Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Jaguar dezvăluie un nou sistem de tracţiune integrală

20 August 2012 - 10:15
Ilie Toma
Jaguar dezvăluie un nou sistem de tracţiune integrală
Actualele modele Jaguar XF şi XJ aveau o deficienţă sesizabilă în raport cu concurenţii germani – lipsa unor versiuni cu tracţiune integrală. Acum, însă, această restanţă va fi rezolvată, britanicii prezentând noul lor sistem de tracţiune integrală, la testarea şi perfecţionarea căruia au lucrat intens ultimele 18 luni.

Noul sistem de tracţiune integrală va fi disponibil pe modelele XF şi XJ, doar în combinaţie cu noul motor supralimentat V6 pe benzină de 3.0 litri, care dezvoltă 340 CP. Ca şi versiunile cu tracţiune spate, noile motorizări cu tracţiune integrală vor fi dotate cu transmisii automate cu 8 trepte, de provenienţă ZF, dar şi cu sistem Start/Stop.

Marea provocare a inginerilor Jaguar, în calea dezvoltării noului sistem, a fost păstrarea unei ţinute rutiere caracteristice modelelor cu tracţiune spate, în condiţii normale de carosabil. În astfel de condiţii, sistemul va livra cea mai mare parte a cuplului punţii spate, monitorizând constant aderenţa fiecărei roţi, pentru a putea interveni în cazul în care se detectează pierderi de aderenţă. În cazul sesizării unor astfel de situaţii, sistemul de tracţiune integrală va distribui o parte importantă a cuplului către puntea faţă, până la un maxim de 50%.

Distribuţia între roţile fiecărei axe, însă, rămâne în grija sistemelor electronice precum ABS şi DSC, care pot frâna individual roata care pierde aderenţă, cauzând o redistribuţie a cuplului către cealaltă roată pe aceeaşi axă. Noile versiuni cu tracţiune integrală vor dispune şi de un regim de condus special, numit „Winter mode”, care va pune „creierul electronic” al sistemului într-o stare alertă de monitorizare mult mai frecventă a condiţiilor de drum, fiind într-o continuă aşteptare a situaţiilor de pierdere a aderenţei. Acest regim va impune reacţii mult mai rapide şi prompte ale maşinii în condiţii dificile de carosabil.

Atât Jaguar XF, cât şi XJ, vor fi cu 0.5 secunde mai lente în noile versiuni cu tracţiune integrală, la accelerarea de la 0 la 100 km/h în raport cu versiunile cu tracţiune pe spate, cu acelaşi pro- pulsor. Ambele modele vor înregistra un timp de 6.4 secunde până la prima sută. Viteza maximă rămâne aceeaşi, limitată electronică la 250 km/h.

Noile XF şi XJ cu tracţiunile integrală vor fi disponibile în câteva regiuni selecte ale globului, printre care Rusia, Europa Continentală, America de Nord şi China.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (19 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter