Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Willys AW 380 Berlinetta – un Alpine A110 modern cu tehnologii Porsche!

9 Decembrie 2014 - 15:00
Denis Godorozea
Willys AW 380 Berlinetta – un Alpine A110 modern cu tehnologii Porsche!
Atelierul Carrozzeria Viotti, în colaborare cu producătorul Italian Maggiora, au resuscitat sport-carul Willys Interlagos, cu noua sa creaţie - Willys AW 380 Berlinetta.

Cei ce nu cunosc, de unde vine Willys Interlagos şi ce reprezintă, e de menţionat, că acesta nu este alt ceva decât un Alpine A108, care a primit o nouă denumire, debutând ca primul sport-car din Brazilia. Totuşi, Willys-ul reinterpretat, are mai multe tangenţe cu legendarul Alpine A110, care a fost extrem de competitiv în cursele de raliuri din anii ’70 ai secolului trecut.

Prezentat la Salonul Auto de la Bologna, noul Willys AW 380 Berlinetta are un aspect extraordinar! Toate proporţiile şi micile detalii al modelului Alpine A110 sunt respectate, inclusiv blocurile optice dublate, utilizate la cursele de raliuri. Fiecare linie şi formă sunt puse la locurile lor de designerul italian Emanuele Bomboi, deşi blocurile optice faţă ne amintesc de precedenta generaţie Renault Twingo facelift. Caroseria neoclasică este executată din fibră de carbon, ceea ce îi asigură o greutatea de doar 1.350 kg!

Supercarul este dotat cu jante de diferite dimensiuni, care au un impact extraordinar asupra proporţiilor. Astfel, puntea faţă dispune de jante de 9x19 inch, iar puntea spate de 12.5х20 inch! Jantele sunt încălţate cu cauciucuri performante Michelin Pilot Super Sport Cup.

Alpine A110, la fel ca şi Willys Interlagos, dispuneau de un propulsor poziţionat după axul spate – o poziţionare identică celei de pe un Porsche 911. Nu e de mirare, că italienii au optat pentru partea tehnică al unui Porsche 911! Deşi nu o confirmă, cei de la Carrozzeria Viotti au construit această bijuterie folosind ingredientele unui Porsche 911 Turbo în caroseria precedentă 997! Acest lucru ne este confirmat de capacitatea, poziţionarea şi numărul cilindrilor – 3.8 litri, 6 cilindri poziţionaţi orizontal-opus (boxer). Alte indicii vin de la transmisia manuală cu 6 trepte şi servodirecţia hidraulică - actualul 911 în caroseria 991 este dotat cu cutia manuală cu 7 trepte şi direcţie electrică. Şasiul este preluat de la acelaşi 911, dar pentru proporţionarea caroseriei, ampatamentul a fost mărit de la 2.350 la 2.418 mm. Dacă a venit vorba despre dimensiuni, supercarul Willys AW 380 Berlinetta are o lungime de 4.433 mm, o lăţime de 1.940 mm şi o înălţime de doar 1.228 mm.

Propulsorul de origine Porsche a fost dotat cu două turbocompresoare KKK 24/25, care au sporit puterea la 610 CP, iar cuplul la 830 Nm! Transmisia integrală a versiunii 911 Turbo a fost omisă, pentru că predecesorii spirituali al „Berlinettei” aveau tracţiunea spate.

Chiar şi cu o singură punte motrică şi o transmisie manuală, acest Willys are performanţe de invidiat! Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 2,7 secunde, în timp ce viteza maximă constituie 340 km/h! Datorită tehnologiilor germane, supercarul italienesc promite să fie şi foarte fiabil.

Dar această capodoperă are şi unele neajunsuri, cum ar fi consumul de 18,9 – 21,9 l/100 km în regimul urban, preţul de 380.000 euro şi producţia limitată la 110 exemplare… Unul din exemplare a şi fost deja procurat de o companie din Rusia, iar celelalte urmează a fi construite începând cu anul 2015.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (16 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter