GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
Porsche 911 este modelul de bază al producătorului german, cel care îi defineşte, de fapt, identitatea. Iar anul 2011 e unul deosebit de important pentru cariera modelului, pentru că a venit timpul unei noi generaţii...
Cu 48 de ani de istorie, legendarul model este obligat să păstreze tradiţia de familie şi, chiar dacă vorbim de o nouă generaţie, şi nu de vreo ediţie specială sau vreo versiune deocheată, silueta modelului şi principalele sale forme au rămas aceleaşi.
Totuşi, deşi la prima vedere lucrurile sunt aproape nemodificate, o privire în detaliu denotă un şir lung de elemente noi, menite să pună în valoare priceperea inginerilor Porsche. Ampatamentul modelului a fost mărit cu 100 mm, iar înălţimea este ceva mai mică, fapt care a alungit niţel silueta de profil a lui 911. Beneficiind de jante de până la 20 de inch dimensiune, aspectul modelului crează fascinaţii imediate. Noua generaţie Porsche 911 a slăbit şi în kilograme, numărul acestora fiind cu 45 mai mic, în raport cu generaţia precedentă.
La interior, lucrurile se deosebesc radical, noua generaţie Porsche 911 adoptând un nou design, în spiritul interioarelor lui Panamera şi Cayenne. Iar designul celor 5 cadrane de bord este unul în stitlul clasic Porsche...
Şi, deoarece vorbim de o nouă generaţie, eficienţa lui 911 a crescut considerabil, fără a compromite câtuşi de puţin performanţele de care este capabil. Toate versiunile noului 911 promit un consum mai mic de 10 litri la 100 km. Totuşi, unul din elementele noi, introduse în scopul eficientizării, ar putea atrage criticile fanilor înrăiţi ai mărcii: sistemul de direcţie asistat electric, în locul celui hidraulic, or, asistarea electrică a direcţiei reduce, de cele mai multe ori, feedback-ul obţinut la volan. Totuşi, inginerii Porsche declară că au muncit de zor la setarea noului sistem, pentru ca acesta să păstreze neatinsă precizia legendară a modelului în executarea manevrelor.
Versiunea 911 Carrera va fi propulsată de un motor boxer în 6 cilindri, de 3.4 litri, care dezvoltă 350 CP. Acesta va putea fi cuplat fie la o transmisie manuală, fie la una automată cu dublu ambreiaj PDK, în acest caz consumul mediu constituind 8.2 litri/100 km. Cu o valoare a emisiilor CO2 de 194 g/km, această versiune va fi şi prima din gama Porsche care reuşeşte să coboare sub bariera de 200 g/km.
Versiunea 911 Carrera S va fi motorizată de premiatul propulsor boxer de 3.8 litri, care dezvoltă, acum, 400 CP. În cazul în care motorul va fi cuplat cu transmisia automată PDK, acesta va indica un consum mediu de 8.7 litri/100 km.
După cum spuneam, eficienţa mai mare nu a sacrificat performanţele dinamice ale noului 911. Astfel, 911 Carrera, cu transmisia PSK, va accelera de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde, iar dacă va fi dotată cu pachetul opţional Sport Plus, timpul de accelerare se va reduce până la 4.4 secunde. Versiunea 911 Carrera S, dotată cu transmisia PDK, indică un timp de accelerare de 4.3 secunde, sau 4.1 secunde dacă este dotată cu pachetul Sport Plus.
Noua generaţie Porsche 911 va debuta public la Salonul Auto de la Frankfurt. Lista de comenzi va fi deschisă la începutul lunii septembrie, însă primii clienţi îşi vor primi maşinile la 3 decembrie 2011. În Germania, noul Porsche 911 Carrera va avea un preţ de bază de 88,038 Euro, în timp ce 911 Carrera S va costa 102,436 Euro.