Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Toyota iQ electrică vine la Paris

25 Septembrie 2012 - 13:11
Ilie Toma
Toyota iQ electrică vine la Paris
Compania Toyota nu tinde să pună un prea mare accent pe dezvoltarea automobilelor electrice, concentrându-şi eforturile spre hibrizii plug-in, care pot fi încărcaţi de la prize obişnuite şi care, pe lângă mobilitatea electrică, mai oferă şi siguranţa autonomiei de lungă durată, atât de importantă pentru consumatori. Totuşi, chiar dacă Toyota se declară mult mai încrezută în perspectiva hibrizilor, un iQ cu propulsie pur electrică va fi dezvăluit la Salonul Auto de la Paris. Conceptul acestuia a fost prezentat încă în 2011 la Salonul Auto de la Geneva.

Deşi din punct de vedere ingineresc Toyota iQ este un model de serie, producţia acestuia va fi limitată iniţial la 100 de exemplare, care vor fi vândute doar în Japonia şi SUA. Sub capota electromobilului este montat un motor electric de 63 CP şi 163 Nm, alimentat de la un set de baterii lithium-ion de 12 kWh. De asemenea, modelul este dotat cu un convertor, un invector, dar şi un sistem de recuperare a ener- giei la frânare. Autonomia maşinuţei ar trebui să depăşească 85 km. Toyota iQ electric poate atinge prima sută la oră în 12 secunde, iar viteza maximă va fi limitată la 125 km/h. Mai plăcut este timpul necesar pentru încărcarea deplină a bateriilor – doar 3 ore. Mai mult ca atât, bateriile pot fi încărcate până la un nivel de 80% în doar 15 minute, cu ajutorul unui sistem de încărcare rapidă. Noul model are şi o transmisie mai specială, cu 3 regimuri de condus – D, care utilizează energia cât se poate de raţional, S, care pune accent pe sportivitate şi B, care frânează maşina cu motorul, folosind la maxim forţa interţiei pentru a reîncărca bateriile. De altfel, e un principiu preluat de la hibrizii actuali Toyota.

Dimensiunile lui iQ EV sunt identice cu cele ale unui iQ cu propulsie tradiţională, iar greutatea maşinii a crescut cu doar 125 kg. A fost îmbunătăţit şi coeficientul aerodinamic, datorită unor prize de aer mai mici în faţă, montării panourilor speciale pe partea inferioară a maşinii şi echipării cu un set de roţi aerodinamice. Pe partea frontală şi-a făcut loc o priză specifică pentru reîncărcare, iar caroseria a fost vopsită în nuanţe contrastante de alb şi negru, în locul banalelor culori de verde sau albastru, folosite de obicei pentru electromobile. La interior domină aceeaşi gamă cromatică.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (8 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter