Chinezii de la Leapmotor vor concura cu Dacia în Europa, fabricând maşini în Polonia, la fabrica Fiat

3 Mai 2024, 12:08
Redacţia PiataAuto.md
Acum o lună, anunţam că Stellantis, deţinătorul mărcii Fiat şi a unui număr mare de alte mărci, a ajuns la un acord cu chinezii de la Leapmotor prin care aceştia îşi vor fabrica maşinile la fabrica Fiat din Polonia pentru piaţa europeană. Stellantis obţinuse şi exclusivitate pentru ca toată producţia Leapmotor din afara Chinei, care ar mai putea fi vreodată planificată, să aibă loc la fabricile sale, iar pentru asta investise 1,5 miliarde euro în compania chinezească. Ei bine, acum planurile chinezilor de la Leapmotor au fost conturate public şi se pare că principalul concurent spre care aceştia ţintesc în Europa e Dacia.
Primul model care va fi asamblat şi vândut în Europa e Leapmotor T03, o maşinuţă electrică ce va concura cu Dacia Spring. Acum T03 e în vânzare în câteva ţări europene la preţ de 26.000 euro, însă odată cu producţia din Polonia şi evitarea taxelor de import, preţul ar trebui să coboare simţitor, astfel încât să fie mai ieftin decât orice alt model electric de la Stellantis, precum Citroen e-C3, pentru a nu concura cu acestea.
Următorul model va fi SUV-ul Leapmotor C10, care ar putea începe prin a fi importat din China, până va putea fi pusă la punct producţia lui în Polonia. În China acest model e vândut atât în versiuni full electrice, cât şi cu motor pe benzină în rol de range extender, pornind de la un preţ de doar circa 18.000 dolari. E un SUV de dimensiuni mult mai apropiate de gusturile pieţei din Europa, prin urmare ar putea şi el concura în dimensiunile şi preţul lui Dacia Duster, oferind avantajul unor sisteme hibride mai avansate şi a unei versiuni electrice.
Iar ulterior, marca chineză ar putea lansa şi sedanul C01, pentru a profita şi de segmentele lui BYD Seal, Tesla Model 3. Aici deja chinezii vor ieşi din concurenţa cu Dacia, pentru că marca românească nu are modele de asemenea talie.
Însă planurile chinezilor în Europa nu se opresc aici. Va fi lansat şi un SUV mediu, numit C11, cu o autonomie de 650 km în versiunea electrică, iar apoi şi un SUV mai accesibil, numit C16.
Toate astea se vor întâmpla în decursul a aproximativ doi ani, primele modele produse în Europa urmând să apară la sfârşitul acestui an. Iar până în 2030, chinezii planifică să vândă 500.000 maşini în Europa, o cifră care ar pune Leapmotor pe un picior echivalent cu Dacia, care vinde în prezent cam 560 mii exemplare anual în Uniunea Europeană.
0
2,643
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!