Citroen Numero 9, concept care prefaţează trei modele noi franceze
13 Aprilie 2012, 09:10
Citroen a fost foarte inspirat atunci când a lansat gama DS, formată din DS3, DS4 şi DS5 – modele cu echipări şi caracteristici premium în gama constructorului francez. Astăzi, la doi ani de la lansarea primului model DS, Citroen marchează deja 200,000 de exemplare DS vândute!

Iar asta înseamnă că producătorul francez are toate motivele să dezvolte în continuare linia DS. Până acum, francezii au încercat de mai multe ori
să pătrundă în nişa sedanurilor de clasă business, cu modele cu tentă premium, precum Peugeot 607, Renault Vel Satis şi Citroen C6, însă nu prea au reuşit să o facă. Acum, odată cu afirmarea liniei DS în segmentul premium, Citroen are în sfârşit şanse să-şi realizeze ambiţiile
vechi de pătrundere în liga granzilor segmentelor de vârf. Astfel, Citroen ne anunţă că în viitorul apropiat vom vedea trei noi modele DS: un sedan premium, concurent cu modele precum Mercedes-Benz E-Class, BMW Seria 5 şi Audi A6, un alt sedan premium mai compact, concurent cu Seria 3, A4 şi C-Class, precum şi un
SUV premium, cel mai probabil construit pe aceeaşi platformă tehnică a lui Mitsubishi ASX, ca şi noul Citroen C4 Aircross.

Iar pentru a prefaţa liniile acestor trei noi modele, dar şi pentru a dezvălui evoluţia liniei de design DS, Citroen anunţă că va aduce la Salonul Auto de la Beijing conceptul Numero 9 – o creaţie deosebit de sofisticată în design şi tehnologii.
Citroen Numero 9 măsoară 4.9 metri lungime, 1.94 metri lăţime, însă are doar 1.27 metri înălţime! În acelaşi timp, conceptul dispune de un ampatament de 3 metri, comparabil cu cel al unui Mercedes-Benz S-Class! Conceptul francez este echipat cu jante de 21 de inch, însă promite un
confort de excepţie la bord, şi o senzaţie antrenantă de condus.

Chiar dacă Citroen face aluzii la
viitoare modele sedan, Numero 9
adoptă mai degrabă o siluetă de
shooting brake, decât cea de
sedan.
În partea frontală,
Numero 9 vine cu o
grilă nouă pentru gama
DS, tridimensională,
accentuată de blocurile
optice full-LED. Se pare
că Citroen nu greşeşte
atunci când îşi descrie
noua creaţie drept una
cu o prezenţă fascinantă,
hipnotică...
Pe lângă designul de senzaţie, Citroen Numero 9 aduce şi un sistem de propulsie hibrid plug-in de ultimă generaţie. Sistemul va combina un motor electric cu unul tradiţional, fie pe benzină, fie diesel, în dependenţă de pieţele pentru care va fi destinat.

Motorul electric este montat pe puntea spate, pe care o şi pune în mişcare cu o putere de 70 CP şi un cuplu de 200 Nm. Motorul este alimentat de la baterii lithium-ion care pot fi reîncărcate deplin în doar 3.5 ore de la o priză domestică obişnuită. Exemplarul expus la Beijing este dotat şi cu un propulsor turboaspirat pe benzină, de 1.6 litri, care dezvoltă 225 CP şi 275 Nm şi care propulsează puntea faţă. Aţi intuit corect, e vorba de acelaşi propulsor dezvoltat de francezi împreună cu cei de la BMW, care se regăseşte în alte variaţii de putere şi
sub capota unor modele precum MINI Cooper, MINI Cooper John Cooper Works. Citroen Numero 9 se declară capabil să parcurgă în regim urban o distanţă de până la 50 km în regim pur electric, cu zero emisii. După epuizarea bateriilor, maşina intră în regim asemănător cu cel al unui hibrid obişnuit. Astfel, pentru prima sută de kilometri parcurşi, Numero 9 ar urma să indice un consum de doar 1.7 litri la 100 km. Pe de altă parte, acceleraţia de la 0 la 100 km/h ia doar 5.4 secunde! Viteza maximă, pe care o poate atinge conceptul, este de 244 km/h.
Atunci când acceleraţia va fi solicitată la maxim, Numero 9 va activa ambele motoare simultan, obţinându-se un regim de tracţiune integrală. Tracţiunea pe patru roţi se activează automat şi atunci când maşina simte pierderea aderenţei. De asemenea, cel de la volan dispune de posibilitatea de a alege un regim 4x4 manual, prevăzut pentru a parcurge la viteze moderate suprafeţe alunecoase.
Confortul maxim de la bord este asigurat de un interior rafinat, cu materiale nobile, dar şi de suspensia „de firmă” a celor de la Citroen, de tip hidraulic adaptiv.
PiataAuto.mdIlie Toma
9
3,591
GALERIE FOTO (93 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (3)
Mihail
Chişinău
la 13 Aprilie 2012 - 16:21
heh citi concepte bune sint da pina cind ca concepte ;)... oricum aparatu ii bun rau! si fetitsa tot ;)

si ridica si frantsujii ;)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Aprilie 2012 - 17:57
Da... pare a fi unul reusit, stilul nou al Citroen-urilor.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 14 Aprilie 2012 - 17:44
Mde....stiu de acest concept mai demult, miam scos un dosar cu imagini ceu maisni si acolo erau pozele acestui Citroen,dar acum am aflat mai multe despre el.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!