Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost - automobilul pe care îl recomand
24 Mai 2017, 10:58
Când te îndrăgostești de un brand anume? Când deții un lucru iar funcționarea lui niciodată nu dă greș? Sau poate atunci când știi că ai unul dintre cele mai scumpe branduri? Când eram copil, visam să am în garaj un automobil sportiv. Nemțoaicele erau
printre favorite, iar când auzeam că cineva dintre cunoscuții părinților și-a luat una, îmi imaginam că era un automobil indestructibil, unde confortul era la el acasă. Adolescent fiind, mă îndrăgostisem de BMW 750iL în caroserie E38. Ziceam că atunci când va veni timpul să-mi cumpăr propriul automobil, obligatoriu va fi de acesta. Dar anii trec și acțiunile raționale încep
să ia loc celor emoționale. Dar e posibil oare să treci înapoi din rațional în emoțional, când vine vorba de automobil? Eu cred că da. Când am procurat acest Focus redacțional, am analizat foarte mult piața. Ziceam că în viața mea nu m-am gândit la un Ford. Dar iată că alegerea a fost făcută. Iar uneori nu este destul să mă deplasez din punctul A în B, dar vreau să mă relaxez în mașină. Și mie asta îmi reușește. Mai ales când "gândim" ambii la fel. De parcă am fi doi prieteni ce vor să facă același lucru.
Iată în așa momente, când îți conduci mașina și mai și ești atașat emoțional de ea, te întrebi care este următoarea pe care ai vrea să o ai în garaj? Iar răspunsul e: tot de la acest producător!

În ultima perioadă observ tot mai multe automobile marca Ford: Ka, Fiesta, Fiesta Sedan, Focus în toate caroseriile sale, Mondeo, Mustang.
Să fie oare o simplă coincidență sau într-adevăr conaționalii noștri au început să îndrăgească tot mai mult această marcă cu o istorie bogată? Vă aduceți aminte când capitala noastră fusese invadată de Megan-uri, iar acum de Prius-uri? Cine știe, poate că anume Ford este următorul automobil recomandat de ai noștri, ce va invada străzile Chișinăului?
Deseori conduc spre serviciu și acasă pe același drum, la aproximativ aceeași oră. Nu pot să nu observ toate Ford-urile ce-mi trec permanent prin față, mai ales când au aceleași plăcuțe de înmatriculare. Fiesta roșie, apoi cea albastră; Focusul Sedan cel albastru. O, iată și unul alb, pe care îl văd prima dată. Iar dacă într-o zi nu ne "vedem", parcă ceva ne lipsește pe drum.
Având posibilitatea să circul în calitate de pasager în mai multe mărci de automobile, am ajuns la concluzia că materialele din interiorul Focusului meu sunt de o calitate foarte bună, dacă e să ne conducem după raportul preț / calitate. Plasticul este moale, iar toate butoanele par a fi foarte atent executate. De obicei sunt atent la cele mai mici detalii, iar pipăitul oricăror obiecte cu care am de-a face, este important pentru percepția mea de lucru calitativ sau necalitativ. Haptica unui smartphone depinde în mare parte de materialele utilizate și de mărimea ecranului.













În cazul unei mașini, haptica depinde probabil de aceeași calitate a execuției, precum și de dimensiunile fizice / vizuale ale butoanelor cu care operezi diferite acțiuni. Iar bordul Focusului îmi creează această imagine calitativă a mașinii.
Motorașul turboaspirat de 1 litru funcționează impecabil. Nu am avut nicio situație ieșită din comun. Recent, staționând cu mașina în garaj, am început să dozez periodic pedala de accelerație, ascultând acel "pssst" al turbinei. Plăcută senzație :) Ce ține de vibrațiile celor trei cilindri, pot să vă spun că atunci când motorul e rece, sunetul exterior se aude un pic mai
tare, iar atunci când se încălzește la temperatura necesară, practic nici nu îl deosebești de un motor cu 4 cilindri. Un mare plus, apropo, pentru izolarea fonică! Sunetul motorului pătrunde la minim în habitaclu. Iar atunci când conduc în afara orașului la turații mici, primesc plăcere de la faptul că se aude doar zgomotul anvelopelor de vară. Într-o zi, staționând la semafor cu motorul deconectat de sistemul Start/Stop, am fost ajuns din spate de
un alt Focus ca al meu. Șoferul a coborât geamul și m-a întrebat ce motor am și ce consum. I-am răspuns că nu am resetat încă niciodată computerul de bord, iar cifrele consumului mediu la cei peste 8.000 km indică 6.3 l/100 km. Deși în ultima lună am circulat mult prin oraș, cifra nu s-a ridicat. Tind să cred că următorii 10.000 km o să-i parcurg cu un consum mixt de aproximativ 5.5 litri, luând în considerație că la început a trebuit să trec și de perioada de rodaj.
Pe final, aș vrea să revin la titlul acestui articol. Dacă sunteți în căutarea unui automobil nou, vă recomand cu inima deschisă să analizați și varianta unui Focus. O spun nu doar din motivul că eu personal conduc unul, dar că analizând rațional, obțineți un automobil fiabil. Mai ales că acum îl puteți prinde
la o super ofertă, cu o dotare mai mare decât al meu, la preț de 10,900 Euro! Iar data viitoare când o să ne vedem
pe drum, o să ne facem bliț-bliț din faruri! :)
PiataAuto.mdPetru Amihalachioaie
3
3,146
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!