Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza: Omul cu spiritul GT-urilor în sânge!

26 Mai 2015 - 11:02
Denis Godorozea
Concorso d’Eleganza: Omul cu spiritul GT-urilor în sânge!
Un adevărat automobil din clasa GT (Gran Turismo), poate fi interpretat diferit, dar ingredientele rămân a fi aceleaşi – propulsor puternic, confort la maxim, coupe sau decapotabilă şi o carismă de invidiat. Astfel de maşini s-au înscris în clasa G de la concursul de eleganţă Villa d’Este, de unde vă relatează Redacţia PiaţaAuto.md.

Un adevărat om cu spiritul GT-urilor în sânge va alege o maşină mare, spaţioasă şi decapotabilă, cu care să poată călători cu mai multe persoane dragi. Un astfel de model este acest Rolls-Royce Silver Cloud II din anul 1961, care este o adevărată raritate fiind o decapotabilă cu 4 portiere şi o caroserie imaculată de la H.J. Mulliner!

Această decapotabilă a fost comandată de către „Regele jucăriilor”, producătorul american de „yo-yo”, Louis Marx, care a dorit anume o decapotabilă cu 4 portiere, pentru că avea şofer şi nu dorea să îndure problemele la urcare şi coborâre pe care o creau versiunile cu 2 portiere. Pentru cei de la H.J. Mulliner aceasta a fost o provocare, pentru că modelul a fost construit pe platforma versiunii Silver Cloud cu ampatament mărit, iar silueta trebuia să fie la fel de impecabilă, precum cea a decapotabilei cu 2 portiere. Sub capota acestei bijuterii se ascunde un V8 de 6,223 cm. cubi.

Atunci când auzim despre Aston Martin DB5 ne vine în minte doar Sean Connery în rolul lui James Bond în pelicula Goldfinger. Exemplarul prezent pe malul lacului Como nu este un coupe, ci o decapotabilă din anul 1966. Aston Martin DB5 Volante a fost proiectat pe baza şasiurilor rămase de la coupe-ul DB5 în număr de 37 de exemplare. Aceste exemplare au fost vândute în perioada între scoaterea lui DB5 din producţie şi începutul producţiei modelului DB6, fiind o decapotabilă cu cea mai scurtă durată de producţie din istoria brandului britanic, iar cele 37 exemplare sunt într-atât de rare, că mai degrabă poţi vedea un OZN decât un DB5 decapotabil! Sub capota acestuia se regăseşte acelaşi propulsor cu 6 cilindri în linie de 3,995 cm. cubi, care punea în mişcare şi legendarul coupe DB5. Propulsorul dezvoltă 318 CP şi oferă acestei minunăţii performanţe demne chiar şi după criteriile de astăzi!

Ce poate fi mai plăcut decât o călătorie într-o decapotabilă Ferrari cu un propulsor V12 sub capotă?! Doar 122 de exemplare Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider au fost produse, iar preţul unei astfel de bijuterii depăşeşte un milion de dolari. Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider a fost caracterizat drept ultimul supercar decapotabil cu propulsorul poziţionat frontal, pentru că următoarele Ferrari aveau propulsoarele poziţionate central, în spatele scaunelor conducătorului şi pasagerului.

Pe lângă caroseria excepţională realizată de Scaglietti, Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider oferea performanţele unui adevărat supercar.

Datorită propulsorului V12 de 4,390 cm. cubi care dezvolta 352 CP, această decapotabilă accelera de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde şi atingea o viteză maximă de 280 km/h! Exemplarul în cauză este produs în anul 1972 şi vine cu o culoare gri deosebită şi cu un interior roşu.

Despre demenţialul Panther SIX din anul 1976 produs doar în două exemplare v-am vorbit aparte într-o relatare recentă, dar nu putem să nu mai menţionăm această bestie cu 3 axe şi 6 roţi, patru dintre care virează! Fanii de Formula 1 vor vedea similarităţi cu bolidul nu mai puţin extravagant Tyrrell P34, din care şi a fost inspirat Panther SIX. Privit frontal ne putem aduce aminte de Corvette C4, dar se pare că anume General Motors s-a inspirat din monstrul cu 6 roţi atunci când crea a patra generaţie Corvette, care a apărut cu 8 ani mai târziu, în 1984.

Posteriorul este la fel de neordinarm amintind de o barcă ultra-rapidă. Aici se adăposteşte un V8 de la Cadillac Eldorado cu un volum de 8,193 cm. cubi care cu ajutorul a două turbocompresoare dezvoltă 600 CP şi 814 Nm! Cuplat la o cutie de viteze automată în 3 trepte, propulsorul imens împinge această „barcă de uscat” la o viteză de 320 km/h!

Rolls-Royce Camargue este considerat drept cel mai urât model din întreaga istorie a companiei britanice. Problema acestui model a fost integrarea deocheată a stilului italian de la Pininfarina în aristocraţia britanică. Chiar dacă în expresia „feţei” se citeşte o privire nedumirită a unui câine flămând, atunci când a apărut,

Rolls-Royce Camargue a fost cea mai scumpă maşină din lume având un preţ de 147,000 dolari (622,000 dolari pe banii din 2015) – probabil, flămând după portofelele clienţilor.

De-a lungul celor 11 ani de producţie (1975-1986) Rolls-Royce Camargue a fost produs în 530 de exemplare.

Modelul din imagini este din anul 1979 având sub capotă un V8 de 6,750 cm. cubi. O fi el urât, dar este perfect pentru o călătorie lejeră în stil GT!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (36 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter