La Salonul Auto de la Frankfurt va avea loc premiera nu numai al vehiculului electric BMW i3, dar, de asemenea, al fratelui său mai mare, sport car-ului hibrid BMW i8, vânzările
căruia vor începe în 2014. Ca şi în cazul noului i3, bavarezii ne povestesc despre datele tehnice ale modelului de
serie fără a ne arăta aspectul acestuia, care rămâne camuflat.
Sistemul hibrid al noului BMW i8 este format dintr-un propulsor turbo pe benzină de 1,5 litri cu 3 cilindri, care cu ajutorul unei transmisii automate în 6 trepte transferă către roţile din spate 231 CP şi 320 Nm, precum şi dintr-un motor electric, ce transmite către roţile din faţă 131 CP şi 250 Nm. Ambele unităţi pot funcţiona atât individual, cât şi împreună atunci sistemul hibrid va produce 362 CP şi 570 Nm.
Tunelul central găzduieşte acumulatoarele litiu-ion, care pot fi reîncărcate de la o priză obişnuită timp de 1,5 ore. Folosind doar motorul electric, BMW i8 va fi capabil să
parcurgă 35 km (viteza maximă fiind de 120 km/h), în timp ce în regimul hibrid autonomia va constitui 500 de km, la care se vor adăuga altele 100 km, atunci când se utilizează modul ECO PRO. În regimul hibrid, i8 va
consuma 2,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 vor constitui 59 g/km, în timp ce acceleraţia de la zero la 100 km/h va dura doar 4,5 secunde, iar viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h dinamica este demnă de un Porsche 911!
Pentru a obţine aceste rezultate, inginerii BMW au dezvoltat aşa-numitul Life Module, care este constituit din şasiul din aluminiu şi caroseria din fibră de carbon, datorită
căreia greutatea lui BMW i8 nu depăşeşte 1.490 kg, fiind distribuită între axe în măsură egală 50 la 50. Bavarezii ne asigură că caroseria din fibră de carbon este cu 50% mai uşoară decât omologul din oţel,
şi cu 30% mai uşoară decât cel din aluminiu. Greutatea redusă se datorează şi jantelor forjate de 20 de inch, care au o lăţime de 7 inch din faţă şi 7,5 inch din spate, fiind încălţate în cauciucuri înguste 195/50 R20 şi, respectiv, 215/45 R20.
În ciuda înălţimii reduse (1.293 mm) şi lăţimii generoase (1.942 mm), coeficientul de rezistenţă a aerului al sport car-ului hibrid a fost menţinut la un nivel decent de 0,26. Datorită lungimii de 4.689 mm şi ampatamentului de 2.800 mm, habitaclul poate adăposti patru persoane totuşi, pasagerii din spate
for fi înghesuiţi. În ceea ce priveşte designul, acesta va fi foarte diferit de cel al conceptului cu acelaşi nume, prezentat în 2011 la Frankfurt, dar aceasta vom afla în ajunul premierei mondiale la acelaşi Salon Auto de la
Frankfurt ce îşi va deschide uşile la începutul lunii septembrie.