Noua generaţie Ford Mondeo, în versiune europeană
11 Septembrie 2012, 07:57
A trecut ceva timp de
când americanii de la Ford
au dezvăluit noua generaţie Ford Fusion (vezi ştirea), paralela americană a mai cunoscutului nouă Mondeo. Încă de atunci, în mare parte, devenise clar aspectul viitorului Mondeo
european, pe care Ford a anunţat că îl va lansa la abia un an distanţă.

Ei bine, iată că Ford a dezvăluit şi versiunea europeană a noii generaţii
Mondeo în cadrul unui eveniment
special din Amsterdam. Şi deoarece
europenii dau mare preferinţă carose-riilor hatchback şi wagon, noul Mondeo a păstrat tradiţia predecesorilor săi şi a debutat în trei versiuni de caroserie: sedan, hatch şi break.
Încă de la prezentarea versiunii americane, noul Mondeo şi-a atras critici că ar avea un calandru mult prea asemănător cu cel al modelelor Aston Martin şi trebuie să recunoaştem că aceste critici au un substrat destul de solid. La partea spate sedanul şi
hatchback-ul vin cu o linie fluidă a plafonului, ce aminteşte de mai noile coupe-uri cu patru uşi, în timp ce break-ul a ales o siluetă clasică şi mult mai practică.
Şi dacă fiecare nouă generaţie sporeşte dimensiunile maşinilor, inclusiv pe cele ale lui Mondeo, versiunea sedan a căruia măsoară acum 4,869 mm, atunci capacităţile cilindrice ale motoarelor au ajuns la
valori care puteau părea derizorii acum 10 ani. Ce să mai spunem, dacă noul Mondeo va primi sub capotă şi un motor de doar 1.0 litri! Da, e vorba de propulsorul turboaspirat EcoBoost, în 3 cilindri, dar totuşi, Mondeo va fi,
deocamdată, unicul automobil din clasa sa cu un motor de o cilindree atât de mică!

Ideea are dreptul la viaţă, că doar motorul 1.0 EcoBoost a primit în
primăvara acestui an titlul de „Motor al Anului” (vezi ştirea). Propulsorul promite să impresioneze cu câteva tehnologii cheie, printre care sistemul de gestiune variabilă a valvelor Ti-VCT, dar şi turbina cu inerţie redusă, viteza de rotaţie a căreia atinge incredibila valoare de 25,000 rpm! Desigur, injecţia propulsorului este una directă,
iar chiulasa este realizată din aluminiu şi are integrat în ea colectorul de emisie. Sub capota lui Mondeo acest motor va dezvolta 125 CP şi 170 Nm. În regim de overboost, acelaşi motor
îşi va creşte valoarea cuplului maxim până la 200 Nm. Astfel, noul propulsor turboaspirat în 3 cilindri de 1.0 litri îl va înlocui pe cel aspirat natural de 1.6 litri, care livra 120 CP.
Europenilor li se va propune şi o versiune hibridă a lui Mondeo, numită Mondeo HEV, care combină un motor de 2.0 litri cu un electromotor,
alimentat de la baterii lithium-ion. Ceva mai târziu, vor apărea şi motorizări diesel, dar şi versiuni cu tracţiune integrală.
Noul Ford Mondeo se laudă şi cu blocuri optice frontale realizate exclusiv pe bază de LED-uri, o premieră pentru segmentul său.
O altă premieră în faţa concurenţilor va fi noul sistem media SYNC, cu sistem MyFord Touch, care dispune de un display senzorial de 8 inch, comenzi vocale, precum şi transmiţător WiFi, la care pot fi conectate până la 5 aparate electronice.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,505
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (2)
Ion
Chişinău
la 16 Septembrie 2012 - 21:40
Audi A7............. se putea inventat un design nou
0
0
kamy
Chişinău
la 18 Septembrie 2012 - 15:16
Ion ce comparatie ai facut)))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!