Despre deservirea tehnică a maşinilor rulate, cu Artiom Dolghii, manager VW Service Moldova
16 Mai 2012, 16:30
Domnule Dolghii, Distribuitorul Oficial Volkswagen în Moldova tocmai a lansat o promoţie prin care invită în service proprietarii de automobile rulate Audi şi Volkswagen, oferindu-le reduceri la o serie de lucrări, dar şi la piese originale. Avem o mulţime de exemplare rulate Audi şi Volkswagen pe străzile ţării noastre, însă multe din ele au vizitat ultima dată un service oficial al mărcii încă atunci când se aflau în ţările de origine, Germania, spre exemplu. Spuneţi-ne, de ce ar veni un proprietar Audi sau VW în service-ul Dvs.?

În primul rând pentru cunoaşterea profundă de către noi a modelelor Audi şi Volkswagen. Calitatea de service oficial ne impune o specializare puternică în automobilele acestor mărci, însoţită de calificări repetate ale
mecanicilor noştri la cursurile de instruire ale producătorului. În rezultat, mecanicii din service-ul nostru cunosc în cel mai mic detaliu construcţia modelelor Audi şi Volkswagen, iar asta
înseamnă că, practic, nu există problemă tehnică pe care centrul nostru de deservire nu ar fi în stare să o soluţioneze!
Sună bine, dar ştim cu toţii că există un „însă”: preţul mai ridicat al lucrărilor service-ului oficial...

E adevărat, lucrările unui service oficial pot fi ceva mai costisitoare faţă de un oarecare alt service neautorizat. Însă, în ultimii ani am depus un efort continuu pentru a minimiza această diferenţă, astfel încât preţul plătit de proprietarii care aleg service-ul nostru să devină unul cu adevărat confortabil. Acum, spre exemplu, în cadrul promoţiei pentru proprietarii automobilelor rulate, există reduceri semnificative la lucrări, rolul cărora este anume de a aduce costurile la un nivel pe cât posibil de mic, astfel încât toţi cei care vor beneficia de ofertă să rămână cu o impresie plăcută faţă de experienţa din service-ul nostru.

Ok, şi atunci de ce un proprietar de Passat cu 150,000 km la bord ar alege să instaleze piese originale pe maşina sa?

Pentru că modelele Audi şi Volkswagen sunt, prin definiţie, foarte fiabile, iar la un parcurs de 150,000 km maşina este, de fapt, în „floarea vârstei”.
Şi e păcat ca o maşină cu resurse mari de exploatare, chiar dacă o considerăm rulată, să nu beneficieze de piese originale, calitative, care i-ar asigura funcţionarea bună de mai departe, în loc să fie supusă unei îmbătrâniri forţate prin instalarea unor piese dubioase.

Şi totuşi, de ce să instalezi o componentă de suspensie originală în locul unei licenţiate, pe care o poţi găsi în aproape orice magazin auto din ţară?

Pentru că o piesă originală răspunde unui şir de standarde riguroase, impuse de inginerii producătorului încă la conceperea unui anumit model. Şi aici nu mă refer doar la dimensiuni, ci şi la compoziţia materialului din care este făcută, precizia elementelor de îmbinare cu alte componente, capacitatea lui de a asigura parametrii exacţi de funcţionare şi de a rezista o perioadă lungă de timp, pentru care este prevăzut. Piesele licenţiate nu sunt în zadar mai ieftine – acestea respectă de cele mai multe ori doar forma, în timp ce metalul, spre exemplu, este de fapt, un aliaj mult
mai puţin rezistent, care se supune uzurii mult mai rapid. Mai mult ca atât, la piele originale instalate proprietarul primeşte o garanţie semnificativă – de cele mai multe ori de 24 de luni – iar asta înseamnă lipsă absolută de griji că în viitorul apropiat aceeaşi defecţiune ar putea reapărea.

Aţi întâlnit în practica Dvs. automobile cu parcurs mare, dar care să fie întreţinute la service-ul oficial, cu schimbări de piese originale? Arată acestea mai
bine decât automobilele de aceeaşi vârstă întreţinute la oarecare alte service-uri?

Mă bucur extrem de mult că mi-aţi dat această întrebare. Da, avem o mulţime de clienţi fideli care îşi întreţin maşinile doar în service-ul oficial şi schimbă doar piese şi consumabile originale. O mare parte din ei au achiziţionat maşinile din showroom-ul nostru. Spre exemplu, avem Transporter-e cu 700,000 km la bord care arată de parcă ar avea doar vreo 80,000 km parcurşi. Passat-uri B6 cu 320,000 km la bord care funcţionează excelent, fără cel mai mic rateu, şi continuă să
arate ca o maşină nouă. Avem un alt client îndrăgostit de A8-ul său de primă generaţie, pe care îl deserveşte la noi de foarte mult timp, şi are peste 400,000 km parcurşi la bord, iar maşina continuă să funcţioneze ca şi atunci când avea 40,000 pe bord. Pe lângă cei care şi-au cumpărat maşinile din showroom-ul nostru, avem şi clienţi care şi-au importat maşinile cu 80-100 mii km la bord, au venit iniţial să le verifice la noi, după care au continuat să le deservească doar la service-ul oficial, chiar dacă între timp au trecut de 200-250 mii kilometri. Anume aceste maşini, cu o cifră relativ mare a kilometrilor parcurşi, dar
întreţinute cu componente originale, de către profesionişti care le cunosc în esenţă, demonstrează avantajul unei mentenanţe calificate şi corecte. Întreţinând o maşină în această manieră, ea va funcţiona mult mai mult timp fără probleme, iar Dvs. veţi fi determinat să achiziţionaţi o nouă maşină doar de către propria voinţă şi plăcere, şi nici într-un caz de vreo serie obositoare de disfuncţii mecanice.

Vă mulţumim!
PiataAuto.mdIlie Toma
5
4,276
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!