Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mazda lansează noul CX-90, un SUV care vine cu un nou motor de 3,3 litri pe benzină, dar şi o motorizare plug-in hibridă

1 Februarie 2023 - 11:07
Ilie Toma
Mazda tocmai a lansat cel mai mare SUV al său din câte a avut vreodată. Noul CX-90 e un SUV cu 3 rânduri de scaune şi 7 locuri, devansând şi modelul CX-9 în lungime şi lăţime. Mai important e că noul CX-90 se bazează pe aceeaşi platformă a lui CX-60, cu motoare montate longitudinal şi favorizarea punţii spate în tracţiune, iar noul model mai aduce şi un nou motor pe benzină, cu o cilindree imensă în contextul standardelor din zilele noastre, de 3,3 litri, cu 6 cilindri în linie.
Aici e important să menţionăm că nu e vorba de motorul diesel de 3,3 litri, pe care Mazda l-a pus pe CX-60 şi despre care a anunţat că e unul din cele mai curate din lume, tocmai datorită cilindreei mai mari şi funcţionării mai relaxate. Acum vorbim de un nou motor pe benzină, cu aceeaşi cilindree de 3,3 litri. Confuzia poate fi şi mai mare, întrucât Mazda anunţase un motor pe benzină de 3,0 litri şi 6 cilindri în linie pentru CX-60, iar acum avem, practic, o versiune cu cilindree mai mare a acelui motor. Deci, pe CX-60 Mazda are 3,3 diesel şi 3,0 benzină, iar acum, pe CX-90, are şi 3,3 benzină.
Aşadar, noul motor e unul cu 6 cilindri în linie şi e turboaspirat, fiind montat longitudinal sub capota lui Mazda CX-90. Motorul dezvoltă 340 CP şi 500 Nm.
Dar nici asta nu e tot la confuziile create de Mazda, pentru că motorul de 3,0 litri, anunţat pe Mazda CX-60, nu pare să fi intrat în producţie şi vânzări nicăieri, el fiind promis în momentul lansării, dar fără specificaţii exacte. Între timp, acum două luni Mazda a introdus motorul de 3,3 litri pe CX-60 în Australia şi alte câteva regiuni limitate, fără a anunţa prea multe despre el la nivel global. Doar că în Australia el livra 284 CP şi 450 Nm. Motorul de 3,0 litri nu a fost lansat nici măcar în SUA, pentru că în SUA Mazda nu vinde modelul CX-60, însă va vinde CX-90 acum. Aşadar, noul CX-90 are noul motor pe benzină de 3,3 litri în linie, într-o ipostază la fel de nouă de 340 CP şi 500 Nm.
Noul motor are şi un sistem mild-hybrid, cu un electromotor montat între cutia de viteze şi propulsor.
Noua Mazda CX-90 mai are şi o versiune plug-in hybrid, însă, cu încărcare de la priză, şi ea e similară cu versiunea PHEV de la Mazda CX-60. Foloseşte un motor pe benzină, de 2,5 litri, cu 4 cilindri în linie, împreună cu un electromotor şi o baterie de 17,8 kWh pentru stocarea electricităţii. Sistemul de propulsie pug-in hibridă dezvoltă 323 CP în unităţi americane şi 327 CP în unităţi europene, şi 500 Nm. Deci, e un sistem identic cu cel de la Mazda CX-60.
De fapt, şi la design noul CX-90 pare un CX-60 mai mare, iar pe dinafară doar dacă cele două modele ar fi văzute alături ar putea fi distinse datorită dimensiunilor. Până şi fanii Mazda ar putea să nu le identifice întotdeauna.
Interiorul pune mare accent pe spaţiul imens oferit, dar şi materialele sunt din liga unui premium fără opulenţă, ca şi în cazul lui CX-60.
Sigur, e puternic subliniat şi faptul că maşina va avea 3 rânduri de scaune, cu spaţiu decent şi pentru cei din rândul 3.
Apropo, toate motorizările beneficiază de o cutie automată cu 8 trepte şi convertor de cuplu şi tracţiune integrală ce trimite cuplu variabil pe puntea faţă şi o favorizează pe cea din spate. Iar propulsorul diesel de 3,3 litri nu mai apare în oferă, şi asta pentru că Mazda CX-90 s-a lansat acum doar pentru piaţa nord-americană. Planurile exacte ale celor de la Mazda pentru a-l vinde şi în alte regiuni ale lumii nu sunt cunoscute, dar modelul ar urma să apară şi pe alte continente cu siguranţă.
Toate astea fiind spuse, e evident că toată strategia de motoare şi modele a celor de la Mazda are multă confuzie, pe care am încercat să o limpezim aici, dar poate că mai avem nevoie de asemenea producători care fac lucrurile altfel decât o fac toţi, pentru că iată, din aceste strategii atipice, mai apar şi motoare noi şi interesante, cum ar fi cele de 3,3 litri, benzină şi diesel, sfidând alţi producători care nici nu mai dezvoltă deloc motoare cu ardere internă în timpurile noastre.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter