Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Motoarele boxer de la Subaru: 15 milioane de unităţi produse

20 Februarie 2015 - 16:25
Ilie Toma
Motoarele boxer de la Subaru: 15 milioane de unităţi produse
Motoarele boxer reprezintă astăzi o parte consistentă din însăşi esenţa mărcii Subaru, echilibrarea lor perfectă fiind asociată cu sportivitatea şi senzaţiilor deosebite obţinute în condus, la care se mai adaugă şi caracteristicile sportive ale sistemului simetric de tracţiune integrală, instalat ceva mai târziu pe modelele mărcii. Astăzi Subaru se poate mândri cu motoarele boxer: la 49 de ani de la introducerea primului motor cu o astfel de arhitectură în gamă, niponii celebrează 15 milionae de unităţi produse! Ştiţi care a fost primul model Subaru echipat cu motor boxer? Ei bine, era Subaru 1000, lansat în îndepărtatul an 1966. Acel prim motor boxer avea, după cum îi sugerează şi numele modelului pe care a fost integrat, o cilindree de 1 litru, sau, ca să fim mai exacţi, 977 cm cubi şi avea patru cilindri şi răcire cu apă. Acea maşină avea, însă, tracţiune faţă, şi nu una integrală. Tracţiunea pe patru roţi avea să vină ceva mai târziu. În 1971 Subaru lansa un minunat automobil cu un caracter sportiv care i-ar îmbolnăvi de pasiune pe toţi fanii de astăzi ai maşinilor puritane. E vorba de Subaru Leone Coupe, o splendidă combinaţie dintre filosofia sportivităţii nipone pure şi designul unui muscle-car. Acel model a beneficiat de motoare boxer, iar iniţial au existat doar versiuni cu tracţiune faţă. În 1972, însă, Subaru a lansat un model derivat din Leone

Coupe, botezat Leone Estate Van, care a primit primul sistem simetric de tracţiune integrală, aducând o adevărată revoluţie deopotrivă în lumea tracţiunilor 4x4 şi în cea a autoturismelor. Se întâmpla cu mulţi ani înainte ca Audi să pretindă că realizează revoluţia răspândirii sistemului său de tracţiune integrală în lumea autoturismelor, odată cu lansarea primului Audi quattro! În istoria de mai departe a mărcii Subaru motorul boxer şi-a găsit loc atât sub capota modelelor cu tracţiune integrală, cât şi cu tracţiune faţă – precum Subaru SVX în anii ’90 sau, mai nou, cu tracţiune spate – pe Subaru BRZ în timpurile noastre. Cert este că sistemul simetric de tracţiune integrală şi-a câştigat un loc definitoriu în inima fanilor Subaru, astfel încât, pe lângă cele 15 milioane de unităţi de motoare boxer produse, Subaru mai sărbătoreşte în aceste zile şi 14 milioane de maşini echipate cu renumitul său sistem Symmetrical AWD.

Apropo, redacţia PiataAuto.md este singura care a reuşit să testeze în ultimii ani modele Subaru, precum BRZ sau Forester, în pofida faptului că în ţara noastră nu există în acest moment un distribuitor al mărcii nipone.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter