Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Facelift pentru BMW Seria 7

25 Mai 2012 - 14:58
Ilie Toma
Facelift pentru BMW Seria 7
Bavarezii au dezvăluit versiunea facelift a navei amiral BMW, Seria 7. Modificările estetice sunt foarte discrete, însă cele tehnice sunt mult mai semnificative.

Schimbările exterioare se fac simţite la partea frontală a maşinii. Blocurile optice au renunţat la renumitele „angel’s eye” în favoarea unor contururi noi a elementelor de iluminare, în stilul Seriei 3. În rezultat, Seria 7 pare să aibă o prezenţă mult mai asemănătoare cu cea a unei feline, alertată înainte de atac. Şi cum să nu fie vârful de gamă BMW în alertă, dacă pe piaţă există un Audi A8 extrem de puternic, iar lansarea viitorului S-Class miroase tot mai puternic... Calandrul a suferit de asemenea modificări. Dacă până acum fiecare din cele două elemente avea 12 bare verticale paralele, acum acestea au doar 9. Nu a trecut fără schimbări nici bara de protecţie faţă, care a primit un profil uşor diferit în partea inferioară şi şi o nouă formă a farurilor de ceaţă. De asemenea, şi corpurile oglinzilor exterioare sunt de formă diferită.

La partea din spate, modificările sunt foarte greu de observat. Totuşi, se poate distinge şi aici o formă foarte puţin modificată a barei de protecţie, în partea sa inferioară, iar elementele reflectorizante de aici au devenit mai înguste, între ele apărând şi o linie cromată.

La interior, lista modificărilor e de asemenea modestă. Cea mai esenţială modificare revine scaunelor din faţă, care au fost înlocuite cu altele noi, mult mai confortabile şi ergonomice. Instrumentele de bord dispun acum de posibilitatea de a-şi schimba regimul de iluminare între patru setări posibile – un element care a debutat pe actuala generaţie a Seriei 5. De asemenea, în habitaclul Seriei 7 şi-a făcut loc şi un sistem audio Bang & Olufsen High End Surround, de 1200 W. Pasagerii din spate beneficiază şi de un sistem nou multimedia, care include şi două display-uri senzoriale de 9.2 inch. După cum spuneam mai sus, modificările esenţiale vin la partea tehnică a maşinii. Aici inginerii BMW au modernizat lucrurile până la cele mai noi tendinţe din cadrul mărcii. Transmisia automată cu 8 rapoarte a devenit standard pe toate motorizările, până acum fiind prezente şi motorizări cuplate la transmisii automate cu 6 trepte. O noutate absolută pentru Seria 7 va fi debutul noului propulsor diesel tri-turbo de 3.0 litri, care a debutat acum câteva luni în gama

M Performance Automobiles. Acest motor se va regăsi sub capota versiunii 750d xDrive, şi va dezvolta 381 CP şi 740 Nm. Aceşti parametri îi vor permite lui BMW Seria 7 să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.9 secunde, în ciuda dimensiunile mari şi a greutăţii generoase! Viteza maximă este limitată, ca de obicei, la 250 km/h. Este impresionant şi consumul motorizării 750d xDrive – doar 6.4 litri/100 kmîn regim mixt, cu emisii de CO2 de 169 g/km. Cea mai accesibilă motorizare va fi disponibilă doar pe o serie de pieţe şi va fi reprezentată de versiunea 730i, cu un motor aspirat natural de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie sub capotă. Pe versiunea 740i acelaşi motor va fi turboaspirat şi va dezvolta 320 CP şi 450 Nm. Versiunea 750i beneficiază de acelaşi V8 bi-turbo de 4.4 litri, dar puterea acestuia a fost sporită până la 450 CP şi 650 Nm. În acelaşi timp, inginerii bavarezi au reuşit să reducă cifra consumului mixt de la 11.4 litri/100 km la doar 8.6 litri/100 km! Cea mai puternică versiune va fi în continuare 760i, dotată cu propulsorul V12 sub capotă, puterea căruia a rămas nemodificată, la 544 CP şi 750 Nm. Odată cu facelift-ul anunţat pentru Seria 7, au survenit modificări şi pentru versiunea hibrid a limuzinei, numită ActiveHybrid7. De sub capota acesteia a fost extras „vechiul” motor V8 bi-turbo de 4.4 litri, iar în locul lui a fost montat motorul cu 6 cilindri în linie de 3.0 litri, de pe versiunea 740i. Electromotorul de 58 CP a rămas nemodificat. Puterea cumulată a sistemului de propulsie va constitui acum 354 CP şi 500 Nm, ceea ce e cu mult mai puţin decât valorile anterioare, de 465 CP şi 700 Nm. Din cauza puterii mai mici a crescut şi timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, de la 4.9 secunde la 5.7 secunde. În schimb, consumul mediu a fost redus drastic – de la 9.4 litri/100 km la 6.8 litri/100 km.

Se pare că bavarezii şi-au schimbat tactica de proiectare a hibrizilor, filosofia cărora era axată acum spre oferirea unui plus de performanţă datorită motorului electric. Acum aceste modele vor deveni mult mai eficiente, în primul rând.

Pe lângă motoare, Seria 7 a mai primit şi mici modificări la arhitectura suspensiei, iar suspensia pneumatică va deveni standard pentru toate versiunile. Primele exemplare ale Seriei 7 facelift vor ajunge în showroom-uri în această vară.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
GALERIE FOTO (80 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter