Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Lupta triadei germane – Audi, BMW, Mercedes-Benz: cine a vândut mai mult în 2012?

11 Ianuarie 2013 - 12:00
Ilie Toma
Lupta triadei germane – Audi, BMW, Mercedes-Benz: cine a vândut mai mult în 2012?
Tot mai mulţi producători îşi anunţă rezultatele de vânzări pentru anul 2012, iar printre aceştia se numără şi renumita triadă germană a mărcilor premium – Audi, BMW şi

Mercedes-Benz. De mai mulţi ani vânzările anuale ale celor trei mărci sunt foarte aproape una de cealaltă. Deci, cine a reuşit să-şi devanseze concurenţii în 2012?

Toate cele trei mărci au încheiat anul 2012 cu creşteri frumoase. Mai mult ca atât, pentru toate trei mărci germane anul 2012 a fost unul în care s-au înregistrat recorduri absolute de vânzări. Cu alte cuvinte, în nici un alt an din istoria celor trei companii nu s-au atins vânzări mai bune decât în 2012!

Mercedes-Benz, marcă a grupului Daimler, a reuşit să înregistreze 1,320,097 de automobile vândute pe parcursul întregului an, în creştere cu 4.7% faţă de anul 2011. Împreună cu marca smart, divizia de autoturisme a celor de la Daimler a înregistrat vânzări anuale de 1,423,835 de automobile, 103,738 automobile fiind de marcă smart. Printre cele mai bine vândute modele ale mărcii Mercedes-Benz în 2012 s-au evidenţiat noul B-Class (145,649 unităţi vândute), iar către sfârşitul anului şi noul A-Class (90,000 maşini livrate sau doar comandate, dar nelivrate încă). Modelele familiei C-Class şi derivatele lor (SLK) au înregistrat împreună cea mai mare parte a vânzărilor, de peste 410,000 unităţi.

Audi a vândut în anul 2012 un număr de 1,455,100 de maşini, în creştere cu 11.7% faţă de anul 2011. Grupul Volkswagen, în care se include marca

Audi, încă nu şi-a anunţat oficial vânzările cumulate, dar se aşteaptă ca acestea să se cifreze în jurul a 8 milioane de unităţi. Din gama Audi noul

SUV compact Q3 s-a dovedit a fi un hit de vânzări, mai ales în Europa, unde au fost livrate 78,700 de exemplare ale acestuia. Un alt promotor de vânzări pe bătrânul continent a fost noul Audi A6 Avant, care s-a vândut în 63,100 exemplare în ţările europene. De fapt, în Europa 60% din clienţii care au optat pentru un model din familia A6, au ales versiunea A6 Avant.

BMW este marele învingător la rezultatele de vânzări în 2012, însă. Cu un tempou similar de creştere ca şi cel al concurentului din Ingolstadt, de 11.6% în cazul BMW, marca din Munchen a reuşit să livreze 1,540,085 de automobile în anul 2012! În total Grupul BMW a vândut 1,845,186 de unităţi în 12 luni ale anului trecut, 301,526 unităţi revenindu-i lui MINI, iar 3,575 unităţi – mărcii Rolls-Royce. Motocicletele BMW s-au vândut în număr de 106,358 exemplare, iar cele de marcă Husqvarna – în număr de 10,751 unităţi. Modelele cu cele mai bune creşteri au fost cele ale Seriei 1, care au cumulat 226,829 exemplare, şi ale lui X1, cu 147,776 exemplare comercializate. BMW Seria 3 Sedan şi-a asigurat poziţia de lider în segment, cu 294,039 de automobile vândute, iar toate modelele şi variaţiile de caroserie din familia Seriei 3 au cumulat vânzări de 406,752 unităţi. Şi BMW Seria 5 şi-a fortificat poziţia de lider în segment, toate versiunile acestei familii cumulând 337,920 maşini livrate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter