Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Volvo Trucks lansează un nou motor: 13.0 litri, 460 CP şi 2,300 Nm

6 Iulie 2012 - 10:08
Ilie Toma
Volvo Trucks lansează un nou motor: 13.0 litri, 460 CP şi 2,300 Nm
Atunci când vorbim de motoarele camioanelor, cifrele cu care suntem obişnuţi în cazul automobilelor par mult prea departe de scara la care operează cărăuşii mecanici. În viitorul apropiat vom auzi, însă, despre lansarea a tot mai multe propulsoare noi destinate camioanelor, şi asta pentru că din 1 ianuarie 2014 în

Uniunea Europeană intră în vigoarele normele Euro 6 pentru camioane, care sunt deosebit de restrictive faţă de emisiile de NOx şi CO2. Primul camion care a beneficiat exclusiv de motoare Euro 6 a fost noul Mercedes-Benz Actros, lansat acum zece luni. Fiind dezvoltat recent, inginerii Mercedes-Benz au reuşit din timp să-şi sincronizeze actţiunile pentru a fi primii care au un camion echipat doar cu motoare Euro 6. Ceilalţi producători, precum Volvo Trucks, nu stau nici ei cu mâinile încrucişate şi lucrează de zor la motoare noi, or, după 1 ianuarie 2014 în UE nu va mai putea fi comercializat nici un camion nou care nu respectă noile standarde.

Astfel, Volvo Trucks anunţă un nou motor, care se conformează standardelor Euro 6 şi care se va regăsi iniţial pe camionul Volvo FH, după care va fi extins şi pe celelalte camioane.

Noul motor, cu numele D13, a fost dezvoltat pe baza predecesorului său, compatibil cu standardele Euro 5, şi asta pentru că o inginerie atât de bună a trebuit doar perfecţionată şi completată cu noi elemente pentru a se conforma noilor standarde. Având o arhitectură de 6 cilindri în linie, noul motor are o capacitate cilindrică de 13.0 litri (2 litri per cilindru). Puterea maximă de 460 CP este disponibilă pe o planjă largă de turaţii – între 1,400 şi 1,900 rpm, iar cuplul maxim, de 2,300 Nm, este disponibil între 1,000 şi 1,400 rpm. Ca şi predecesorul său, noul motor a fost echipat cu injectoare unitare şi sistem de tratare catalitică a gazelor de eşapament. Pentru a reduce şi mai mult emisiile, însă, inginerii Volvo au instalat şi un sistem de recirculare a gazelor de eşapament, precum şi un filtru de particule diesel. În comparaţie cu predecesorul său, noul motor şi-a redus emisiile de NOx cu 77%, iar emisiile de particule au fost înjumătăţite. Rolul sistemului de tratare catalitică a gazelor este cel de a neutraliza cea mai mare parte a NOx-ului prin pulverizarea amestecului AdBlue. În urma acestei interacţiuni NOx-ul se transformă în atomi de azot pur, prezent din belşug în atmosferă, şi vapori de apă. Convertorul catalitic este integrat în aceeaşi unitate cu filtrul de particule, pentru o mai mare eficienţă, Însă, pentru ca aceste sisteme să opereze corect, gazele de eşapament trebuie să aibă o temperatură de cel puţin 250 grade, iar un motor rece, la pornire, are nevoie de ceva timp bun pentru a ajunge la temperatura optimă. Aici intră în rol sistemul de recirculare a gazelor de eşapament, rolul primar al căruia e să reîntoarcă în circulaţie o parte din gazele de eşapament, deja încălzite la o anumită temperatură, pentru a spori viteza de încălzire a motorului până la temperatura normală. După cum spuneam, standardele Euro 6 sunt mult mai dure faţă de actualele norme Euro 5. Spre exemplu, nivelul admis al emisiilor NOx a fost redus de 5 ori, iar cel al emisiilor de particule – de 2 ori.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter