Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Fiabilitate Volkswagen: un Golf IV, în stare perfectă după 725,000 km parcurşi

29 Mai 2012 - 10:35
Ilie Toma
Fiabilitate Volkswagen: un Golf IV, în stare perfectă după 725,000 km parcurşi
Golfurile celor de la Volkswagen au fost foarte mult timp admirate pentru simpleţe, confort şi fiabilitate. Anume asta le-a făcut populare şi iubite. O istorie frumoasă vine din Marea Britanie, unde un proprietar de Volkswagen Golf IV îşi demonstrează maşina, aflată în stare perfectă după parcurgerea a 725,000 km! Numele proprietarului este Roy Dyson. Roy este un pensionar, care în 2001 a plecat demn de la munca pe care o desfăşura – un mic business de livrare a produselor alimentare. Atunci, el şi soţia lui şi-au ales un automobil care să le servească pentru zilele mult mai libere. Au ales un Golf TDI şi, fiindcă fiii săi trăesc în nordul ţării, iar el şi soţia în sud, devenise clar că Golf-ul va avea de făcut ceva mai mulţi kilometri în plus. Fiind într-o perioadă a vieţii când nu mai sunt nevoiţi să meargă la muncă în fiecare zi, cuplul Dyson a călătorit foarte mult la bordul maşinii, în excursii de una-două zile. În acest ritm, Golf-ul a atins cifra de 100,000 mile pe odometru (160,000 km) în iulie 2004, iar cea de 150,000 mile (241,000 km) era marcată peste doar 11 luni, în iunie 2005. Bariera de 200,000 mile (322,000 km) a venit în august 2006, iar un sfert de milion de mile, sau 402,000 km, au fost atinşi în iunie 2007. La scurt timp după ce odometrul a înregistrat 300,000 mile, sau peste 482,000 km parcurşi, Golful a înregistrat şi prima sa defecţiune! Atunci, un alternator electric a ieşit din funcţie şi a fost schimbat imediat. Totuşi, Roy Dyson îşi aminteşte un caz în care maşina nu l-a putut duce acasă pe propriile roţi: în iarna anului 2010, când cuplul a fost prins într-o furtună de zăpadă, şi a fost nevoit să înnopteze în maşină... Acum, Golf-ul lui Roy a înregistrat 450,000 mile pe odometrul său, echivalentul a 725,000 km parcurşi. În tot acest timp, Roy şi-a deservit cu regularitate maşina la dealer-ul local Volkswagen, iar maşina nu l-a impus la nici o altă investiţie decât costurile uleiului, a filtrelor şi a consumabilelor fireşti. Proprietarul maşinii a insistat chiar să dezvăluie şi unele mici secrete despre maşina sa: motorul nu a fost niciodată dezasamblat, nici măcar chiulasa. Între perioadele de deservire, Roy spune că mai adaugă puţin ulei, însă consideră că un motor care a funcţionat 725,000 km fără nici un rateu este îndreptăţit să se „înfrupte” puţin din uleiul de motor. Roy alimentează doar cu diesel de la reţeaua BP, iar consumul mediu real al maşinii constituie 5.2 litri/100 km. Întrebat cum explică fiabilitatea maşinii sale, Roy spune că totul se datorează mentenanţei regulate, cu schimburi de piese originale, iar piesele sunt schimbate de îndată ce indică primele semne de uzură, în loc de a aştepta până acestea cedează complet. Se gândeşte oare Roy Dobson să-şi schimbe maşina? Nici gând! Acesta spune că vara viitoare ar trebui să înregistreze bariera de 500,000 mile parcurse, sau peste 800,000 km!...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter