Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Spuneţi salut unei noi ere, era electricităţii de 48 V în maşini!

25 August 2014 - 14:38
Ilie Toma
Spuneţi salut unei noi ere, era electricităţii de 48 V în maşini!
Maşinile zilelor noastre au nevoie de tot mai multă electricitate la bord, pentru tot soiul de sisteme care asigură confortul, dar şi pentru cele care participă implicit la rularea maşinii. Amortizoarele cu reacţii variabile au şi ele nevoie, de obicei, de energie. Compresoarele sistemelor de climatizare – la fel. Iar sistemele start/stop şi necesitatea tot mai mare de a eficientiza consumul de energie, sub orice formă, dictează solicitări tot mai mari pentru sistemele electrice ale maşinii.

Producătorii au operat multiple măsuri de eficientizare a consumului de energie la bord. Până şi instalarea LED-urilor a fost iniţial o idee de eficientizare a consumului de energie. Dar se pare că sistemul electric clasic al automobilelor, de 12 V, şi-a atins limitele fizice posibile şi este pe cale să ne spună adio. Sau cel puţin este pe cale să fie eclipsat de un nou sistem electric, de 48 de volţi!

De mai multă vreme în industrie se zvoneşte că marii producători germani, alături de Bosch, lucrează la pregătirea marii migrări de la 12 V la 48 V. Noul sistem ar permite cablaje cu mai puţine fire interioare intersectate, iar asta ar reduce greutatea cablajelor unei maşini. Mai mult ca atât, noul sistem ar putea face uz de întreaga putere produsă de generatorul electric al maşinii, folosind-o mult mai eficient la consumul curent al maşinii, inclusiv la momentele de funcţionare la ralanţi, la temperaturi joase sau în alte condiţii solicitante. Şi unde mai pui că energia disponibilă, mai mare şi mai multă, ar putea favoriza implementarea unor tehnologii mai avansate în viitor.

Producătorii, însă, ar putea adapta diferite concepte de implementare a noului sistem electric pe maşinile lor. Audi, spre exemplu, menţionează că ar putea implementa sistemul de 48 V alături de cel curent de 12 V, cu un singur generator cuplat la sistemul de 48 V, în timp ce sistemul de 12 V ar primi energie printr-un transformator de la sistemul princial de 48 V. Cei de la Audi spun că o simplă implementare actuală a unui sistem de 48 V pe una din maşinile curente ar putea da o reducere a consumului de 0.4 litri/100 km, iar viitoarele modele proiectate din start cu sisteme electrice de 48 V ar putea aduce o eficientizare de-a dreptul radicală!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter