motor şi manevrabilităţii sale legendare.
Dar aţi auzit vreodată despre
BMW E30 333i? Creat în doar 204 exemplare pentru piaţa Africii de Sud în perioada anilor 1985-1987, anume 333i este cel mai exclusivist şi mai rar
model produs în caroseria E30!

BMW E30 333i a fost un Frankenstein extrem de interesant. În crearea modelului BMW E30 333i s-a implicat producătorul Alpina, care a lucrat asupra motorului, suspensiei şi sistemului de frânare, care a primit discuri de frână cu dublă ventilare de 296 mm pe puntea faţă.
Cei de la Alpina au instalat şi o cutie de viteze manuală cu 5 trepte etajate scurt şi un diferenţial autoblocabil. Modelul BMW E30 333i se deosebea şi prin kitul aerodinamic M-Technic I şi un set de jante de 16 inch de la Alpina „încălţate” cu cauciucuri Pirelli de dimensiunea 195/50 R16. Doar patru culori au fost disponibile - Charcoal Black, Henna Red, Ice White sau Aero Silver. Fiind bazat pe modelul 325i,
333i era dotat cu imensul propulsor aspirat natural în 6 cilindri în linie M30B32 de 3,210 cm cubi, care putea fi regăsit doar pe modelele 633CSi (E24), 533i (E12 şi E28) şi 733i (E23). Din cauza imensului propulsor, care dezvolta 197 CP şi 285 Nm şi care
abia de mai încăpea sub capotă, clienţii puteau alege din două una - aerul condiţionat sau servodirecţia. Ambele sisteme nu puteau fi instalate din cauza lipsei spaţiului de sub capotă. Astfel, trebuia să alegi – să mori în călduri sau din cauza volanului „greu”.
În schimb, acesta era cel mai dinamic E30 vândut în Africa de Sud (BMW E30 M3 nu a fost disponibil), fiind capabil să accelereze de la 0 la 100
km/h în 7.4 secunde ş să atingă o viteză maximă de 228 km/h. În testele publicaţiei sud-africane „Car Magazine”, 333i a demonstrat rezultate şi mai impresionante decât cele
indicate de către producător, accelerând de la 0 la 100 km/h în 7.23 secunde şi atingând o viteză maximă de 231 km/h! Cel mai rapid exemplar 333i însă, nu a fost unul de uzină.
Exemplarul 51 din 204, odată ajuns în Marea Britanie a fost modificat de către atelierul AVA, care l-a dotat cu transmisia preluată de la BMW M5 E28 şi cu un turbocompresor! Acest exemplar livra 450 CP şi 705 Nm, fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde şi să atingă o viteză maximă de peste 310 km/h!
Exemplarele originale BMW E30 333i sunt extrem de greu de găsit, mai ales într-o stare bună, în timp ce preţurile pentru acestea sunt de-a dreptul usturătoare! Un exemplar BMW E30
333i original în stare imaculată, pe care îl vedeţi în imagini, a fost surprins de către Redacţia PiataAuto.md mai întâi la Concursul de Eleganţă Villa d’Este, iar mai apoi, acelaşi exemplar
spectaculos a fost surprins şi la sediul BMW Group Classic din Munchen!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
10,487
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!