Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Nissan Leaf a devenit mai practic, mai eficient şi mai accesibil

28 Februarie 2013 - 09:20
Ilie Toma
Nissan Leaf a devenit mai practic, mai eficient şi mai accesibil
La doi ani din momentul lansării pe piaţă, Nissan Leaf – modelul electric al celor de la Nissan – a cumulat 50,000 de exemplare produse. Odată cu asta, niponii au decis să perfecţioneze electromobilul, deschizând un nou capitol în istoria lui.

După spusele japonezilor, cariera lui Leaf se află abia la început, iar împrospătările aduse acum au ţinut cont în primul rând de dorinţele şi sugestiile actualilor posesori ai modelului, care l-au putut simţi în exploatare cotidiană. Deci, care sunt aceste împrospătări aduse lui Leaf?

Ca şi aspect, Nissan Leaf nu şi-a schimbat formele aproape deloc. Leaf a primit noi culori şi noi jante, iar prizele de aer din bara de protecţie faţă au fost uşor modificate. De asemenea, emblema frontală a fost poziţionată un pic mai sus, lăsând loc unei dotări instalate pe versiunile de top – camera video frontală pentru sistemul Around View Monitor.

Cele mai importante modificări vin la interior. Acum Leaf beneficiază de trei nivele de dotări – Visia, Acenta şi Tekna – Leaf Visia fiind cea mai simplu echipată versiune, şi deci, cea mai accesibilă. Aici sunt montate jante mai mici, de 16 inch, şi dotări strict necesare. Versiunea de top Tekna primeşte jante de 17 inch şi dotări generoase, care includ sistemul de vizualizare a împrejurimilor maşinii Around View Monitor, blocuri optice cu LED-uri şi sistem audio BOSE conceput pentru a minimiza consumul de energie. În habitaclu au fost montate şi scaune noi, mai bine profilate pentru un confort sporit şi suport lateral îmbunătăţit. Materialele textile cu care sunt tapiţate acestea sunt realizate integral din trestie de zahăr. În dotarea de top, însă, scaunele sunt tapiţate cu piele.

Inginerii niponi au repoziţionat locul priza de încărcare a maşinii în partea frontală şi au dotat cablul acesteia cu element de iluminare, pentru a face conectarea în perioada nocturnă mai uşoară. Acum Leaf îşi poate încărca bateriile la 80% din capacitate în doar 30 minute!

Motorul electric a rămas acelaşi – de 80 kW şi 280 Nm – însă acum modulul de încărcare, invertorul şi electromotorul au fost integrate într-un singur bloc comun. A fost modificat şi sistemul de climatizare al maşinii, care consumă acum mult mai puţină energie. Transmisia lui Leaf a obţinut şi un regim „B”, ca în cazul lui Toyota Prius, care îi permite să efectueze o frânare mai agresivă cu ajutorul motorului, folosind mai eficient energia cinetică pentru încărcarea bateriilor.

Odată cu împrospătările aduse lui Nissan Leaf, acesta va fi produs în tocmai 3 locaţii de pe glob – în Japonia, Marea Britanie şi SUA. Versiunea europeană va avea o suspensie mai rigidă şi frâne mai agresive, pentru a spori spiritul de condus activ. Producerea lui Leaf mai aproape de pieţele de desfacere, unde poate beneficia şi de facilităţi fiscale, dar şi atingerea cifrelor de vânzări încurajatoare, le-au permis niponilor să reducă preţul modelului, făcându-l, astfel, mai accesibil. În Europa, spre exemplu, Nissan Leaf va costa cu aproximativ 3,000 euro mai puţin!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (34 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter