Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Chevrolet Corvette

14 Ianuarie 2013 - 08:08
Ilie Toma
Premieră: noua generaţie Chevrolet Corvette
După o lungă campanie de teasing, Chevrolet a dezvăluit acum câteva clipe noua generaţie a unuia din cele mai legendare modele din industria auto – Corvette.

Mai mult ca atât, Chevrolet a readus în gama Corvette numele Stingray, cu o istorie ce a pornit acum 50 de ani alături de numele Corvette.

Ediţia 1963 Corvette Stingray (imagine sus) reprezenta combinaţia ideală între tehnologiile de ultimă oră, setea de performanţă, designul fascinant şi senzaţii unice de condus. Noua generaţie Corvette adoptă numele Stingray pentru a defini versiunea sa standard, după care vor urma, cel mai probabil, şi versiuni ceva mai puternice, reprezentate de indicii ZR. Şi chiar dacă vorbim de un Corvette „standard”, noul Corvette Stingray este cea mai fascinantă interpretare a ceea ce s-a putut primi „standard” pe un Corvette în toată istoria sa. Noul

Corvette moşteneşte doar două componente de la predecesorul său. În rest, acesta reprezintă o reinventare inginerească radicală, cu utilizarea celor mai inovative tehnologii şi concepte, inclusiv o nouă structură din aluminiu şi un nou şasiu, un nou motor V8 şi, desigur, un nou design exterior şi interior.

Să începem cu motorul, inima unui adevărat Corvette. Sub capota noii generaţii Corvette Stingray se află noul motor V8 LT1 Small Block al americanilor, de 6.2 litri, care dezvoltă 450 CP şi 610 Nm. Acesta foloseşte tehnologii noi, precum timpii variabili de deschidere a valvelor, injecţia directă, dar şi posibilitatea deconectării a 4 din cei 8 cilindri la viteze constante de croazieră, atunci când motorul funcţionează ca un propulsor V4.

Noul motor este unul aspirat natural, însă în sistemul de evacuare există două valve adiţionale, care sunt acţionate atunci când nivelul gazelor de eşapament creşte, conectându-se o cale de rezistenţă redusă pentru evacuarea acestora, crescându-se astfel performanţa motorului şi amplificându-se sunetul acestuia.

Motorul V8 poate fi cuplat fie la o transmisie automată cu 6 rapoarte, care dispune şi de padele de schimbare a treptelor lângă volan, fie la o transmisie manuală inedită în gama Chevrolet, care are tocmai 7 trepte. E curios faptul că noul Corvette oferă un sistem Launch Control, care asigură starturi ideale şi ultra-rapide, atât pentru transmisia automată, cât şi pentru cea manuală!

Ca şi până acum, cutiile de viteze sunt montate pe axul spate la Corvette, pentru a asigura o distribuţie ideală de 50 la 50 a greutăţii. La asigurarea acestei balanţe ideale constribuie şi materialele ultra-uşoare, utilizate la construcţia maşinii. Noua structură din aluminiu, spre exemplu, cântăreşte cu 45 kg mai puţin decât cea a predecesorului său, însă oferă o rigiditate torsională sporită cu 57%.

Piesele de caroserie sunt produse cu utilizarea unui material composit, care face uz de nano-tehnologii, iar pentru plafon şi capotă a fost folosită fibra de carbon. Toată această tendinţă de a asigura greutatea minimă, combinată cu puterea de 450 CP a modelului, îl fac pe noul Corvette să ofere un raport de putere/ greutate mai bun decât cel al lui Audi R8 sau Porsche 911 Carrera.

La partea suspensiei, noul Corvette păstrează acelaşi design verificat în timp, dar vine cu componente noi, mai rigide şi mai uşoare, care fac maşina şi mai capabilă în viraje strânse, ajutată şi de rigiditatea structurală sporită. Cu pachetul de performanţă Z51 Performance Package noul Chevrolet Corvette este capabil să asigure forţe de acceleraţie laterală de 1G! Versiunea standard vine cu amortizoare Bilstein de 35 mm diametru, iar pachetul Z51 aduce amortizoare de 45mm, cooptate cu sistemul Magnetic Ride Control, care poate asigura forţe de răspuns variabile ale suspensiei.

Sistemul de direcţie al noii generaţii Corvette este asistat acum electric, dar inginerii declară că feddback-ul direcţiei a avut doar de câştigat, devenind mult mai informativ şi plăcut pentru cel de la volan.

Noua generaţie Chevrolet Corvette a rămas aproape identică în dimensiuni, crescând cu doar 2.5 cm lungime. Designul supercar-ului american este pe cât de elegant şi impunător, pe atât de funcţional, făcând uz de experienţa din cursele motorsport a celor de la

Chevrolet. Fiecare detaliu de design al noului Corvette are un rol aerodinamic predefinit, fiecare linie serveşte unui scop, asigurând în acelaşi timp frumuseţea şi proporţiile perfecte ale maşinii.

Blocurile optice faţă şi spate ale noului Corvette utilizează tehnologia LED. În spate, acestea dispun de elemente duble de iluminare şi reprezintă unul din cele mai ţipătoare elemente de design. Şi, în fine, interiorul noului Corvette vrea să ne convingă de o atmosferă premium, corespunzătoare preţului modelului. Dacă până acum Corvette nu dădea mare preţ pe asemenea detalii, mizând pe senzaţiile puritane de condus, noua generaţie a modelului face uz de materiale mult mai fine, asamblate cu precizie. Conceptul habitaclului pune un accent absolut pe cel de la volan, întregul bord fiind orientat la îndemâna acestuia, iar volanul de diametru mai mic sporeşte senzaţiile sportive ale maşinii. E curios şi faptul că plafonul din fibră de carbon al maşinii este unul detaşabil, iar îndepărtarea lui transformă maşina într-o decapotabilă veritabilă!

Chevrolet nu a anunţat încă preţurile noului său model, dar, cel mai proba- bil, acestea se vor apropia de nivelul a 60,000 dolari SUA pe piaţa americană.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (58 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter