Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un VW ID7 electric a parcurs aproape 800 km cu energia din baterie într-un experiment din Elveţia, echivalând un consum de diesel de 1,1 litri/100 km

3 Octombrie 2024 - 10:31
Redacţia PiataAuto.md
Atunci când a lansat modelul electric ID.7, VW şi-a pus mari speranţe în el, atribuindu-i rolul de succesor moral al lui Passat într-o nouă epocă a mobilităţii. Deşi preţul anunţat al maşini în Europa a fost mare la început, iar în China vânzările au fost şi continuă să fie slabe, în modelul a devenit cât se poate de apreciat în unele ţări europene, iar elveţienii au dorit să-i testeze autonomia în viaţa reală în ţara lor, obţinând rezultate formidabile.
Maşina din experiment a fost un VW ID.7 Pro S, cu o baterie de 86 kWh în capacitate netă. Această versiune are o autonomie WLTP oficială stipulată la 709 km, deci aceasta a fost şi cifra ţintită de cei de la bord.
Echipa de la bord a fost instructată de Felix Egolf, un expert în condus eficient de distanţe lungi cu maşini electrice. Ruta aleasă a fost una circulară, de 81 km lungime, în jurul regiunii metropolitane Zug, de la sud de Zurich, şi a cuprins atât segmente de autostradă, cât şi drumuri extraurbane şi câteva urcări şi coborâri în altitudine, într-o zi de la mijloc de săptămână, fiind astfel relativ reprezentativă pentru stilul de condus zilnic al elveţienilor.
Şi, pe această rută, VW ID.7 a reuşit să conducă 15 ore şi 42 minute până la epuizarea energiei din baterii, parcurgând 794 km. De fapt, maşina a rula până la afişarea unei autonomii rămase de 2 km. Astfel, maşina electrică nu doar că a atins şi reconfirmat autonomia WLTP, ci a şi depăşit-o cu 85 km sau cu 12%!
Consumul mediu al maşinii electric a fost de doar 10,3 kWh/100 km, o cifră excepţional de bună pentru un sedan atât de mare precum e ID.7.
Mai mult ca atât, pentru că ID.7 e un succesor moral al lui Passat, dar şi o alternativă pentru acesta, germanii compară cifra de 10,3 kWh/100 km cu echivalentul de aproape 10 kWh de energie conţinută într-un litru de diesel şi anunţă că rezultatul obţinut de ID.7 acum e echivalent cu un consum teoretic de doar 1,1 litri/100 km de motorină.
De asemenea, germanii amintesc că noul ID.7 Pro S poate încărca la o putere de până la 200 kW, iar în 10 minute poate pune suficientă energie în baterii, cât să mai poată merge alţi 244 km. O încărcare de la 10 a 80% durează 26 minute.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter