Noua Acura/Honda NSX – legenda reînvie!
13 Ianuarie 2015, 11:58
Apărut în 1989, Honda NSX a fost
un adevărat supercar nipon, la dezvoltarea căruia a participat şi
legendarul pilot de Formula 1, Ayrton Senna. Prima generaţie NSX s-a vândut timp de 15 ani până în 2005,
devenind o adevărată legendă, pe
care şi acum mulţi şi-o doresc. De
la momentul lansării primului NSX au trecut 25 de ani, iar de la scoaterea
lui din producţie exact 10 ani.
Anume de aceşti 10 ani au avut nevoie cei de la Honda pentru a reînvia legenda niponă, care a dat de ştire cu primul NSX Concept în anul 2012, iar acum, la Salonul Auto de la Detroit, a debutat versiunea finală de serie al supercarului NSX de a doua generaţie, care a fost prezentat sub brandul nord-american, Acura! În Europa, NSX, ca şi în cazul primei generaţii, va fi comercializat sub logotipul Honda, iar premiera noii Honda NSX va avea loc la Geneva.
Designul noului NSX nu este unul şocant pentru cei ce au urmărit evoluţia conceptelor NSX, dar totuşi, designerii au reuşit să confere modelului de producţie un aspect mult mai spectaculos şi mai musculos în comparaţie cu versiunile conceptuale! Formele mai arătoase sunt accentuate de prize de aer minuţioase şi blocurile optice cu tehnologie LED, care şi mai
mult au condimentat exteriorul.

Nu e clar un singur lucru, de ce producătorul nipon a instalat pe versiunea de serie jantele BBS Ri-D, în loc să conceapă nişte jante originale? Aceste jante le putem vedea pe maşini mult mai simple şi mult mai ieftine, iar unicul producător, care le utilizează pe modelele sale de serie este compania
Wiesmann. În fine, jantele arată perfect, iar fiind forjate, sporesc performanţele noului NSX. Jantele sunt de diferite dimensiuni – pe puntea faţă ele au 19 inch fiind „încălţate” în cauciucuri cu dimensiunea 245/35 ZR19, iar pe puntea spate acestea sunt de 20 de inch cu dimensiunea cauciucurilor de 295/30 ZR20.
Noul NSX este cu 45 mm mai lung (4.470 mm), cu 130 mm mai lat (1.940 mm) şi cu 45 mm mai nalt (1.215 mm) în comparaţie cu prima generaţie, în timp ce ampatamentul a crescut cu tocmai 280 mm (2.630 mm).
Proporţiile unui adevărat supercar ascund un cockpit ceva mai auster, unde nu putem vedea idei spectaculoase, ci doar o abundenţă inutilă a plasticului gri şi rotula stranie de pe consola centrală, care aduce
aminte de centrele muzicale chinezeşti de la începutul anilor 2000… Nu este un nivel demn de concurenţă, printre care se numără şi Ferrari 458 Italia, performanţele căreia au servit drept reper în crearea noului NSX. Chiar şi volanul „pătrat” aduce aminte de Ferrari, iar în spatele acestuia regăsim padelele transmisiei robotizate şi panoul de bord digital. În fine, habitaclul ultimului concept NSX din 2013, arăta mult mai bine, mai ales datorită inserţiilor din fibră de carbon.
La fel ca şi caroseria primei generaţii, caroseria noului NSX este construită din aluminiu, dar pentru a o face mai rezistentă şi uşoară, cei de la Honda
au utilizat oţel de înaltă rezistenţă, iar podeaua este realizată din fibră de carbon.
Noul NSX dispune de propulsie hiridă, numită Sport Hybrid SH-AWD. Aceasta este constituită din trei motoare electrice, pachete de acumulatoare litiu-ion amplasate sub forma literei T
în tunelul central şi în spatele scaunelor, iar central este amplasat noul propulsor DOHC V6 twin-turbo, care a fost poziţionat longitudinal şi nu transversal, cum a fost pe prima generaţie NSX.
Două motoare electrice sunt amplasate pe axul faţă, iar axul spate este ghidat de propulsorul pe benzină şi cel de-al treilea motor electric, astfel noul NSX are tracţiune integrală!
Cei de la Honda ne destăinuie, că puterea cumulată a sistemului hibrid depăşeşte 550 CP, iar cuplul mare (deocamdată necunoscut), poate conferi noului NSX o acceleraţie similară cu un bolid de Formula 1!
Chiar dacă motorul V6 are două turbocompresoare, datorită motoarelor electrice, noul NSX va accelera instantaneu, fără ezitări, pentru că cuplul motoarelor electrice vine de
la 0 rotaţii per minut!
Propulsorul pe benzină este cuplat la o transmisie robotizată cu dublu ambreiaj şi 9 trepte DCT, iar pentru o manevrabilitate de invidiat, NSX dispune de un şasiu din aluminiu, de cel mai jos centru de greutate printre concurenţi şi de un sistem de frânare cu discuri carbon-ceramice. Pentru ca conducătorul să nu simtă dificultăţi în manevrare, vizorul său este extrem de aerat, cu o suprafaţă vitrată generoasă şi piloni extrem de înguşti, dar rezistenţi. Cel de la volan poate opta pentru unul dintre cele patru moduri de operare al sistemului hibrid: Quiet (electric), Sport, Sport+ şi Track (pentru circuit).
Vânzările noului NSX vor demara în vară, iar producţia supercarului nipon se va realiza începând cu toamna lui 2015. Preţul noii Acura NSX în SUA va
fi de aproximativ 150.000 de dolari.
E mult sau puţin, ne vor arăta cifrele
de vânzări şi performanţele dinamice, pentru că de ele depinde, va deveni
noul NSX la fel de legendar ca predecesorul său, sau nu.
Ce părere aveţi?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,411
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (1)
Vlad
Chişinău
la 13 Ianuarie 2015 - 17:41
In sfirsit Honda scoate ceva bestial! Super!!!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!