Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Motorul Internaţional al Anului 2013 - Care sunt câştigătorii?

6 Iunie 2013 - 17:51
Denis Godorozea
Motorul Internaţional al Anului 2013 - Care sunt câştigătorii?
În fiecare an producătorii auto sunt cu sufletul la gură în aşteptarea rezultatelor mult-râvnitului concurs pentru cel mai bun motor al anului. Şi iată că acum au fost anunţate rezultatele concursului Motorul Internaţional al Anului 2013 (International Engine of the Year Awards). Premiile au fost disputate în 12 categorii, divizate pe capacitatea cilindrică şi patru categorii speciale, precum "Motorul Nou al Anului" (New Engine), "Motorul Verde al Anului" (Green Engine), "Motorul de Performanţă al Anului" (Performance Engine) şi cea mai râvnită categorie - "Motorul Internaţional al Anului" (International Engine of the Year). Surprinzător, dar comparativ cu premiile anului 2012, puţine s-au schimbat între liderii din fiecare categorie, deşi au existat şi schimbări radicale în unele dintre ele.

Al doilea an consecutiv, titlul ”Motorul Internaţional al Anului 2013” a fost câştigat de Ford cu propulsorul pe benzină de 1,0 litri cu 3 cilindri Ford EcoBoost. Datorită volumului de 999 cm cubi, acelaşi propulsor Ford EcoBoost a fost cel mai bun şi în categoria motoarelor de până la 1,0 litri. În categoria de la 1,0 la 1,4 litri, ca şi în anul precedent, pe primul loc s-a situat unitatea de 1.4 litri TSI a grupului Volkswagen. În categoria 1,4 - 1,8 litri, victoria iarăşi a obţinut-o propulsorul de 1,6 litri cu 4 cilindri turbo BMW-PSA, montat pe modelele MINI, Citroen şi Peugeot. În categoria 1,8 - 2,0 litri, titlul de lider îl menţine propulsorul de 2,0 litri turbo a celor de la BMW, dar la categoria 2,0 - 2,5 litri – propulsorul în cinci cilindri turbo de 2.5 litre de origine Audi.

Categoria 2,5 - 3,0 litri, a simţit modificări serioase. Conducând mai bine de 10 ani, BMW a fost detronat de Porsche cu noul propulsor de 2,7 litri în 6 cilindri regăsit pe modelele Boxster şi Cayman! Anul acesta, legendarul bavarez cu 6 cilindri în linie s-a mulţumit cu poziţia secundă. Şi la categoria 3,0 - 4,0 litri, au fost schimbări majore. Dacă anul trecut aceasta o conduceau bavarezii cu un V8 aspirat natural de 4,0 litri, în timp ce al doilea loc îl ocupa propulsorul

V8 twin-turbo de 3.8 litri de pe McLaren MP4-12C, în 2013 aceste propulsoare s-au schimbat cu locurile! Probabil că tactica de perfecţionare al propulsorului său a dat roade pentru

McLaren – amintiţi-vă de creşterea de putere cu 25 CP pe care o ofereau britanicii gratis posesorilor supercarului britanic, paralel cu care se integral se schimba setarea propulsorului.

Categoria celor mai "voluminoase" motoare de la 4,0 litri şi mai sus, din nou este dominată de un propulsor Ferrari, dar dacă anul trecut aceasta a fost unitatea de 4,5 litri V8 de pe 458 Italia, în acest an locul întâi l-a obţinut un V12 de 6,3 litri de pe F12berlinetta. Acelaşi motor a câştigat şi în categoria specială "Motorul de Performanţă al Anului". În categoria "Motorul Nou al Anului", s-a remarcat noul propulsor de 1.4 litri TSI ACT instalat pe Volkswagen Golf Mk7, care a atras juriul prin sistemul de dezactivare a doi dintre cei patru cilindri, pentru un consum mai redus la viteze de croazieră.

Noul propulsor de 875 cm cubi cu doi cilindri turbo a celor de la FIAT, care rulează şi pe gaz natural, l-a detronat pe liderul clasamentului de anul trecut în categoria "Motorul Verde al Anului" şi a nume ”generatorul” pe benzină de 1,4 litri, care este instalat pe electromobilele Opel Ampera şi Chevrolet Volt, iar acum şi pe Cadillac ELR.

Mai jos sunt afişate toate rezultatele premiilor ”Motorul Internaţional al Anului 2013” (International Engine of the Year Awards) în fiecare dintre categorii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter