Honda dezvoltă un nou sistem de propulsie hibridă
14 Noiembrie 2012, 09:37
După 12 ani de carieră şi evoluţie
continuă a sistemelor de
propulsie hibridă Honda, producătorul
japonez anunţă dezvoltarea unui
nou sistem hibrid, care va fi
mult mai uşor, mai compact şi mai
eficient.

Noul sistem poartă numele Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive şi
va fi destinat modelelor de talie compactă şi medie. Acesta combină un nou motor pe benzină, de 1.5 litri, care funcţionează în ciclu Atkinson, fiind mult mai eficient la turaţii medii şi
înalte, dar necesitând asistenţă din partea motorului electric la pornire. Forţa motorului pe benzină va fi transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7 trepte şi dublu ambreiaj, care are incorporată în construcţia sa şi motorul electric ultra-eficient, în poziţia ocupată de obicei de convertorul de cuplu. Motorul electric va propulsa aproape unitar maşina la pornire şi în tandem cu motorul pe benzină ulterior, iar la viteze mari
acesta va fi practic decuplat, lăsând întreaga sarcină asupra benzinarului. Totuşi, ambreiajul mai complex va permite sistemului să recupleze rapid electromotorul în cazul acceleraţiilor intense, sau în cazul rulării pe inerţie, regenerând astfel energia şi încărcând bateriile lithium-ion ale sistemului. Per total, Honda declară că noul sistem va fi cu cel puţin 30% mai eficient în comparaţie cu alte sisteme de arhitectură similară.
Astfel, Honda va dispune de trei
sisteme curente de propulsie hibridă,
cu configuraţii şi principii de
funcţionare diferite, adaptare pentru
diferite dimensiuni de vehicule. Pe
lângă noul sistem hibrid format de un
electromotor şi un motor pe benzină,
Honda mai dispune de un sistem
plug-in, format din două
electromotoare şi un motor
pe benzină, integrate
printr-o transmisie
automată cu raport continuu variabil. Acest sistem urmează a fi introdus pe varianta americană a noului Accord, care va debuta în luna ianuarie. Un al treilea sistem de propulsie hibridă Honda e dedicat SUV-urilor şi e format dintr-un motor V6 pe benzină de 3.5 litri, puterea căruia e transmisă roţilor faţă prin intermediul unei cutii de
viteze cu dublu ambreiaj, care mai are şi un electromotor integrat într-o poziţie similară cu cea a noului sistem. Pe lângă aceste două motoare, pe puntea spate mai există alte două motoare electrice, care propulsează fiecare din roţile spate, realizându-se astfel şi tracţiunea integrală part-time.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
2,110
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!