Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şeful Volvo, supărat pe amânarea lansării unei noi generaţii XC90

25 Februarie 2013 - 09:10
Ilie Toma
Şeful Volvo, supărat pe amânarea lansării unei noi generaţii XC90
Volvo XC90 a fost lansat mai bine de un deceniu în urmă, în îndepărtatul an 2002, fiind unul din cele mai longevive modele de pe piaţă astăzi. Doar că longevivitatea nu e neapărat un lucru admirabil din punct de vedere al vânzărilor, întrucât popularitatea lui XC90 este în cădere liberă, iar o nouă generaţie încă nu este pregătită. Într-un interviu acordat recent, şeful actual Volvo, Hakan Samuelsson, s-a declarat extrem de supărat că dezvoltarea unei noi generaţii a fost amânată de mai multe ori şi a început atât de târziu, mai ales că odată Volvo XC90 era printre cele mai vândute SUV-uri premium de talie medie. „Lecţia pe care am învăţat-o cu XC90 este că trebuie să fii foarte precaut atunci când amâni dezvoltarea unui produs. Practic, amânând, împrumuţi bani din viitor, iar apoi trebuie să-i plăteşti cu o dobândă dureroasă. Nu a fost foarte inteligent din partea noastră să amânăm programul de dezvoltare a unei noi generaţii XC90”, a conchis oficialul Volvo.

Lansat în 2002 la Salonul Auto de la Detroit, Volvo XC90 a avut un plan iniţial de vânzări de 50,000 de unităţi pe an, însă în scurt timp modelul a depăşit cu mult estimările iniţiale, înregistrând 86,000 de exemplare vândute numai în anul 2005, devansând un alt lider al segmentului – BMW X5 – şi devenind cel mai bine vândut model al mărcii. În 2012 s-au vândut doar 31,290 exemplare Volvo XC90, în scădere cu 21% faţă de anul anterior, iar astăzi cel mai bine vândut model este XC60.

Abia la sfârşitul anului 2011, la mai mult de 9 ani de carieră a lui XC90, suedezii au confirmat că s-au apucat de o nouă generaţie XC90. Aceasta, însă, va veni pe piaţă abia la sfârşitul anului 2014.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter