Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Automobilele redacţiei: Mitsubishi Lancer X, la 3 ani şi jumătate de la achiziţie

13 Aprilie 2012 - 12:21
Ilie Toma
Automobilele redacţiei: Mitsubishi Lancer X, la 3 ani şi jumătate de la achiziţie
În curând unul din automobilele redacţiei noastre, Mitsubishi Lancer X, împlineşte 3 ani şi jumătate de la achiziţie. O perioadă onorabilă pentru a ne putea forma o impresie puternică, bazată pe fapte şi experienţe proprii. Deci, ce înseamnă un Lancer X la 3 ani şi jumătate de la momentul în care a ieşit din showroom? În ultima jumătate de an, Lancer-ul nostru circulă tot mai mult, chiar dacă cifra de kilometri parcurşi e încă destul de „tânără”, odometrul abia indicând 38,000 km. Cauza unui număr atât de mic de kilometri vine din anul 2 şi 3 de exploatare, când Mitsubishi a parcurs un număr foarte mic de kilometri anual, datorită celui de-al doilea automobil redacţional cu propulsie bivalentă benzină/CNG, Mercedes-Benz B-Class. Apropo, B-Class-ul a depăşit deja bariera de 107,000 km, iar în curând revenim cu o relatare şi pentru el!

Revenind la Mitsubishi Lancer X, la 3 ani şi jumătate de exploatare se poate spune despre el că este o maşină foarte fiabilă şi accesibilă în întreţinere tehnică. Mă rog, aceste două aspecte sunt şi interconectate, or o maşină fiabilă face vizite în service doar pentru deserviri programate, şi deci nu impune cheltuieli majore neprogramate. De fapt, azi, la 3 ani şi jumătate de la achiziţie, încă mai putem spune că nu am fost nevoiţi niciodată să ne plângem de vreo defecţiune tehnică! Nu am schimbat nici o componentă la suspensie în tot acest timp, nici o componentă de motor sau oricare alte piese. Până şi plăcuţele de frână, chiar şi cele de pe puntea faţă, sunt încă aceleaşi care au fost instalate de uzină. La deservirea tehnică de la 30,000 km, care ne-a costat, apropo, doar 1,100 lei, ne aşteptam că va fi nevoie să înlocuim şi plăcuţele de frână la roţile faţă, aşa cum este firesc la un astfel de parcurs, însă mecanii Mitsubishi ne-au comunicat că aveam abia 50% rodaj al acestora, deci mai puteam parcurge cel puţin 10,000 km fără griji.

Abia acum se face simţită prima mică defecţiune a maşinii. Şi unde credeţi că a apărut aceasta? La sistemul de evacuare, adică la eşapament. Toba de eşapament ne dă de veste că se cere înlocuită, întrucât pe ea au apărut mai multe pete de rugină, cu mai multe micro-fisuri. Credem că problema a apărut din două motive cumulate – primul, din cauza metalului mai subţire al tobei, neprelucrat împotriva coroziunii, şi al doilea, din cauza perioadelor lungi de stagnare a maşinii în anii 2 şi 3 de exploatare, uneori şi imediat după treceri la spălătorie, acolo unde jeturile de apă pot arunca apă în toba de eşapament, iar dacă se circulă prea puţin după ieşirea din spălătorie, apa nu reuşeşte să fie evacuată/evaporată din toba de eşapament. Fără îndoială, în scurt timp vom merge la service şi vom înlocui toba de eşapament, însă până atunci defecţiunea ne adaugă culoare plăcerii de condus. La turaţii mici ale motorului, sunetul motorului nu diferă deloc faţă de cel normal, însă la o turare puternică, toba defectă amplifică sunetul şi îi conferă maşinii un vuiet asemănător cu Lancer Evo... Glumim, desigur... :) Gerurile extreme din iarna acestui an, cu temperaturi de până la -30 grade, ne-au permis să observăm comportamentul maşinii şi în astfel de condiţii extreme. Acumulatorul de sub capota maşinii este încă cel japonez, instalat de uzină şi, dat fiind că este a patra iarnă pe care o trece maşina, ne întrebam iniţial dacă acesta nu va ceda la astfel de geruri extreme. Nu a cedat. Motorul pe benzină, aspirat natural, de 2.0 litri, a pornit întotdeauna fără probleme, chiar dacă în cele mai multe din cazuri maşina rămânea la aer liber peste noapte. E drept, însă, că, odată ce porneam motorul la temperaturi de -29 grade, îi ofeream acestuia un răgaz de încălzire de cel puţin 10-15 minute înainde de a porni la drum, mai ales dimineaţa. Sigur că asta însemna vreo jumătate de litru de benzină consumat pentru o astfel de încălzire, dar viaţa lungă a motorului ne este mult mai preţioasă...

Mai multe ori am fost întrebaţi la care staţii ne alimentăm maşinile redacţionale. În principal, benzina din rezervoarele maşinilor noastre vine de la staţiile BEMOL – aproximativ 80-90% din cantitatea de benzină consumată. Periodic, mai alimentăm la Rompetrol şi Lukoil. În cazul gazului natural comprimat pentru Mercedes-Benz B-Class, din marile reţele de distribuţie doar Lukoil dispune de mai multe staţii unde oferă şi gaz CNG, prin urmare, cam 90% din gazul consumat de B-Class vine de la Lukoil. Între timp, cazurile tot mai frecvente cu furturi de componente la maşini în Chişinău şi o situaţie de creştere a infracţionalităţii ne-au impus să instalăm şi un sistem de alarmă pe Lancer X, chiar dacă la momentul achiziţiei, în noiembrie 2008, acest element nu ne-a părut absolut necesar... Am decis să mergem chiar la service-ul distribuitorului oficial Mitsubishi Motors în Moldova, acolo de unde am achiziţionat şi maşina, pentru a le încredinţa lor intervenţia în sistemul electric al maşinii, or această parte e una foarte sensibilă la toate maşinile şi o mână necunoscătoare poate aduce multe probleme pe viitor pentru maşină. Mai ales că în centrul de deservire Mitsubishi Moldova lucrează câţiva din cei mai profesionişti electricieni auto din

Chişinău, unul din ei chiar cu diplomă de doctor în inginerie! Deci, instalarea sistemului de alarmă, cumpărat tot din showroom-ul Mitsubishi, ne-a costat aproximativ 2,300 lei, cheltuieli totale. În ultimele luni, am mai fost întrebaţi dacă nu ne gândim să vindem Lancer-ul pentru a cumpăra o altă maşină nouă. Eh, o maşină nouă este întotdeauna o idee tentantă, dar până la urmă, analizând la rece, nu prea există argumente raţionale pentru a vinde acum Lancer X. Pierdea iniţială din valoare a avut deja loc, iar cei patru ani diferenţă a anului curent raportat la anul de fabricaţie vor scădea mai mult din preţul de revânzare decât va adăuga cifra mică a kilometrilor parcurşi. Pe lângă toate, avem o maşină care rezistă excelent pe drumurile autohtone şi nu ne dă absolut deloc bătăi de cap, iar parcursul mic înseamnă că o putem exploata încă foarte mult timp în acelaşi ritm de lipsă de defecţiuni şi probleme. La ce bun am vinde-o, atunci? Nu, nu avem nici un plan să renunţăm la Lancer X! Astăzi, după 3 ani şi jumătate de exploatare, putem să spunem că alegerea modelului a fost una foarte reuşită şi recomandăm modelul tuturor celor care vor o maşina accesibilă, fiabilă şi perfect adaptată condiţiilor autohtone!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter