Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

BMW Concept Active Tourer – răspunsul bavarezilor pentru Mercedes-Benz B-Class?

14 Septembrie 2012 - 09:56
Ilie Toma
BMW Concept Active Tourer – răspunsul bavarezilor pentru Mercedes-Benz B-Class?
BMW nu produce van-uri, camioane, microbuze şi o mulţime de alte vehicule, considerate până mai ieri incompatibile cu caracterul profund sportiv al mărcii bavareze. Iată, însă, că succesul neaşteptat de mare al noii generaţii B-Class le-a dat serios de gândit bavarezilor, astfel încât aceştia au decis să păşească pe calea van-urilor compacte. BMW va testa deocamdată reacţiile publicului la Salonul Auto de la Paris, unde va aduce conceptul Active Tourer. Nu avem cum să nu spunem ceea ce este evident – silueta lui

Active Tourer este aproape identică cu cea a lui B-Class. Vehiculul măsoară 4,350 mm lungime, 1,834 mm lăţime şi 1,560 mm înălţime (B-Class: 4,359 mm / 1,786 mm / 1,557 mm). Ampatamentul măsoară 2.67 metri, faţă de 2.70 metri ai lui B-Class.

Designul s-a dorit a fi unul extrem de dinamic pentru un van, extrapolând cât se putea de bine agresivitatea liniilor clasice BMW în noua siluetă. Farurile cu elemente LED crează un puternic efect tridimensional, iar jantele enorme, de 20 inch, îi fortifică prezenţa sportivă a van-ului conceptual. Totuşi, elemente specifice unui van, precum existenţa unor mici spaţii vitrate triunghiulare pe lateral, în faţă, nu au putut fi evitate. Acestea facilitează o bună vizibilitate a van-urilor, şi permit construcţia specifică a uşilor laterale, mult mai înalte şi mai funcţionale decât în cazul unui sedan. Primul BMW din istorie cu tracţiune pe faţă? Deoarece vorbim de un concept, BMW trebuia să-l echipeze pentru demon- straţie cu un sistem de propulsie inova- tiv, care să certifice un anumit grad de inovaţie adus de noul concept, care se va materializa cu siguranţă într-un model de serie în viitorul apropiat. De aceea, Active Tourer va debuta la Salonul auto de la Paris cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, care funcţionează după algoritmul dezvăluit anterior pentru BMW i8. Totuşi, ne dăm cu toţii seama că în producţia de serie van-ul nu va ajunge exclusiv cu motorizări hibride, având neapărat nevoie şi de sisteme de propulsie tradiţională. Iar construcţia sistemului hibrid prezentat acum ne spune aproape sigur că viitorul van de serie BMW va fi unul cu tracţiune pe faţă, şi nu pe spate! Sub capota conceptului este montat un nou motor pe benzină de 1.5 litri cu sistem TwinPower Turbo, care propulsează roţile faţă, iar electromotorul propulsează axa spate. Atunci când sistemul de propulsie hibridă va dispărea sau va rămâne o opţiune în lista de motorizări, arhitectura maşinii va rămâne pregătită pentru propulsie pură pe puntea faţă... Şi, apropo de noul motor de 1.5 litri – acesta este, de fapt, unul în 3 cilindri, înjumătăţit, practic, din motorul cu 6 cilindri în linie. BMW nu dezvăluie deocamdată puterea noului motor, dar întregul sistem hibrid de pe Active Tourer va dezvolta 190 CP.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (20 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter