Maşina japoneză de colecţie pentru cei cu buget mic, o Honda Civic din anii 80 din Finlanda, scoasă acum la vânzare la preţ accesibil

13 Februarie 2023, 21:43
Redacţia PiataAuto.md
Foarte rar, dar se mai întâlnesc în zilele noastre maşini de colecţie care sunt scoase la vânzare la preţ foarte mic, deşi sunt rare, fascinante şi într-o stare adorabilă. E exact şi cazul acestei Honda Civic de generaţia a 2-a, care nu e nicidecum o maşină de dus pe la concursurile de eleganţă, sau de ţinut nemişcată în garaj. Însă, pentru un pasionat mai tânăr, sau mai iniţiat în modelele Honda şi în istoria Civic, sau pur şi simplu un pasionat care are disponibil un buget mai mic, aest exemplar poate fi o adevărată descoperire.
Generaţia a doua de Civic a adeseori descrisă ca una superb de plăcută în condus, care a evoluat mult faţă de prima şi a perfecţionat cam tot ce se putea. A fost lansată în 1980 în majoritatea regiunilor şi era o maşină simplă în esenţă, dar plină de personalitate, foarte plăcută în condus. Iar Honda producea deja modele superb de fiabile.
Designul maşinii e rectangular, dar fără a aluneca în colţurile ascuţite din anii de câteva generaţii mai târziu. E maşina care arată bine şi în formă de stoc, dar imediat ce-i pui alte jante şi câteva abţibilduri sau alte accente, o faci să arate ştrengărească şi să atragă privirile de la o poştă.
Maşina despre care vorbim azi e fabricată în 1983 şi e într-o formă de stoc absolut, dar păstrată impecabil, chiar dacă şi-a petrecut aproape toţi cei 40 de ani pe care-i are în Finlanda, într-o climă rece, cu multă zăpadă şi multă sare pusă pe trasee.
Se pare că ori maşina a fost atât de bine construită, ori proprietarul a ştiut să-i asigure protecţia cuvenită, dar până şi partea sa inferioară arată bine la cei 40 de ani pe care-i are.
Maşina a trecut recent printr-o împrospătare cosmetică a vopselei de pe caroserie, totuşi, şi a fost împrospătat niţel şi habitaclul. Starea maşinii e într-adevăr foarte bună, deşi nimeni nu pretinde să-i dea certificate de muzeu.
Motorul de sub capotă e un benzina de 4 cilindri şi 1,3 litri, care dezvoltă 60 CP. Nimic n-a fost restaurat aici, pentru că totul funcţionează încă ireproşabil.
Şi e una din maşinile care avea instrucţiunile de mentenanţă aplicate pentru proprietar încă pe filtrul de aer, unde scria la cât să schimbi filtrul de aer, de ulei, şi alte consumabile. Şi erai îndrumat să o faci şi singur, dacă voiai, pentru că nu era nimic complicat şi pentru că exploatarea unei maşini nu trebuia să însemne să laşi câte o avere la fiecare vizită la service.
Maşina a trecut Marea Baltică de curând şi se află acum în Estonia, unde a fost scoasă la vânzare. În pofida lucrărilor de împrospătare, care s-au mai făcut la ea şi în pofida stării excelente, preţul cerut pe ea e mai mult decât acceptabil. Doar 4.500 euro se cere pe această Honda Civic clasică!
Şi întrucât are 40 de ani, iar în Europa mai există foarte puţine Civic-uri de generaţia a doua autentice, ai toate şansele s-o poţi importa ca un automobil cu valoare istorică, plătind o taxă simbolică de import şi făcându-te colecţionar cu un buget tangibil!
Da, se întâmplă rar să se ivească asemenea maşini preţuite de cunoscători să se ivească într-o stare atât de bună şi autentică. Şi e şi mai rar ca ele să coste atât de puţin. Şi tocmai de asta această Honda Civic clasică e atât de specială. Pasionaţii de maşini japoneze din perioada asta vor înţelege cu siguranţă!
0
2,572
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!