Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Mercedes-Benz C-Class. Noul automobil al redacţiei PiataAuto.md!

12 Mai 2014 - 09:30
Ilie Toma
Noul Mercedes-Benz C-Class. Noul automobil al redacţiei PiataAuto.md!
Atunci când am testat noua generaţie Mercedes-Benz C-Class, în premieră naţională, am avut una din revelaţiile cele mai profunde de la testele drive din ultimii ani, descoperind un automobil cu o consistenţă savuroasă. V-am spus despre toate acestea în materialul testul drive, dar v-am mai spus şi despre faptul că interpretarea elegantă a noului C-Class ni se părea mult mai potrivită. Văzusem cealaltă interpretare, AVANTGARDE, într-o mulţime de poze oficiale şi pe viu, în trecere, la Salonul Auto de la Geneva din acest an. După publicarea testului drive, am avut ocazia să vedem aici, în Chişinău, pe viu şi negrăbiţi de nimeni, un Mercedes-Benz C-Class în intepretare AVANTGARDE, în culoare gri închis, cu jante bicolore gri-argintii şi cu un interior cu inserţii Piano Black. Trebuie să vă destăinuim, de asemenea, că în ultimii vreo doi ani, noi, cei din redacţia PiataAuto.md, am devenit unanim tot mai atraşi de culorile gri cu nuanţă potrivită. Argintiu – nu, pentru că ne pare, în majoritatea cazurilor, o culoare cam ştearsă. Dar un gri bine nuanţat este de multe ori culoarea care poate pune în valoare cel mai bine o maşină.

Şi uite că aşa s-a întâmplat şi cu C-Class-ul din imaginile alăturate. Culoarea gri, zicem noi, în combinaţie cu jantele superb de potrivite şi partea frontală de o agresivitate elegantă, i-a conferit acestui automobil o prezenţă irezistibilă! Într-atât de irezistibilă, încât ne-au trecut şi nişte idei frumoase prin minte. Am văzut reacţiile imense pe care le-a provocat testul drive al noului

Mercedes-Benz C-Class în rândurile Dvs. Am văzut şi sugestiile unora dintre voi de a testa pe termen lung fiabilitatea acestui model, iar noi, având experienţa exploatării unui B-Class de la 0 la peste 200,000 km, ne-am zis că o nouă experienţă, eventual cu Mercedes-Benz C-Class, ar putea trezi un interes enorm publicului nostru, mai ales că modelul este la început de carieră, iar nouă, recunoaştem, ne va oferi o plăcere enormă de exploatare! Cel puţin pe asta mizăm după un test drive iniţial atât de fascinant!

Aşa că au urmat câteva zile de vizite la Distribuitorul Oficial Mercedes-Benz în Moldova, compania Grand Premium, iar în scurt timp marea decizie a fost luată! Achiziţionăm un nou Mercedes-Benz C-Class de generaţie nouă, iar ca să facem provocarea şi mai mare, îl alegem anume pe cel gri închis, în interpretare AVANTGARDE! Vor urma câţiva ani intenşi de relatări frecvente, captivante şi oneste despre noul nostru automobil redacţional, pus în cele mai diverse situaţii – de la cele autohtone uzuale pentru noi toţi, până la cele din călătoriile noastre din afara ţării, prin cele mai fascinante locaţii ale continentului european!

Noul automobil redacţional, în mai multe detalii

Ei bine, am ales să achiziţionăm noua generaţie Mercedes-Benz C-Class în aceeaşi motorizare testată de noi – C 180 – pentru că am simţit pe viu motorul turboaspirat de 1.6 litri de sub capotă, care livrează 156 CP şi 250 Nm, şi am rămas profund fascinaţi de maturizarea şi echilibrarea lui, dar şi de funcţionarea lineară şi predictibilă pe întreaga plajă de turaţii. Am fost de multe ori sceptici faţă de motoarele turboaspirate şi faţă de invazia lor tot mai dominantă în lumea auto, dar unele din motoarele noi germane ne-au convins pe viu că tehnologia turboaspirării, în tandem cu cea de gestionare electronică a motorului, a evoluat într-atât de mult, încât a eliminat orice pretenţii de demult, care mai puteau fi înaintate motoarelor turbo. Va fi, de altfel şi prima experienţă de exploatare pe termen lung a unui motor turboaspirat pentru noi, dar, judecând după evoluţiile tehnice ale motorului, ne arătăm încrezători în fiabilitate şi comportament pe termen lung.

Motorul maşinii noastre e cuplat la cutia de viteze automată 7G-TRONIC PLUS, cu 7 trepte. Maşina face 8.5 secunde până la prima sută şi poate atinge o viteză maximă de 223 km/h în această combinaţie. Sistemul start/stop e unul standard pentru noul model german, aşa că beneficiem şi noi de el – o altă primă experienţă intrigantă pe termen lung pentru noi! O altă dotare standard fascinantă e sistemul de prevenire şi minimizare a coliziunilor, care scanează întotdeauna zona frontală a maşinii şi, atunci când identifică situaţii periculoase de apropiere de un obiect în mişcare sau staţionare, avertizează iniţial vizual pe cadranele de bord apoi şi sonor, iar dacă cel de la volan nu intervine, maşina aplică automat frânele pentru a minimiza sau evita un eventual impact. Toate aceste etape se pot succede la diferenţe de zecimi sau sutimi de secundă, în funcţie de viteză şi gravitatea situaţiei identificate, iar sistemul este, de altfel, unul obligatoriu pentru maşinile care vor, începând cu 2014, să obţină calificative maxime la EuroNCAP. Rezultatele testării la EuroNCAP a noului C-Class nu au fost, deocamdată publicate, dar ştim cu siguranţă că germanii se ambiţionează să ia calificativul maxim şi tot soiul de menţiuni posibile pentru un model atât de important în gama lor. De altfel, maşina e dotată standard cu sistem ABS, BAS (un soi de brake assist evoluat), ESP cu sistem antiderapaj la pornire, şi nouă airbag-uri – două frontale pentru pasageri, una pentru genunchii şoferului, două laterale în scaune pentru pasagerii faţă, alte două laterale în scaunele spate pentru pasagerii spate şi alte două de tip cortină, care acoperă fiecare din ele întreaga zona vitrată laterală. Din dotările de siguranţă nu lipseşte nici sistemul ATTENTION ASSIST, care urmăreşte timpul petrecut la volan şi regimul de condus şi intervine cu un sfat de pauză atunci când e cazul. Şi acum să vorbim şi despre dotările opţionale mai curioase şi mai fascinante. Sistemul AGILITY CONTROL de reacţii ajustabile a suspensiei, motorului, cutiei de viteze şi volanului, cel cu rol determinant în multitudinea de personalităţi de la bordul maşinii care ne-a plăcut nouă atât de mult, e prezent şi la bordul noului nostru automobil redacţional! În test drive scriam că, datorită acestui sistem, ai impresia că îţi cumperi 4-5 maşini diferite în una singură! Din nou, o dotare superbă, foarte nouă pentru noi ca şi experienţă de exploatare pe termen lung!

O altă dotare opţională superbă sunt farurile full LED, cu sistem LED INTELLIGENT LIGHT SYSTEM.

Asta înseamnă nu doar faptul că toate elementele de iluminare din blocurile optice faţă şi spate sunt realizate pe bază de LED-uri, ci şi faptul că elementele blocurilor optice faţă îşi ajustează singure unghiul de incidenţă în raport cu partea carosabilă, pot ilumina virajele în direcţia virării şi mai mult ca atât, îşi pot ajusta singure schimbările treptate de la faza lungă la cea scurtă! E o tehnologie superbă, care abia am avut ocazia să o experimentăm în condusul de noapte! Dar vă vom spune mai multe despre ea ulterior, în primele noastre călătorii mai lungi!

Avem în habitaclu o executare care combină culoarea neagră cu inserţiile de aluminiu şlefuit, în stilul aspectului mai sportiv al maşinii. Tapiţeria scaunelor e una care combină materialul textil calitativ pe centrul şezutului cu pielea cusută cu aţă contrastantă pe margini. Panourile uşilor sunt şi ele tapiţate cu piele în zonele-cheie, iar consola centrală e acoperită cu inserţii Piano Black.

Noul nostru automobil redacţional e dotat şi cu un sistem multimedia Audio 20 cu touchpad, în rol de touchpad venind figura aia de pe tunelul central în cu siluetă asemănătoare unui mouse. Touchpad-ul recunoaşte gesturi specifice device-urilor moderne şi mai mult ca atât, recunoaşte scrisul uman! Da, e tehnologia aia frumoasă care a apărut acum vreo 4 ani pe limuzinele de lux din segmentul premium! Sistemul multimedia se poate conecta cu telefonul mobil şi poate chiar accesa internetul cu ajutorul acestuia, accesând staţiile radio online sau chiar oferind şansa navigării online printr-un browser! Eventual, se poate folosi o imitare a sistemului de navigare cu ajutorul telefonului mobil şi Google Maps, sau, eventual, maşina acceptă un SD card suplimentar cu softul de navigare cu ajutorul Google Maps şi atunci sistemul multimedia dispune imediat de sistem de navigare integrat. În detalizările tehnice ale sistemului se mai menţionează şi faptul că e posibilă şi citirea filmelor DVD, dar încă nu am probat această afirmaţie.

Cu excepţia diferenţelor de design corelate cu interpetările AVANTGARDE şi EXCLUSIVE, noua noastră maşină redacţională are, deci, dotări similare exemplarului din testul drive al noului C-Class, realizat de noi.

Suntem, aşadar, din nou pe aripile noilor tehnologii, aşa cum vă spuneam în urmă cu aproape 5 ani, când achiziţionam B-Class-ul redacţional. Doar că între timp, tehnologiile de la bordul Mercedes-Benz-urilor noi au evoluat cu paşi giganţi şi astăzi vorbim despre lucruri care nu existau nicăieri în lume în urmă cu 5 ani...

Schimbăm B-Class-ul pe C-Class? Asta ne-au întrebat ieri utilizatorii de Facebook, după postarea unei prime imagini cu manualele de exploatare ale noului Mercedes-Benz C-Class. Adevărul e că, de fapt, vom spune adio, cel mai probabil, maşinii noastre japoneze, Mitsubishi Lancer X, care are puţin peste 66,000 km parcurşi, dar nu înainte de un review de adio detalizat despre ea. B-Class-ul îl vom mai păstra o perioadă, deşi are peste 200,000 km, în mare parte pentru că mai avem nevoie de eficienţa lui uimitoare, datorită sistemului de gaz natural comprimat.

Dăm un start frumos relatărilor fascinante despre noul Mercedes-Benz C-Class!

De astăzi, prima pagină a site-ului va conţine o secţiune specială dedicată relatărilor despre noul Mercedes-Benz

C-Class, unde veţi putea întotdeauna vedea ultimele relatări şi eventual veţi putea accesa arhiva tuturor relatărilor anterioare. Dar cel mai frumos start vine de la o primă expediţie senzaţională, de anvergură, cu noul nostru automobil redacţional, pe care o pornim în foarte scurt timp şi despre care vă vom anunţa în chiar zilele următoare!

Vă mulţumim că ne sunteţi alături!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (15 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter